KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
=) tyvärr om de funkar så fegar du på slangen drufus:arsele

har prövat de o de läcker satan med. brukar tanka mindre åt gången typ 5 l, de läcker mindre endå men de läcker ändå.
har plockat av tanklocket vid flertal tillfälle o de syns tydligt att de e gummitätningen på locket som inte håller tätt eller så e de helt enkelt mekaniken o locket som ju e hopsatt av massor av lösa delar för de brukar va rätt slabbigr överallt runt o innan för den lilla sarg som gummis ska täta mot.
har plockat bort slangen o varken innan eller efter ens sett nåra rinningar framför luftnings nipeln

de e nog inte fel o mappa den endå eftersom man tillför större mängd luft o den går på en väldigt snål bränsleblandning org men jag vet helt ärligt inte
men de e som du säger man får MYCKE med vrid om man rycker locket dock låter de mycke mer bara av det
tuneboy får du vänta på svar av cubivc eller fråga honom i ett pm tror han håller på o rotar med det

du snackar skit din dyng kuk...

de hjälper visst de. för min hoj e' inte riktigt lika sunkig som din, så de så... fan va de luktar...:arsele

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
har sett att dom flesta som kör ktm 690 har acra dämpare.
får man ut mest effekt från det? vet att de finns nått som heter wings och ett annat som heter loe vince och så fmf. det finns säkert hur många olika som helst. skilljer rätt mycke i pris på dom olika. någon här som har nått annat än acra?

Sett en kurva mellan Akra och Leo Vince system.
Faktiskt var Leo Vince något bättre men det är nog marginelt kännbart för oss vanligt dödliga.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Du råkar inte ha en länk till dom kurvorna?

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
du snackar skit din dyng kuk...

de hjälper visst de. för min hoj e' inte riktigt lika sunkig som din, så de så... fan va de luktar...:arsele

ble du upprörd nu din sunk röv?

jag vet att du längtar men de e inte mitt fel!
du får se till o slippa undan trädgårds arbetet om du vill ha den i munnen:banana

men skämt å sido så va de innan jag snacka me dig o visste att du slåt knut på slangen :rolleyes:

tror de kan ha mer med att de blir täpt så de inte kommer in nån luft o då kan inte heller bränslet tränga ut genom locket eller runt tätningen. drog i en liten skruv i hålet istället för jag hitta ingen slang o de VERKAR faktiskt hålla tätt men då va jag o sniffa på reserven.

ska tanka full tank imorn o köra till trelleborg på slangen då bör man se om de håller :rofl

Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
har sett att dom flesta som kör ktm 690 har acra dämpare.
får man ut mest effekt från det? vet att de finns nått som heter wings och ett annat som heter loe vince och så fmf. det finns säkert hur många olika som helst. skilljer rätt mycke i pris på dom olika. någon här som har nått annat än acra?

Själv så kör jag med Leo vince har för mig att det gick på 2200:- med rakt från Tyskland. Har haft Acra på andra hojar men inte varit nöjd med det, för skarpt ljud och åt he för dyrt! Så nu ville jag pröva nått annat.

Okej om man gillar designen på Acrat, men att styla en 690 känns lite som att sminka gris och tycka att det blir snyggt :hihi
En 690 har man för att den är kul att köra :tummenupp

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Själv så kör jag med Leo vince har för mig att det gick på 2200:- med rakt från Tyskland. Har haft Acra på andra hojar men inte

Nilzz: Lägg in lite bilder på hojen och Leo vince burken :tummenupp
Gärna länk till den tyska sidan med.

Det var bra pris,mer än hälften av Akra.
Akra är lite överreklamerat i vissa fall men oxå i vissa fall det bättre beroendes på hojmodeller osv modifieringar.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Fan vad hojen går bra efter mapp asså.. plocka bort flamskyddet i ljuddämparn och satan vikket sound.. Blir att åka sommaren ut, sen äre dags för en superduke r att kliva in på scenen.

Flamskyddet ur burken mena du? Jo men prova kör en runda med och sedan utan.Nån upplevde det som att hojen gick bättre faktiskt med skyddet kvar i burken.Där skall ju vara lite motstånd att jobba med för motorns bästa.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag har frågat folk som ska kunna sånt och fått svaret att det spelar ej roll. Utan det skyddet är ett krav från usa tydligen att det inte ska flama ur röret... Sen testa jag att dra på högsta växeln emot kompisen med helsystem och lindat rör för att se skillnaden och jag vart inte besviken iaf :)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag har frågat folk som ska kunna sånt och fått svaret att det spelar ej roll. Utan det skyddet är ett krav från usa tydligen att det inte ska flama ur röret... Sen testa jag att dra på högsta växeln emot kompisen med helsystem och lindat rör för att se skillnaden och jag vart inte besviken iaf :)

Drog ni jämt?
Av tidigare inlägg så var det nån som skrev att de gick lika eller till o med kanske till o med bättre med bara burk än ett helt system när de jämfört två hojar mot varandra.

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Tillbaks i motardträsket....
690 SMC beställd idag och hämtas på fredag:)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Men du åker ju bland grisar så för dig spelar det ju ingen roll va ?
QUOTE]

Jo du har helt rätt, jag kör också bland helt vanlig trafik ibland och då är det faktisk väldigt många (poliser) grisar ute:hihi

Kul att den går bra efter mappnig!
Och tackar för tipset med Tuneboy, jag ska testköra bland alla grisar imorgon :tummenupp

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
:yoparty
Härligt, vart det en ny 09:a eller 08:a?

Blev en ny 08:a skiljer inget i det stora hela mot 09:an fötutom en del uppdateringar.
Det är väl displayen och nån tanklockstätning man ska se till att få utbytt på garantin.

Robin_88

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR
Själv så kör jag med Leo vince har för mig att det gick på 2200:- med rakt från Tyskland. Har haft Acra på andra hojar men inte varit nöjd med det, för skarpt ljud och åt he för dyrt! Så nu ville jag pröva nått annat.

Okej om man gillar designen på Acrat, men att styla en 690 känns lite som att sminka gris och tycka att det blir snyggt :hihi
En 690 har man för att den är kul att köra :tummenupp

Köpte du de över nätet och i så fall vilken sida? mappa du om den när du byta till leo vince?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Drog ni jämt?
Av tidigare inlägg så var det nån som skrev att de gick lika eller till o med kanske till o med bättre med bara burk än ett helt system när de jämfört två hojar mot varandra.

Nej, min drog mer. Det är skoj att jämföra ibland....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha