Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var och köpte mig en vidvinkel spegel igår på biltema. Tog ut spegelglaset och tog super epoxy och limmade fast det, efter 24h som det tog för limmet att härda så blev det en liten test tur.
Blev riktigt nöjd och man ser oväntat bra, och hittills har det hållt väldigt bra, och den sitter stenhårt.

Bilder:)


He he he återkom när du har provkört för du har väl inte tänkt på att göra den gummiupphängd, så frågan om du kommer kunna se nåt? Bara en tanke!:brinnerup
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
He he he återkom när du har provkört för du har väl inte tänkt på att göra den gummiupphängd, så frågan om du kommer kunna se nåt? Bara en tanke!:brinnerup

Jag har provkört 10mil idag, och det funkar fin fint än så länge att ha den limmad mot plasten:)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag skrev ju att jag inte fick igång min nyinhandlande 660. Jag skulle kolla ventilerna ikväll. Då upptäckte jag två knappar på förgasaren. Jag hade dragit ut varmstarten och trott att det var choken. Fick igång den direkt nu när man drog ut rätt knapp :D
Jag kör ju så jävla mycket cross och då sitter alltid varmstarten uppe på styret.

Jag ska köpa nytt batteri till min hastighetsmätare. Var köper man sånt, typ teknikmagasinet eller?

Min el fungerar ju inte alls. Inga lysen eller blinkers funkar. Var börjar man felsöka sånt? Jag kan klyva motorer och totalrenovera dom men el hatar jag. Har ingen koll på det alls. Kan det va någon jordning som är dålig? Var hittar man isåfall jord? Sladden till ena framblinkersen är av men det ska väl inte påverka hela elsystemet?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag skrev ju att jag inte fick igång min nyinhandlande 660. Jag skulle kolla ventilerna ikväll. Då upptäckte jag två knappar på förgasaren. Jag hade dragit ut varmstarten och trott att det var choken. Fick igång den direkt nu när man drog ut rätt knapp :D
Jag kör ju så jävla mycket cross och då sitter alltid varmstarten uppe på styret.

Jag ska köpa nytt batteri till min hastighetsmätare. Var köper man sånt, typ teknikmagasinet eller?

Min el fungerar ju inte alls. Inga lysen eller blinkers funkar. Var börjar man felsöka sånt? Jag kan klyva motorer och totalrenovera dom men el hatar jag. Har ingen koll på det alls. Kan det va någon jordning som är dålig? Var hittar man isåfall jord? Sladden till ena framblinkersen är av men det ska väl inte påverka hela elsystemet?


Ha ha ha va fan du har ju haft en 660 tidigare, trodde sånt satt i ryggmärgen! :D

Jupp teknikmagasinet ska ha sånt, kommer inte ihåg exakt vad batteriet heter.

Nja kortis kan ställa till det mesta som oupptäckt kabelbrand mm så prova med en voltmeter med summer så du har kontakt överallt.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag har faktiskt en voltmeter, men jag vet inte ens vad summer är för något.

Hur gör man när man mäter, håller man typ voltmätaren mot ramen och sen på olika punkter i elsystemet och så ska det visa tolv volt?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har faktiskt en voltmeter, men jag vet inte ens vad summer är för något.

Hur gör man när man mäter, håller man typ voltmätaren mot ramen och sen på olika punkter i elsystemet och så ska det visa tolv volt?


De flesta voltmeter har ett läge du får får ett ljud om det leder i en sladd. T,ex prova de olika lägen & lägg mätsladdarna emot varandra tills du hör en ljud. Visst kan du prova på olika ställen men det är inte alltid du får 12v ut på olika ställen. Du kan ju prova vad du får ut till blinkersen som är kass på din?
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Var och köpte mig en vidvinkel spegel igår på biltema. Tog ut spegelglaset och tog super epoxy och limmade fast det, efter 24h som det tog för limmet att härda så blev det en liten test tur.
Blev riktigt nöjd och man ser oväntat bra, och hittills har det hållt väldigt bra, och den sitter stenhårt.

Bilder:)

högersidan sket du i?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Dags att köpa nytt framdäck. Vad har ni för erfarenheter? Jag har alltid kört på Michelin Pilot av någon form. Vad är era erfarenheter? Har ni känt stor skillnad på olika däck? Vart är däcken billigast?
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Måste bara fråga er vad ni tycker!! Hur länge är det okey att vänta på en motorcykel som är inlämnad på verkstad?? Jag lämnade in min 660 pga missljud i motorn för över 5 veckor sedan! "Det är på G" "Borde vara klar snart" "Jaa det är verkligen dags nu" Har jag hört nu i 2 veckor!!!! Det roliga är att jag har inte ens fått veta vad det är för fel! Dom säger bara att dom har lyssnat på den och det är nånting som låter. DOOOH :näsblod Förstår att det kan vara jävligt stressigt på en verkstad nu men 5 veckor utan några svar tycker jag är smått irriterande!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Måste bara fråga er vad ni tycker!! Hur länge är det okey att vänta på en motorcykel som är inlämnad på verkstad?? Jag lämnade in min 660 pga missljud i motorn för över 5 veckor sedan! "Det är på G" "Borde vara klar snart" "Jaa det är verkligen dags nu" Har jag hört nu i 2 veckor!!!! Det roliga är att jag har inte ens fått veta vad det är för fel! Dom säger bara att dom har lyssnat på den och det är nånting som låter. DOOOH :näsblod Förstår att det kan vara jävligt stressigt på en verkstad nu men 5 veckor utan några svar tycker jag är smått irriterande!


