Stopp nu! TELL MEE MORE! Hur avaktiverar man strypningen på de tre första växlarna?
Ska skruva lite på skruvarna, men i botten kan man väl inte dra dem. Då sopar man ju till kylarn när man svänger styret?
Det är främre röret jag är irriterad på, dämparn har jag inga problem med. Kör goretex och det luktade bränd plast när byxbenet brände in i röret...
Men åter still strypningen, hur fixar man det?
Är idel öra
Till det positiva: Det är en väldigt enkel procedur, som dessutom är enkel att återställa till original. Lösningen är helt enkelt att lossa kontakten till växelavkännaren. Liknande strypning finns tex även på KTM 950SuperEnduro. Det har skrivits massor om detta på olika forum, tex advrider och soe.
Man ska även veta att enda anledningen till att denna begränsning finns är för att hålla ljudnivån nere. I låga hastigheter skulle annars insugningsljudet bli för högt.......hemskt tråkigt om det skulle hända va?
Till det negativa: Det tar hela 5min att fixa om den finns. Eventuellt så finns inte denna begränsning på SMC....så återkom gärna med resultat.
Saxat från advrider:
Unplug the connector. It's held together with a small locking mechanism. Gently insert a small screwdriver (like a jeweler's screwdriver) to get it apart. It'll take more effort than you think - but not too much. If you take a minute to examine the connector - it'll be pretty obvious how it's held together.
Once you've got it apart, look inside the male portion of the connector. You'll see the three prongs, one for each wire. With a pair of narrow pliers, grab one at a time (only the yellow/green & blue/red) and pull - as if you were going to pull the wire further 'through' the connector.
The prong will 'click' out of position a bit. Pull a tad harder - and it'll work itself a little farther out. You don't need brute force - just patience and steady force.
Once that's done - pull the prong and wire out from the back side of the connector. It should come right out, and come out clean. It WILL work - just a little trial and error is all it'll take. All you're doing is reversing the way the thing was assembled originally. (I'm no electrical guru - I've just assembled connectors similar to this in the past.)
Don't get brutal with it - it simply is NOT necessary. Trial, error and patience.
Do this for both wires.
Once you're done, you can layer some heatshrink tubing over each of the open wires to protect them (use a hair dryer, not a lighter....too much plastic nearby to melt....like the tank. Once you've covered each wire, use a big piece of heatshrink to tie them together, and then zip-tie the whole thing to the outside of the connector. When you're done - it'll look almost as if the factory intended it that way.
Saxat från soe:
-Leta upp rätt kontakt, följ kabeln ifrån givaren som sitter bakom skyddet för framdrevet.
1. Sära kontakten
2. Dra ur grön/gul och Röd/blå genom att dra stiftet i hankontakten utåt ca 5mm (som om man skulle dra ut kabeln på fel håll) så att spärren som håller stiftet släpper.
3. Dra sedan i kabeln, stiftet ska då lossa från kontaktstycket. Gör den inte det så börja om från punkt 2