Ok, nu verkar det som om en del har fått sina 690 SMC, lira på lite bilder/filmer/intryck av hojen!!!
Ni delar med er ALLDELES för dåligt
Först och främst: Jag är ingen extremåkare (möjligen tycker Stockholmsbilisterna det men...)
Har avverkat 15 mil ungefär. Det enda som irriterar är styrradien (som måste justeras det första man gör), annars är den grym. Men jag har inget färskt minne av 660:an så jag kan inte jämföra så bra. Jag tror att 660:an har bättre vrid på låga varv men denna hoj är sjukt kul att köra. Den är inte så extremt känslig för vilken växel man kör på, den varvar fint och framför allt så bara ökar den - i oändlighet. Accelerationen är i mitt tycke oslagbar. Man tappar liksom greppet...
Bakbromsen är rätt kass men frambromsen är kanon vilket ju är det som betyder något. Växellådan är inte 100 %, det har hänt vid något tillfälle att ett friläge åkt i mellan 4:an och 5:an. Men extremt "lättväxlad" är den, så det överväger. Kopplingen är skön, men vem kopplar
Det märks att effekten kommer något senare än på andra enstånkor. Ljudet är väldigt tamt original men insugningsljudet är helskönt. Och det blir sannolikt ännu bättre efter avstrypning på 2:an och 3:an enligt uppgift ovan. Slipon hade varit kul men jag måste ha en tyst maskin så det får bli original för min del.
Tycker vidare att den är på tok för högt växlad, ska ner ett par kugg enligt min bestämda uppfattning. I alla fall när man kör i stan.
De olika prestandalägena är onödiga, vem kör på något annat än läge 2?
Några småsaker som man egentligen borde idiotförklara konstruktörerna för:
Varför finns inget fack för den lilla verktygsväskan? Det är ju bra verktyg. Sinnessjukt!
Varför finns inget litet fack för skivbromslåset? Lika sinnessjukt! Men det är ju inte precis unikt för KTM (alla konstruktörer är lika korkade).
Men, vem förlåter inte det när den är så otroligt kul att köra...
Vore riktigt kul att höra någon som kört Husa eller 660 innan och som köpt denna, det håller jag med om.
Jag är trots de små (SMÅ) brister jag hittat, HELNÖJD!
J