Är det en riktig KTM handlare så hör med KTM Scandinavian & sen vänd dig till verkstan så kanske det blir fart på dem!
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Dags att köpa nytt framdäck. Vad har ni för erfarenheter? Jag har alltid kört på Michelin Pilot av någon form. Vad är era erfarenheter? Har ni känt stor skillnad på olika däck? Vart är däcken billigast?

Jag rekommenderar Pilot Road 2ct om du inte tänker köra bana.

Bättre våtgrepp får du leta efter.

På torr väg måste man provocera ganska ordentligt innan det släpper och det håller "hur långt som helst". Jag körde visserligen inte så långt på mina innan jag sålde hojen men dom såg nästan nya ut efter att jag misshandlat dom.

Det finns billigare alternativ och det finns däck med mer grepp på torrt. Men som jag sa så lyckades jag endast få dom att släppa på gata om jag provocerade dom ordentligt. Greppet räcker gott och väl på gata.

Dessutom så rekommenderade en representant från Michelin just det däcket för att stommen passar "effektsvaga och lätta hojar" (hans syn på supermoto jämfört med 1000cc sporthoj) mycket bättre än pilot power.

Dock har jag inte hört nån klaga på power-stommen som kört supermoto... :)

Valet av däckshandlare lägger jag mig inte i men kom ihåg att det kan vara riktigt svårt att hitta en firma som kränger "internet-däck" åt dig för under 700:-!!!!

Jag ville bara skifta mellan mina road och ett par slicks men dom flesta ville ha 700 eller mer för att jag inte köpt däcken hos dom. Det var i princip det första dom frågade när jag ringde runt, "är det internet-däck?". Jag hade köpt mina däck hos en handlare i sverige men flyttat så jag letade efter något närmare mig. Men det struntade dom i och valde att tro att jag hade köpt dom på internet, trots att dom var beggade (av mig).

Så det KAN löna sig att leta upp en billig handlare som kan skifta åt dig.

Bor man i sthlm så har jag svårt att se varför man inte går till SWT Racing med tanke på servicen. Öppet på tider som passar arbetande människor, rimliga priser och kanonbra bemötande. Det är mina erfarenheter iaf.

/Lucky9
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag rekommenderar Pilot Road 2ct om du inte tänker köra bana.

Bättre våtgrepp får du leta efter.

På torr väg måste man provocera ganska ordentligt innan det släpper och det håller "hur långt som helst". Jag körde visserligen inte så långt på mina innan jag sålde hojen men dom såg nästan nya ut efter att jag misshandlat dom.

Det finns billigare alternativ och det finns däck med mer grepp på torrt. Men som jag sa så lyckades jag endast få dom att släppa på gata om jag provocerade dom ordentligt. Greppet räcker gott och väl på gata.

Dessutom så rekommenderade en representant från Michelin just det däcket för att stommen passar "effektsvaga och lätta hojar" (hans syn på supermoto jämfört med 1000cc sporthoj) mycket bättre än pilot power.

Dock har jag inte hört nån klaga på power-stommen som kört supermoto... :)

Valet av däckshandlare lägger jag mig inte i men kom ihåg att det kan vara riktigt svårt att hitta en firma som kränger "internet-däck" åt dig för under 700:-!!!!

Jag ville bara skifta mellan mina road och ett par slicks men dom flesta ville ha 700 eller mer för att jag inte köpt däcken hos dom. Det var i princip det första dom frågade när jag ringde runt, "är det internet-däck?". Jag hade köpt mina däck hos en handlare i sverige men flyttat så jag letade efter något närmare mig. Men det struntade dom i och valde att tro att jag hade köpt dom på internet, trots att dom var beggade (av mig).

Så det KAN löna sig att leta upp en billig handlare som kan skifta åt dig.

Bor man i sthlm så har jag svårt att se varför man inte går till SWT Racing med tanke på servicen. Öppet på tider som passar arbetande människor, rimliga priser och kanonbra bemötande. Det är mina erfarenheter iaf.

/Lucky9

Tack så mycket. Får väl köra på ett sådant. Har faktiskt kört på både Road och Power och "amatör" som man är känner jag ingen skillnad :). Har polare som kränger däcket åt mig så det får bli internet, eller hur Tommet :)?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag rekommenderar Pilot Road 2ct om du inte tänker köra bana.

Bättre våtgrepp får du leta efter.

På torr väg måste man provocera ganska ordentligt innan det släpper och det håller "hur långt som helst". Jag körde visserligen inte så långt på mina innan jag sålde hojen men dom såg nästan nya ut efter att jag misshandlat dom.

