Ktm 660

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Kan någon vänlig själ hjälpa mig för nu håller jag på att bli tokig med detta sökande och funderande över vilken ska man köpa? :huvet

Vad är det igentligen för skillnad mellan dessa 3 cyklar:

Honda xr 650 r

Ktm 660

Husqvarna 610

Dom två översta väger ju typ samma och har nästan samma effekt, hondan vibrera mindre och längre service intervaller. Men förutom det då??? :va
Husqvarnan har mindre effekt men är mycket lättare än de två andra, vibrationerna vet jag inget om.

Kan någon vänligen hjälpa mig med detta??
Vad är positivt och negativt med dessa cyklar?
ktm 660 har mer effekt än xr 650 är jag nästan säker på.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Personligen tycker jag att XR650 känns som en pråm i jämföresle med 660. Nu är inte 660 något under av smidighet om man jämför med Husa 650, KTM 450 - 560 osv men den är fortfarande mycket piggare och smidigare än XR 650. Jag har inte trivts alls de gånger jag provkört Hondan och jag har haft 3 st 660. Kan kanske bero på att min första motard var en 660 och jag vant in mig på den. Jag tycker tex att 04 är trevligare/roligare/smidigare än 05. Jag gillade aldrig sittställningen på den nya.

Ace.Rider

Guest
Personligen tycker jag att XR650 känns som en pråm i jämföresle med 660. Nu är inte 660 något under av smidighet om man jämför med Husa 650, KTM 450 - 560 osv men den är fortfarande mycket piggare och smidigare än XR 650. Jag har inte trivts alls de gånger jag provkört Hondan och jag har haft 3 st 660. Kan kanske bero på att min första motard var en 660 och jag vant in mig på den. Jag tycker tex att 04 är trevligare/roligare/smidigare än 05. Jag gillade aldrig sittställningen på den nya.

Men hur är det med husqvarnan (610) då?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kan någon vänlig själ hjälpa mig för nu håller jag på att bli tokig med detta sökande och funderande över vilken ska man köpa? :huvet

Vad är det igentligen för skillnad mellan dessa 3 cyklar:

Honda xr 650 r

Ktm 660

Husqvarna 610

Dom två översta väger ju typ samma och har nästan samma effekt, hondan vibrera mindre och längre service intervaller. Men förutom det då??? :va
Husqvarnan har mindre effekt men är mycket lättare än de två andra, vibrationerna vet jag inget om.

Kan någon vänligen hjälpa mig med detta??
Vad är positivt och negativt med dessa cyklar?

Allt beror på hur mkt du vill serva hojen. och förresten så har 660 lite mer häst än XR

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Hade en XR650R förut,med slipon bromsades den till ca 49hp på bakhjulet.660n som jag har nu sitter det iofs helsystem på så jämförelsen haltar lite men den är bromsad till ca 61bakhjuls hp. Så det skiljer uppskattningsvis ca 6-8 bhp dom emellan. Båda är dock mycket trevliga hojar,men lite mera RIV i KTM 660.

Gaup

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
05 KTM 660SMC
105mm Cylle till SMC660 Big Bore

Nån som har testat?? Funderar på att göra mig lite vinterpyssel dito cylle ett lätt toppjobb öka ventilstorleken nån millemeter samt grotta lite..
Nån här som testat en Tornado steg tvåa... verkar kunna lira ihop..
skulle vara rolit att knäcka tvåhundra gränsen utan att syssla med frittfall..

700cc..... Mmmmm...

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Nån som har testat?? Funderar på att göra mig lite vinterpyssel dito cylle ett lätt toppjobb öka ventilstorleken nån millemeter samt grotta lite..
Nån här som testat en Tornado steg tvåa... verkar kunna lira ihop..
skulle vara rolit att knäcka tvåhundra gränsen utan att syssla med frittfall..

700cc..... Mmmmm...

Håll koll på vevlagrena bara.

200 gör en 660 utan att byta cylle,min gör 190 utan att knota.

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
nån som vet nåt om denna 690:n trodde bara den andre fule modellen fanns ny 08? kollade bara runt på ktms hemsida väger 139,5 kg elstart o 12 liters tank verkar vara ett bra mellanting av 625 0 660 vet nån nåt om provkörning??

Bifogat

• 690smc.jpg
    690smc.jpg
    50.7 KB · Visningar: 134

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
diodbakljus

Någon som kopplat in diodbakljus på sin 660? Har lite problem med att bakljuset blinkar i takt med blinkersen. Annars funkar broms och bakljus som det ska.

Vi mätte fram att det var växelström på kablarna och inte likström som vi trodde. Kanske nån som haft samma problem som har en färdig lösning, så slipper vi uppfinna hjulet igen :)

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Någon som kopplat in diodbakljus på sin 660? Har lite problem med att bakljuset blinkar i takt med blinkersen. Annars funkar broms och bakljus som det ska.

Vi mätte fram att det var växelström på kablarna och inte likström som vi trodde. Kanske nån som haft samma problem som har en färdig lösning, så slipper vi uppfinna hjulet igen :)

Om du ska ha växelström till likström är det bara till att göra en likriktarbrygga, busenkelt.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Körde på bakhjulet en bra bit i helgen sen så stannade hojen tror den fick i sig olja i förgasaren eller liknande, den blev trög startad,,, fullt med olja vid luft filtrer nåt man kan göra åt eller bara köra?
En till fråga också vad ska man göra rent luft filtret med tacksam för svar

Söker även däck till hojen is,cross och motard däck om nån har eller vet nån bra nätbutik man kan beställa ifrån
Ha det så gott

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Körde på bakhjulet en bra bit i helgen sen så stannade hojen tror den fick i sig olja i förgasaren eller liknande, den blev trög startad,,, fullt med olja vid luft filtrer nåt man kan göra åt eller bara köra?

Söker även däck till hojen is,cross och motard däck om nån har eller vet nån bra nätbutik man kan beställa ifrån
Ha det så gott

Nu får jag säkert stryk av någon men jag använder YES, vissa använder var det fotogen eller diesel?

Mazzeman

No1. Contender
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
KTM 690 SMC 08

Ha det så gott

När det hade hänt mig några gånger så drog jag om slangen från ramen till luftburken till ett uppsamlingskärl istället, tog ett tomt multivitamin rör =).
Tror man ska göra rent det i varmt vatten sen torka, sen olja in nätt med luftfilter"spray". Jag har K&n öppet filter som jag blåser rent med tryckluft.

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
600rr banhoj
320 mm bromsskiva

Kan nån vänlig själ berätta för mig vad 660 05 har för storlek på framskiva orginal?
Tänkte uppdatera med en 320 mm skiva i vinter... ni som provat, är skillnaden stor?

/ Patrik

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...