KTM 690 Smc 2008

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Sådan ser den ut.

Så ser 10:an ut.
Lite nya klibbor bara.
Undrar vad dom mer hittat på? Ser inget mer annorlunda iallafall
 

Bifogat

  • 690_smc_90.jpg
    690_smc_90.jpg
    44.3 KB · Visningar: 174

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Blivit med KTM igen!!

Hej

Dom har inte hittat på så mycket mera än klibborna. Jag rinde Lelles idag och köpte en ny 09a av dom då det inte känndes värt att betala vad 10an kostar för lite klibbor bara.

Så nu är man med i matchen igen efter en sommar utan båge.

/Jon
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Så ser 10:an ut.
Lite nya klibbor bara.
Undrar vad dom mer hittat på? Ser inget mer annorlunda iallafall

Inget nytt....
Synd att KTM i sista stund beslutade sig för att inte lansera 690 smc-r, grrrr.
Den finns färdig, bara att producera, grrrrr.

De trodde inte på en ok volym på denna maskin i dessa tider, iom att prislappen skulle bli för dyr, över 100'.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Inget nytt....
Synd att KTM i sista stund beslutade sig för att inte lansera 690 smc-r, grrrr.
Den finns färdig, bara att producera, grrrrr.

De trodde inte på en ok volym på denna maskin i dessa tider, iom att prislappen skulle bli för dyr, över 100'.

:va Undrar då hur dom då gör till nästa år,om de fortfarande tror på något eller sänker priset.

Sålde inte du din för att få köpa en 690 smc-r ?

Nu får man väl förlänga garantin 1 år kanske och fräsa glatt runt på det man har.
Sjukt trevlig hoj och blir inte sämre av att den kan bli 2 i 1 hoj med offroadfälgar som valmöjlighet.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Tur att jag köpte en 09:a nu då! Då uppdaterar man till en R lagom till näst nästa säsong :)
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
:va Undrar då hur dom då gör till nästa år,om de fortfarande tror på något eller sänker priset.

Sålde inte du din för att få köpa en 690 smc-r ?

Nu får man väl förlänga garantin 1 år kanske och fräsa glatt runt på det man har.
Sjukt trevlig hoj och blir inte sämre av att den kan bli 2 i 1 hoj med offroadfälgar som valmöjlighet.

Det är inte ens säkert att de kommer att släppa den överhuvudtaget.
Har inte sålt hojen, tanken var ju att byta till smc-r. Blir nog att behålla, roligaste hojen jag haft.
 

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Jag hade riktigt tur som fick tag i en 09 Lelles var tvungen att vänta på ett svar från KTM om dom kunde få fram några mer 09or. Jag hade vägrat laggt mellanskillnaden på vad 10an skulle kosta.

Den kommer hem om ca 1,5v så då börjar pysslet i garaget.

Är det någon som vet om plasten är lika på 08an som 09an?

// Jon
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Absolut!

Tomgången på min är lite orolig när jag startar den kall, går upp och ner, när den senare är varm ligger den lite bättre (mappad med leovince slipon). Nåt man ska bry sig om?


Min gör exakt likadant ! Ska inte vara något att oroa sig för enligt dom som vet. Är väl sprutet som känner in temperatur m.m..... ?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Då min 660 har blivit stulen och troligen inte kommer tillbaka så har jag börjat fundera på en 690smc.

Förutom läckande tank är det något annat man ska kika efter på en beggad?
Hur är det med endurohjul till denna? Antar att KTM's egna till 690E kostar fan?
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
har precis fått min ktm 690sm av årsmodell 08.
funderat på att plocka bort reg hållaren, e det nåt att rekomendera, kommer dem att gnälla på besiktningen. e det nån som har gjort det? lägg gärna upp bilder...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
har precis fått min ktm 690sm av årsmodell 08.
funderat på att plocka bort reg hållaren, e det nåt att rekomendera, kommer dem att gnälla på besiktningen. e det nån som har gjort det? lägg gärna upp bilder...


He he he det är 4år "från den dagen den tas i trafik" till första besiktningen, den du ska vara orolig för är polisen!:D
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Min Mätare har gått paj, Nån som vet hur det funkar angående beställa från Usa...så man inte får nån som bara har miles, Eller e det samma til alla i hela världen? Kollat runt men blir inte klok på det!
Mvh


Du får ny på garantin, tror även det är möjligt att själv välja mellan miles och km på de flesta sorters mätare.
 

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Hej

Har för mig att jag har sett någon här på sporthoj som tillverkade skylthållare till 690 så man kunde använda orginalhålen och blinkers.

Någon som vet vem jag menar?

/Jon
 

biffen_87

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Nyköping
Hoj
990 sm
He he he det är 4år "från den dagen den tas i trafik" till första besiktningen, den du ska vara orolig för är polisen!:D



Hehe ja precis.. polisen stoppade mig angående att min regplåt var fastskruvad under stänkskärmen.. :) (där den passar bäst) men han var vänlig och gav mig inga böter. Men han sa att de var ganska dyra böter för en sån skitsak. Det konstiga var att han sa inget om mina blinkers som inte fanns monterande på hojjen. De måste man väl ha?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hehe ja precis.. polisen stoppade mig angående att min regplåt var fastskruvad under stänkskärmen.. :) (där den passar bäst) men han var vänlig och gav mig inga böter. Men han sa att de var ganska dyra böter för en sån skitsak. Det konstiga var att han sa inget om mina blinkers som inte fanns monterande på hojjen. De måste man väl ha?


Han ville väl skrämmas lite!
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hehe ja precis.. polisen stoppade mig angående att min regplåt var fastskruvad under stänkskärmen.. :) (där den passar bäst) men han var vänlig och gav mig inga böter. Men han sa att de var ganska dyra böter för en sån skitsak. Det konstiga var att han sa inget om mina blinkers som inte fanns monterande på hojjen. De måste man väl ha?[/QUOTE]

Vissa gånger så glömmer/struntar poliserna i att påpeka på vissa saker, i det här fallet dina blinkers. Så enkelt kan det vara:)
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top