Det finns billigare alternativ och det finns däck med mer grepp på torrt. Men som jag sa så lyckades jag endast få dom att släppa på gata om jag provocerade dom ordentligt. Greppet räcker gott och väl på gata.

Dessutom så rekommenderade en representant från Michelin just det däcket för att stommen passar "effektsvaga och lätta hojar" (hans syn på supermoto jämfört med 1000cc sporthoj) mycket bättre än pilot power.

Dock har jag inte hört nån klaga på power-stommen som kört supermoto... :)

Valet av däckshandlare lägger jag mig inte i men kom ihåg att det kan vara riktigt svårt att hitta en firma som kränger "internet-däck" åt dig för under 700:-!!!!

Jag ville bara skifta mellan mina road och ett par slicks men dom flesta ville ha 700 eller mer för att jag inte köpt däcken hos dom. Det var i princip det första dom frågade när jag ringde runt, "är det internet-däck?". Jag hade köpt mina däck hos en handlare i sverige men flyttat så jag letade efter något närmare mig. Men det struntade dom i och valde att tro att jag hade köpt dom på internet, trots att dom var beggade (av mig).

Så det KAN löna sig att leta upp en billig handlare som kan skifta åt dig.

Bor man i sthlm så har jag svårt att se varför man inte går till SWT Racing med tanke på servicen. Öppet på tider som passar arbetande människor, rimliga priser och kanonbra bemötande. Det är mina erfarenheter iaf.

/Lucky9


Varför rekomenderar du dem inte om man kör bana?
Jag har Road 2ct både fram och bak och har kört på både Sviestad och Knutstorp, inga problem alls.
Regnade bra mycket på ett pass på knutstorp och då släppte det både fram och bak när man pressade på lite, men annars har jag inte haft några problem med dessa däck what so ever. :tummenupp
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Varför rekomenderar du dem inte om man kör bana?
Jag har Road 2ct både fram och bak och har kört på både Sviestad och Knutstorp, inga problem alls.
Regnade bra mycket på ett pass på knutstorp och då släppte det både fram och bak när man pressade på lite, men annars har jag inte haft några problem med dessa däck what so ever. :tummenupp

För att jag körde dom på Åland (go cart-bana) och det var ingen hit alls. Funkade bra de första varven när man värmde upp (kanongrepp från start! kunde kört ifrån alla med slicks på första varvet... om dom inte hade däcksvärmare. :)) men så fort man började ladda på så släppte det.

Visserligen var det ganska trevliga släpp då det mest bara kasade utåt men utan att bli läskigt. Jag hade kört fortare med andra däck.

Det kan bero på 3 saker. Det ena är att jag kör fortare än vad däcken tillåter på en så liten och snäv bana.

Det andra är att jag har kass körstil och därmed inte kan utnyttja däcken rätt utan "provocerar" dom i kurvorna.

Eller... så är det en kombination av ovanstående. Vilket är den troligaste orsaken.

Jag är långt ifrån nån snabb förare men jag tyckte det var trist när däcken begränsade min körning istället för att jag var begränsningen.

Sen är jag väl medveten om att andra förare hade kunnat köra MYCKET fortare än mig på samma däck på grund av en bättre/annorlunda körstil. Men JAG rekommenderar inte dom däcken till bana.

Ytterligare en anledning är att det inte är bandäck. Dom är inte konstruerade för det från michelin. Det är sporttouring-däck.

Så tycker jag. :)

/Lucky9
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Är det inte lätt att kränga däcken själv? Jag ska beställa nytt bakdäck till min och jag tänker kränga själv. Borde väl inte va svårare än på en cross, eller?

Jag bytte batteri i min hastighetsmätare igår men det funkar inte i alla fall. All min el är död och det suger.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det kan bero på 3 saker. Det ena är att jag kör fortare än vad däcken tillåter på en så liten och snäv bana.

Det andra är att jag har kass körstil och därmed inte kan utnyttja däcken rätt utan "provocerar" dom i kurvorna.

Eller... så är det en kombination av ovanstående. Vilket är den troligaste orsaken.

Jag är långt ifrån nån snabb förare men jag tyckte det var trist när däcken begränsade min körning istället för att jag var begränsningen.

Sen är jag väl medveten om att andra förare hade kunnat köra MYCKET fortare än mig på samma däck på grund av en bättre/annorlunda körstil. Men JAG rekommenderar inte dom däcken till bana.

Ytterligare en anledning är att det inte är bandäck. Dom är inte konstruerade för det från michelin. Det är sporttouring-däck.

Så tycker jag. :)

/Lucky9

En 4:e

Felinställd fjädring! :)

Är det inte lätt att kränga däcken själv? Jag ska beställa nytt bakdäck till min och jag tänker kränga själv. Borde väl inte va svårare än på en cross, eller?

Jag bytte batteri i min hastighetsmätare igår men det funkar inte i alla fall. All min el är död och det suger.

Skitlätt men ha en träregel i beredskap ifall den sitter fast i hörnen så du kan stå på regeln så det lossnar, mkt lättare än crossdäck.

Aj fan!
 
Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top