Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Henkepenk skrev:
2628164 Tog en lite längre tur på hojen idag efter jag satte på slip-on bytte munstycke. Måste ha fått fel munstycken eller nåt, för när den blev varm baktände den HELA tiden och gick inte alls på tomgång.

Eller är det jag som är dum och inte har ställt upp tomgången bara?

Fast baktändningar minskar väl inte om man ställer upp tomgången?

Kan tilläggas att jag inte har bytt lågfartsmunstycket, kanske är det som är boven?

Hur stort munstycke?

Ja byt för f*n lågfarten till 48

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ktm 625 SMC -06
Henkepenk skrev:
2628164 Tog en lite längre tur på hojen idag efter jag satte på slip-on bytte munstycke. Måste ha fått fel munstycken eller nåt, för när den blev varm baktände den HELA tiden och gick inte alls på tomgång.

Kan tilläggas att jag inte har bytt lågfartsmunstycket, kanske är det som är boven?

vad har du för slip-on?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Henkepenk skrev:

När jag bytte slipon så bytte jag inte lågfartsmunstycket. Jag bytte bara högfart till 168

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Har 48 lågfart och 175 högfart, akra slipon. Pangar aldrig, förutom när det är dags att vrida på reserven :tungan

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2628571 Har 48 lågfart och 175 högfart, akra slipon. Pangar aldrig, förutom när det är dags att vrida på reserven :tungan

175.... ojdå.... fick till mig att inte ha högre än 170 av auktioriserad KTM-handlare.:va

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Rasorblade skrev:
2628580 175.... ojdå.... fick till mig att inte ha högre än 170 av auktioriserad KTM-handlare.:va

Åh fan :va Tja det går rent och fint iallafall och baktänder aldrig.

Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Har Leovince x3. Fick tips om att köra 48/175 från någon som hade samma här på SH. Men jag är ganska säker på att jag fick fel högfart på superbike. Tror jag har 185 nu.

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Är det inga fler som har bänkat? Jag tänkte göra det i vinter för att kolla så den inte går för snålt.

I senaste bike hade dom nästan 60 häst på bakhjulet på en orginal 660, det lät ganska mycket?

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Kröken går isär

Min krök har tendens att gå isär vid skarven. Tycker att jag provat det mesta för att få den att sitta, är det mer våld som gäller?

Hoj -> 04

Mvh
P

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Andersj skrev:
2628744 Är det inga fler som har bänkat? Jag tänkte göra det i vinter för att kolla så den inte går för snålt.

I senaste bike hade dom nästan 60 häst på bakhjulet på en orginal 660, det lät ganska mycket?

nja... det var väl ngn som fick 55 på bakhjulet på en 640:va

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Ja då köpte man sig en 660 idag :) . Blev en 06 a som gått 140 mil. När kommer våren??? Får väl fördriva tiden me o modda lite, den e ju helt original nu.

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Juha-p skrev:
2629059 Ja då köpte man sig en 660 idag :) . Blev en 06 a som gått 140 mil. När kommer våren??? Får väl fördriva tiden me o modda lite, den e ju helt original nu.

Grattis.. Börja med att leta lite häftiga prylar på Ebay.se. Där kan man få coola grejer till riktigt bra pris!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Pegasus skrev:
2628808 Min krök har tendens att gå isär vid skarven. Tycker att jag provat det mesta för att få den att sitta, är det mer våld som gäller?

Hoj -> 04

Mvh
P

KTM orginalfel,bästa sättet är att förlänga röret ca 3-5 cm,annars kan man sätta dit en vanlig avgasklämma och hoppas på att det håller.

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
NorrlandsGuld.1 skrev:
2629299 Då är man 1 KTM 660 ägare i dag... va till lelles o kolla i dag o slog till med 1 06 o Akrapovic + full utrustning
Körde hem till Södertälje 11 mil i regn, ont i baken men det var värt det o hemma vart det lite bakhjul ...
Grattis! BILDER?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
-MLM- skrev:
2629088 Grattis.. Börja med att leta lite häftiga prylar på Ebay.se. Där kan man få coola grejer till riktigt bra pris!

Jupp håller med, fast jag låter kompisen sköta kontakter "yska är inte min starka sida" samt övereföringar! :tummenupp

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Fan nu strular hojen ännu mer!

Har Leovince x3 slipon, och orginalbestyckningen är på igen. Har inte ändrad tomgång eller luftskruv.

När hojen är kall fungerar den med choke. När efter nån minut på choken dör den. Sedan är den omöjlig att få igång. Får man igång den får man hålla ganska mycket gas, och man hör att den går ansträngt. Släpper man gasen dör den direkt.

Vad tror ni? Soppaproblem? Eller måste jag justera luftskruv och fixa bestyckningen?

Ville fan köra idag!

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Tjao.
Vad kör ni med för däcktryck i dunlop slicks till er 660? Om ni nu kör de? Vad är det opitmala för gatkörning.?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept