Va ute och körde nu ikväll. När ja stannade så märkte ja att högerstövlen var blöt!! de kommer kylarvatten från slangen som går ner från kylaren. har aldrig hänt innan hur kan de hända nu? nått fel?
Är du säker på att det kommer från slangen? I så fall är det nog ingen fara, håll koll på nivån i expansionskärlet bara.
Men!
I somras började min kylare läcka, det var kontakten som var till kylfläkten som hade skavt hål på kylet, kontakten sitter högst upp i mitten bakom kylet.
Det var väldigt svårt att se varifrån det läckte.
Självklart fick jag kylet bytt på garantin.
Är du säker på att det kommer från slangen? I så fall är det nog ingen fara, håll koll på nivån i expansionskärlet bara.
Men!
I somras började min kylare läcka, det var kontakten som var till kylfläkten som hade skavt hål på kylet, kontakten sitter högst upp i mitten bakom kylet.
Det var väldigt svårt att se varifrån det läckte.
Självklart fick jag kylet bytt på garantin.
hej tyckte det var lite dåligt drag i denna tråd så jag passade på att posta en konverterings bygge som kanske fler kan ha glädje av.
Mkt bra projekt!
Lite bilder på en inte alls tokig KTM 690
Vanlig 690 SM ombyggd med KTM 690 SMC/E lampa,blev inte alls så tokigt.
Å jäklar men hur löste personen med anknäbben mm?
Å jäklar men hur löste personen med anknäbben mm?
Instrumentet är samma. Bara slita bort hela anknäbben och montera grejer från SMC. Inget konstigt alls. Har inte kollat fästen för skärmen i undre styrkronan men det verkar ju ha gått rätt bra.
Min variant på samma idé är att ta lykta från 990/SD och framskärmen från 690 duke. Är det en renpdlad asfaltshoj ska den inte ha hög stänka var tanken.
Instrumentet är samma. Bara slita bort hela anknäbben och montera grejer från SMC. Inget konstigt alls. Har inte kollat fästen för skärmen i undre styrkronan men det verkar ju ha gått rätt bra.
Min variant på samma idé är att ta lykta från 990/SD och framskärmen från 690 duke. Är det en renpdlad asfaltshoj ska den inte ha hög stänka var tanken.
har för mig jag läst i någon annan tråd att det ej finns några hål i undre styrkronan på 690sm att fästa någon stänka i
Å jäklar men hur löste personen med anknäbben mm?
Jag hittade denna ombyggda hoj på blocket och var snabb nog att spara bilder på den.Verkar som den blev såld ganska omgående så den är borta från blocket.
Hur personen löst det med stänkskärmen osv vet jag inte men uppenbarligen är det nog inte så avancerat att få till det och snyggt blev det också.
i så fall skulle man nog kunna tänka sig en sådan när mer tid/pengar finns istället för 690 smc
Japp det är ett bra allternativ
Fast jag är nöjd med smc,säkert lägre vikt,möjlighet att kita om till offroad.
Vet ej om 690 sm skulle gå att få till med offroadfälgar.
Prismässigt ligger väl 690 SM något bättre till.
Effekt och trim grejor till 690 SM vet jag heller inte om det finns mer än smc,samma motor.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |