SPooKY
To slow
Det är ingen nit, det är magneten till hastighetsmätaren. Jag har själv gått igenom det där i somras.
Skulle bara kolla om ni var med
Det är ingen nit, det är magneten till hastighetsmätaren. Jag har själv gått igenom det där i somras.
DB-killers till...? Originalpipan eller? Du torde ju bara behöva EN killer också då du har en -04a.
Ställa ventilerna är busenkelt, reservera en timme så klarar du dig galant, om du inte har tummen mitt i pannan.
Olja står det om i manualen, men jag har för mig att KTM rekommenderar 10W-50 helsyntet. Jag kör på Biltemas 10W-40 helsyntet och har inte haft några som helst problem.
Olja står det om i manualen, men jag har för mig att KTM rekommenderar 10W-50 helsyntet. Jag kör på Biltemas 10W-40 helsyntet och har inte haft några som helst problem.
mycket nice
är på jackt efter hoj!och lutar mer o mer åt 660!bättre prisklass än 690 smc
om dessa hojar (660)är välservade!hur långt rullar dom utan större problem ungefär?är det någon fara att köpa ,om dom gått över 1000 mil?
okej, jag har akrapovic helsystem på.
står det i boken vilket ventilspel man ska ha eller?
så jag lär behöva db killer till besiktningen vart köper man det,svårt att göra nått eget?
//tobbe
Sådärja, nu har jag plockat dit den nya bakdelen, Bakdel ver. 2.0.
Ska nog försöka få dit någon form av diskret belysning på nummerplåten, samt reflex. Vill ju försöka undvika onödig uppmärksamhet från Farbror Blå. (Därför jag inte vinklade plåten mera heller, även fast det nog kunnat bli snyggare...)
Råkade även köpa några svarta styren på Biltema sist jag var där, ena åkte på 660n och det andra tänkte jag sätta på mitt CR500-renoveringsprojekt.
269kr för ett Fatbarstyre alltså, löjligt billigt.
Har fortfarande mina funderingar på slutburkarna, men det är väldigt lösa planer so far...
mycket nice
är på jackt efter hoj!och lutar mer o mer åt 660!bättre prisklass än 690 smc
om dessa hojar (660)är välservade!hur långt rullar dom utan större problem ungefär?är det någon fara att köpa ,om dom gått över 1000 mil?
Massa text.
Jo, nu har jag ju visserligen inte kört så mycket med min under de varma sommarmånaderna, har ju mest kört under hösten i lite svalare väder, men jag tänker definitivt ta och gå upp ett steg till sommaren när du kommer och skrämmer upp mig sådär.
Blir väl till att satsa på en 20W-50 då, så man får behålla det kortare spannet (mindre tillsatta polymerer är väl alltid att föredra så vitt jag förstått?).
vilket försäkrings bolag rekomendrar ni till 660?
Länsförsäk. 2200 året hel 06:a
oj det va billigt!??
hur gammal är du ?
hela 27 [/QUOT
då borde min va gratis jag e 31
hela 27 [/QUOT
då borde min va gratis jag e 31
-JaPP. konstigt Det där lär du fixa till
Hallå allesammans.
som nu i lördags stog jag och kicka o kicka i säkert en halvtimme (träningsverk som fan dagen efter ) ..gav väl upp efter nån timme och testade sedan dagen efter då den startade på andra försöket.. helt stört...
Så här kickar du en 660 LC4.
1. Ha på dig ett par ordentliga mc stövlar!
2. Se till att du har kranen på ON läge. Om du märker att hojen inte startar på 1-2 försöket, placera kranen på RES. I 99% av fallen är det soppakranens läge som strular till det för dig.
3. Vid kallstart dra ut choken fullt/ Vid varmstart dra alltid ut röda hotstart spaken. (Jag misstänker att du glömt använda HOTSTART dom gånger du fått kicka som en dåre utan resultat.)
4. Håll komp-spaken (lilla svarta spaken på vänster sida av styret) hela vägen in samtidigt som du sakta kickar ner hela vägen till botten. Håll kvar spaken.
5. Släpp upp kicken sakta till ca 85 % toppläge. Håll kvar den där!
6. Känn på komp-spaken att det inte finns något motstånd alls. Finns det fortfarande lite motstånd så rör kicken ner någon cm och tillbaka. Är kompen forfarande hård så släpp den och börja om på steg 3. När motståndet är borta i spaken är kolven placerad i rätt läge. Släpp komp-spaken.
7. Kicka hårt men bestämt hela vägen ner. Obs! Ingen gaspådrag.
OM du ändå skulle uppleva problem med att starta motorn. Testa gasa 1-3 gånger och pröva igen. Stå brevid hojen när du ska starta en kallmotor. Sitta och starta är inga problem när motorn är varm!
Följ min guide med kompen och allt om du vill undvika fotledsskador och frustration
Lycka till!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |