Jag rekommenderar Pilot Road 2ct om du inte tänker köra bana.
Bättre våtgrepp får du leta efter.
På torr väg måste man provocera ganska ordentligt innan det släpper och det håller "hur långt som helst". Jag körde visserligen inte så långt på mina innan jag sålde hojen men dom såg nästan nya ut efter att jag misshandlat dom.
Det finns billigare alternativ och det finns däck med mer grepp på torrt. Men som jag sa så lyckades jag endast få dom att släppa på gata om jag provocerade dom ordentligt. Greppet räcker gott och väl på gata.
Dessutom så rekommenderade en representant från Michelin just det däcket för att stommen passar "effektsvaga och lätta hojar" (hans syn på supermoto jämfört med 1000cc sporthoj) mycket bättre än pilot power.
Dock har jag inte hört nån klaga på power-stommen som kört supermoto...
Valet av däckshandlare lägger jag mig inte i men kom ihåg att det kan vara riktigt svårt att hitta en firma som kränger "internet-däck" åt dig för under 700:-!!!!
Jag ville bara skifta mellan mina road och ett par slicks men dom flesta ville ha 700 eller mer för att jag inte köpt däcken hos dom. Det var i princip det första dom frågade när jag ringde runt, "är det internet-däck?". Jag hade köpt mina däck hos en handlare i sverige men flyttat så jag letade efter något närmare mig. Men det struntade dom i och valde att tro att jag hade köpt dom på internet, trots att dom var beggade (av mig).
Så det KAN löna sig att leta upp en billig handlare som kan skifta åt dig.
Bor man i sthlm så har jag svårt att se varför man inte går till SWT Racing med tanke på servicen. Öppet på tider som passar arbetande människor, rimliga priser och kanonbra bemötande. Det är mina erfarenheter iaf.
/Lucky9