nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag ska köpa en 660.
några frågor bara:
2. finns det någon fördel med 04'an mot 03'an?
Den större oljevolymen ger mer marginaler för motorn
3. en kille jag ringde till sa att helsystem gav nästan 10hk extra. kan det stämma? låter helt groteskt tycker jag.
Riktigt så mycket ska du nog inte räkna med, ca 6 - 7 är nog mer sant
4. hur stor roll tycker ni att det spelar hur långt hojen har gått? om den har gått tex 500 eller 1000mil är väl egentligen ganska så skitsamma bara hojen ser bra ut och känns bra.
En enstånka med hyffsat trim (som 660 har) slits betydligt fortare än en välbalanserad 4 cylindrig maskin (läs sporthoj) så de ska du inte jämföra. men ett par tusen mil ska inte vara några större bekymmer att klämma ur.
5. vad kostar ett nytt bakdäck till en 660 på ett ungefär? 1500kr?
Hur långt är ett nöre.... det finns allt från beggade däck till skitdyra, sök och du skall finna...
6. hur länge kan man byta kopplingen på garanti ifall det är så där svampig som många beskriver att den är?
Garantin är 500 mil eller 6 mån. lyckas du byta den efter det på garanti så har du hittat en trevlig återförsäljare, vilket det finns gott om. men du ska inte räkna med att du kan byta, det är ren good will
en del av dessa svar finns säkert redan i denna tråd och jag har typ läst hela tråden i omgånger men jag kommer tyvärr inte ihåg allt