Ktm 660

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ja okej.. tack!

Vet du ifall blinkers och hastighetsmätare är kopplade på samma kontakt eller liknande. jag menar mest eftersom att de slutade fungera samtidigt...?

Nja alså det går ju in i samma härva allt hör ju ihopa. :rolleyes: :)

Prova rengöra alla kontakter så löser det nog sig.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nån som har provat sätta endurofälgar 21" och 18" på sin 660 och vilka modifieringar behövs göras?Jag har ett par fälgar liggandes från 625sxc.Man måste svarva distanser till hjulaxeln då den är mycket tunnare än till motardfälgarna,hur har ni gjort med oket för att det ska passa på den mindre skivan?

Har ett distanskit liggandes om du vill köpa.:tummenupp

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
Hej!

Jag har försökt att få ordning på min hastighetsmätare ett tag nu.
Det hela började med att blinkersen gick ibland och ibland inte. Helt plötsligt började hastighetsmätaren att starta om sig. Nu lyser varken blinker eller hastighetsmätaren. Jag fick tips om att blinkersrelät kan vara boven i detta och har bytt den utan resultat. Jag har även bytt batteriet i hastighetsmätaren...

Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Jag har ett elschema på engelska...Kan det vara ett jordfel?

Mvh Christian
Det sitter en kontakt från laddregulatorn eller vad de nu är som hade ärgat på min när mina blinkers la av.

Bifogat

• KTM_660_SMC_2005.jpg
    KTM_660_SMC_2005.jpg
    33.4 KB · Visningar: 146

Stax

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
R1 -04
hej!

Har hört att det ska skilja lite mellan en 03:a och 04:a men inte lyckats få fram vad??

Nån som kan hjälpa mig?

Tacksam för hjälp!

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har för mig att 03:an saknar fläkt.

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
vem behöver fläkt? vet inte om fläkten någonsin har snurrat på min eller vid vilken temp den startar på =) -04

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Precis som Krille skriver. Fläkten går inte igång i första taget. Inte ens vid stuntande i relativt låg fart mitt i sommaren:). Men mer olja är ju inte fel.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Är det inte samma serviceintervall på 03 och 04? Jag har för mig det. 05 blev det var 500 mil.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ni som åker motard vilka snygga goretex brallor finns de förutom dom tråkigt vanliga lindstrands?

Måste finnas fler märken bara att jag har missat dom:)

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon i GBG området som kan rekommendera en verkstad för felsökning av elsystem, KTM 660 SMC -03?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Är det någon i GBG området som kan rekommendera en verkstad för felsökning av elsystem, KTM 660 SMC -03?

Får man fråga vad som är fel?

Edit: Såg att det var du som frågade innan också.

Vad du kan göra innan inlämning är iaf, rengöra ALLA kontakter ordentligt. Gå över hela hojen, får du av sadlen och tanken gör du det på 20 minuter. Kolla även så avståndet mellan magneterna är rätt till hastighetsmätaren nere vid skivan. Har du nån polare som kör 660 prov byta reläer mm. Se så alla säkringar är hela och såklart även alla lampor.

Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel att där är glapp i blinkersen och avståndet mellan magneterna är för stort. Fast jag tror det är nån kontakt till något relä eller liknande som ärgat helt enkelt.

Känns som detta är ett sådant jobb en Mc-firma kan ta duktigt betalt för om dom inte hittar felet direkt, felsökning blandat med timbetalning kan sluta på en mindre kul summa.

Leta elfel på en hoj som 660 är inget direkt svårt att göra själv. Det värsta felet som kan finnas är tex en lödd som gått av inne i ett relä som du ändå inte kan mäta upp. Så du får anta att det är helt.

Det är värre på bilar. :tromigjagvet :näsblod

Last edited:

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
byta acrapovic slipon mot en sebring nån

tjena jag har ett fräsht acra slipon på min 04a men e sugen på en sebring tycker dom låter häftigare...undrar om de finns nån som e sugen på att byta finns i sthlm

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln