KTM 690 Smc 2008

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Funkar insprutningen bra? några kända fel på hojen ännu?

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
vad död den här tråden är... Har det inte levererats några hojjar? Kom igen nu :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he det är bara du som sitter & häckar här på sporthoj medan andra är ute & kör!:D

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Fz1 Turbo
alltså jag är J*vulskt sugen på en ny 690 smc men hur är den att slanga med?
Kör jhu själv en 625 -06 som jag tycker är helt underbar att åka wheelie med mm men "villja ha nytt" begäret kommer bara mer och mer.
Om vi säger med org drevning på vilka växlar kommer den upp med ett litet ryck utan koppling?
Hur är den att köra motorväg nu när den är 6 växlad?

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Kör jhu själv en 625 -06 som jag tycker är helt underbar att åka wheelie med mm men "villja ha nytt" begäret kommer bara mer och mer.
Om vi säger med org drevning på vilka växlar kommer den upp med ett litet ryck utan koppling?

Vet inte, måste öva mer för att kunna svara.

Men den lättar på trean med ett ryck i alla fall. Akrobaterna får svara på vilka växlar den går upp på.

Sexan vet jag inte vad den är till för. Värdelös hoj för motorväg. Till och med min Honda är stabilare. Sadeln är stenhård. Vem bryr sig förresten? Motorväg?

Frambromsen är kanon för stoppies i alla fall (fast såna gör jag ju inte heller förstås, annat än i nedfarten till garaget, nära till nödtelefonen).

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300

Välbalanserad och det långa registret gör det enkelt.
Jag kommer från KTM 625-04 och efter dagens provkörning kan jag säga att 690'n är bättre på precis allt förutom en sak, det förb_nnade avgasystemet eldar upp brallorna direkt, varför i jösse namn har inte SMC'n samma värmeskydd på kröken som Enduron, helt obegripligt!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag kommer från KTM 625-04 och efter dagens provkörning kan jag säga att 690'n är bättre på precis allt förutom en sak, det förb_nnade avgasystemet eldar upp brallorna direkt, varför i jösse namn har inte SMC'n samma värmeskydd på kröken som Enduron, helt obegripligt!

Kan man lösa det på något sätt?
Avgasbandage eller det får inte plats?

Sabbade det byxorna mycket?
Inte spec road att provköra en smc för att sedan stiga av med "eldade" byxor för nån tusen.

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...

Inte spec road att provköra en smc för att sedan stiga av med "eldade" byxor för nån tusen.

Har också eldat brallor, riktigt uselt skydd. Man måste antingen tillverka ett nytt längre skydd eller göra som jag. Sy dit bomull på byxan.

Har Enduron annat skydd? Kan det passa i så fall? Måste kolla bilder.

Solid snake

Guest
Jag har bara kört enduron men smc ska gå likadant säger handlaren iaf.

1, 2, 3 går den upp lätt på, du behöver knappt hjälpa den på 3an, 4an är det bara att rycka lite så går den upp.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300

Avgasbandage löser nog det hela, det får plats.
Enduron har påsvetsade bågar som ska hålla kläder mm från kröken, om det är tillräckligt vet jag inte men det är nog bättre än inget.

Sabbade mycket? Ja ett hål är ett hål i ett vattentätt plagg. Tack och lov så märkte jag att det luktade rätt fort så sen kunde jag hålla ut benet som ett fån resten av provturen. Men 5 km höll brallorna, inte mer, nya var dom också, surt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Avgasbandage löser nog det hela, det får plats.
Enduron har påsvetsade bågar som ska hålla kläder mm från kröken, om det är tillräckligt vet jag inte men det är nog bättre än inget.

Sabbade mycket? Ja ett hål är ett hål i ett vattentätt plagg. Tack och lov så märkte jag att det luktade rätt fort så sen kunde jag hålla ut benet som ett fån resten av provturen. Men 5 km höll brallorna, inte mer, nya var dom också, surt.

Grrrrrrrr :gnissla
Nu vet jag inte om jag känner för att prova och sabba mina byxor.
Hur ska man göra nu då :va

Lite pucko konstruktion av KTM kanske.

Kan du inte stämma KTM på nya byxor :)

Nä jag förstår dig,det är förargligt.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12

Du kan ju få ett par nya på hemförsäkringen :)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92

Det låter ju grymt bra det där, har inte kört nån 625:a men inbillar mig att dom går i stort sett identiskt med 660:n när det gäller motor, bromsar osv...

Ingen som köpt en 690 SMC som filmat sin körning?

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Fz1 Turbo

1, 2, 3 går den upp lätt på, du behöver knappt hjälpa den på 3an, 4an är det bara att rycka lite så går den upp.

Låter jhu klockrent! :tummenupp
Bara fara och prova nu när dom kommer med trailern för provkörning.

Låter jhu klockrent! :tummenupp
Körde 690 sm och där vart jag besviken. Gick inte jämföra med 625:an!
Bara fara och prova nu när dom kommer med trailern för provkörning.
Hur går insprutningen då? ryckig som 690 sm eller?

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...