Ktm 660

andreasf

Monsieur constructeur
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Östersund / Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
En nyböjarfråga här nu som säkert varit uppe.

Men jag letar efter ett par enduro-fälgar, men utbudet är lite skralt på blocket i mina trakter.
Förutom att det mest troligt kommer behövas spacers, kan man köra med vilka crossfälgar som helst??

Eller är det olika diametrar på hjulaxlar eller nått annat som kan ställa till det? Finns flera fälgar från CRF250's och Yamaha-hojar som ligger bra i kurs på b-locket.
Men frågan är hur mekkigt det blir att få dit dessa?
 

Rainix

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 450 exc 08
Fråga om slipon igen. Vart ifrån har ni köpt era avgassystem? Jag har bara funnit Lelles, Dinmc sollentuna då jag bor i närheten och sen från wings hemsida. Finns det inga andra firmor/sidor som man kan beställa ifrån. Väldigt få som listar att dom har till 660 06a.

Passar på att fråga om det är mycket jobb att byta till den nyare lyset som tex 690n har?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fråga om slipon igen. Vart ifrån har ni köpt era avgassystem? Jag har bara funnit Lelles, Dinmc sollentuna då jag bor i närheten och sen från wings hemsida. Finns det inga andra firmor/sidor som man kan beställa ifrån. Väldigt få som listar att dom har till 660 06a.

Passar på att fråga om det är mycket jobb att byta till den nyare lyset som tex 690n har?
kolla på allright.eu för LeoVince eller boove.se för GPR. Dessa är grossister så du kan inte beställa av dem utan får gå in till din lokale handlare och be dem beställa
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!

De är väl bara ta fram räkneapparaten å räkna då... Vet du va den toppar idag med den utväxlingen du har då???
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Tänkte jag skulle spänna bakfjädern lite.
Hur mycket måste plockas bort för att ta loss dämpare/fjäder? Hela bakramen eller kan man få bort enbart luftburken iallafall?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tänkte jag skulle spänna bakfjädern lite.
Hur mycket måste plockas bort för att ta loss dämpare/fjäder? Hela bakramen eller kan man få bort enbart luftburken iallafall?

May i ask why?

Det går att få ut bakdämparen med allt på plats men lättare om du plockar av ljuddämparen och sen lossar bakramen och tiltar den nedåt.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Klart du får. Kör en del på gocart/motardbana och jag upplever den som lite mjuk i fjädringen. Ringarna som trycker ihop fjädern är nästan i topp och jag väger 87kg så jag antar att det borde styva upp den lite.
Sedan skulle jag vilja ha den styvare där fram också.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Klart du får. Kör en del på gocart/motardbana och jag upplever den som lite mjuk i fjädringen. Ringarna som trycker ihop fjädern är nästan i topp och jag väger 87kg så jag antar att det borde styva upp den lite.
Sedan skulle jag vilja ha den styvare där fram också.

Att bara förspänna fjädern är inte lösningen på problemet. Du skall förspänna fjädern till korrekt häng. Skulle cykeln sedan vid belastning med din vikt sätta sig för mycket så är det hårdare fjäder och inte mer förspänning som är lösningen.
 

Rainix

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 450 exc 08
Sådär, nu är jag en KTM 660 ägare. Hämtade hojen igår och är helnöjd.
Nu ska man bara lära sig kicka också. Polarn som kan tekniken råkade dra ut varmstarten istället för choken så det blev en bra start på mitt kickande med en sur hoj :(

Upplever att tomgången var väldigt hög efter att den blev varm. När vi försökte skruva på tomgångsskruven så var den stenhård. Kanske inte ska gå att skruva på för hand?
Och det är väll utåt för att sänka va?
 
Last edited:

Saften

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Karlstad
Hoj
660SMC
Lyckades fylla på för mycket olja i veckan så packboxen till framdrevet började läcka.. Hör ej till saken men såg då att det var ett spel på framdrevet också, inte mycket men någon mm eller två den gick att dra i sidled.
Skall det vara det på dessa modeller eller är det jag som inte satt dit nog med brickor efter byte från 16 till 14 drev?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Lyckades fylla på för mycket olja i veckan så packboxen till framdrevet började läcka.. Hör ej till saken men såg då att det var ett spel på framdrevet också, inte mycket men någon mm eller två den gick att dra i sidled.
Skall det vara det på dessa modeller eller är det jag som inte satt dit nog med brickor efter byte från 16 till 14 drev?

Fylla i för mycket olja????? Hällde du i 6L eller?

Det är vanligt att pboxen till utgående axel ger upp med tiden och det har inget med oljenivån att göra. Där skall vara glapp vid drevet om du har modellen som sitter med clips ej om den sitter med skruv.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Behöver nytt drivpaket, vart hittar med det bästa och billigaste. Söker 38bak o 16 fram och en kedja som håller. Tycker den drevningen är bra. Behöver inga monsterbling grejer utan bra standard dock inte rena alu drev tycker de är för mjuka, håller inte lika bra som stål, fast det finns ju med stålkuggar där det är alu på resten.
Alla tips mottages tacksamt:)
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Ännu en fråga ang. drevning...
Har org. 38 bak, ska byta fram, sitter org 16 nu. räcker 15 eller ska jag ta 14?
Kör mestadels stadskörning. Vet någon vad toppfarten blir med resp. drev?

Ciao!

Jag hade orginal fram till en månad sedan. Nu har jag 17/45 som ger samma resultat som 16/42.
(Jag tog vad som fanns på lager.)
Jag är super nöjd med den drevningen. Den gör ca 130 km/h och funkar kanon i stan.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top