KTM 690 Smc 2008

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Är ju bara att banka 2 hål i plåten o skruva fast dem i dem 2 hålen som redan finns på skärmen:tummenupp

Kan posta lite bilder senare.

Låter som en kanonlösning:yoparty

Hämtar hojen imorgon, så då får jag kolla vad det liknar.

Men en fin bild på din lösning hade suttit fint:tummenupp
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Tja!

letar 690 smc 08-10, gärna med 2-300mil på nacken. Hittade den här, vad är eran magkänsla? 20mil och sen sälja?

http://www.blocket.se/stockholm/KTM_....htm?ca=14&w=3

Hojen va väl inte hans typ.. Den har gått 20 mil, är ju knappast nå fel på den, om det nu skulle vara så har du garanti kvar! Aldrig varit så nöjd över en hoj, KÖÖÖÖP! :yoparty :)

EDIT: Någon som vet en ktm-handlare som har bra koll på 690 modellen som även kan mappa om ("custom-mappa")?
 
Last edited:

FLeXible

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Aprilia RS 660 -21
http://www.fjollhoj.se/album_pic.php?pic_id=299

Visar ungefär hur jag har, nu har jag däremot miniblinkers, det måste du ha annars blåser orginalbjässarna av.. :hihi

Borrade hål i orginalstänkan vid den "högsta punkten", fungerar utmärkt med miniblinkers! (en ny orginalstänka kostar 150 kr)

Jag kan av erfarenhet säga att polisen i Stockholm i alla fall inte godkänner den här lösningen.
Så nu kör man med fulstänkan igen. :huvet
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Hojen va väl inte hans typ.. Den har gått 20 mil, är ju knappast nå fel på den, om det nu skulle vara så har du garanti kvar! Aldrig varit så nöjd över en hoj, KÖÖÖÖP! :yoparty :)

EDIT: Någon som vet en ktm-handlare som har bra koll på 690 modellen som även kan mappa om ("custom-mappa")?

Är det bra pris tycker du? Vad kostar helsystemet? Är det verkligen helsystem man sätter på 690 eller bara slipon? Har hört att helsystem inte hjälper? Sen en annan amatörfråga, är det kata på dom här hojarna?
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Jag kan av erfarenhet säga att polisen i Stockholm i alla fall inte godkänner den här lösningen.
Så nu kör man med fulstänkan igen. :huvet

Surt, böter? Vad anmärkte dom på?

Är det bra pris tycker du? Vad kostar helsystemet? Är det verkligen helsystem man sätter på 690 eller bara slipon? Har hört att helsystem inte hjälper? Sen en annan amatörfråga, är det kata på dom här hojarna?

Helt ok, går väl o pruta lite också säkert. Akrapovics helsystem ligger väl över 10 loppor i alla fall, överpris enligt mig då det inte ger särskilt mycket förutom vikten vad jag hört. Har Leovince slip-on på min.

Som sagt: någon som vet en ktm-handlare som har bra koll på 690 modellen som även kan mappa om ("custom-mappa")?
 
Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Bild på den lösningen?
Har du regplåtsbelysning då också?

Hittade inga bra bilder just nu på jobbet.
svar ja det är vit klarglas i botten av lampglaset.
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    117 KB · Visningar: 221
  • Blocket.jpg
    Blocket.jpg
    50.7 KB · Visningar: 194

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Är det bra pris tycker du? Vad kostar helsystemet? Är det verkligen helsystem man sätter på 690 eller bara slipon? Har hört att helsystem inte hjälper? Sen en annan amatörfråga, är det kata på dom här hojarna?

Helsystem kostar mer än det smakar, du tjänar nåt halvkilo & en halv hk till typ.
Bättre att banta sjäkv några kilo:)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hittade inga bra bilder just nu på jobbet.
svar ja det är vit klarglas i botten av lampglaset.

Man byter alltså lampa och hela köret.
Ser snyggt ut! :tummenupp

Men om man bygger om såpass, skulle det inte kännas jävligt drygt med 1500 i böter för fel regplåt?
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Man byter alltså lampa och hela köret.
Ser snyggt ut! :tummenupp

Men om man bygger om såpass, skulle det inte kännas jävligt drygt med 1500 i böter för fel regplåt?

Yepp, man byter "allt i ett"

Men miniskylt är ju så mkt snyggare:D
 

FLeXible

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Aprilia RS 660 -21
Surt, böter? Vad anmärkte dom på?

Jag klarade mig med en "varning". Stod och tjötade typ 20+ minuter och "lärde mig en läxa". Skyllde på att jag köpt den som den var, men att jag inte hade några problem att återställa den till original. Det funkade uppenbarligen.

Det gick mest på att regskylten var så vinklad att den inte var väl synlig bakifrån. Att reflex saknades sa han inget om men å andra sidan var det ingen trafikare.

Jag tror det får bli R&G lösningen på sikt som uppfyller kraven med synlighet och vit/klar belysning, sen får man sätta dit en reflex också.
Bor man ute i landet kan det tänkas att det är lättare att slippa undan då jag har fått intryck av att poliserna inte är lika nitiska som i Stockholm.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Det är trimmat, custom map och filter direkt på insuget, Akra helsystem.
Har inte kollat vidare, men det skulle ju komma factory trim-delar.

Börjar tröttna lite på "vanliga" motarder, den här säsongen kommer jag nog skicka min 690. Antingen uppgraderar jag till nya Hypern eller köper en lätt enduro o drar till skogs.

Hur är din status nuförtiden?
Behålla eller byta ner dig?
Vi ses väl snart på körningarna?
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
http://www.fjollhoj.se/album_pic.php?pic_id=299

Visar ungefär hur jag har, nu har jag däremot miniblinkers, det måste du ha annars blåser orginalbjässarna av.. :hihi

Borrade hål i orginalstänkan vid den "högsta punkten", fungerar utmärkt med miniblinkers! (en ny orginalstänka kostar 150 kr)

Ser bra ut! Du satte blinkersen i plasten alltså? Ok, jag får pilla
i helgen och se vad jag hittar på:tummenupp Tack!
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
IMORN får jag hem min 690 smc!!! :D Hur glad är jag på en skala? inte åkt motard på 3-4år och hoj på 2år.. ska bli så fucking nice! Vad kostar ett set plast? Inte helt säker på att jag gillar det vita.

puss puss
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
IMORN får jag hem min 690 smc!!! :D Hur glad är jag på en skala? inte åkt motard på 3-4år och hoj på 2år.. ska bli så fucking nice! Vad kostar ett set plast? Inte helt säker på att jag gillar det vita.

puss puss

Grattis!! Hoppas du får en rolig sommar! :tummenupp

När jag kollade priset på plast, så räknade jag ihop ca 2300:- för allt..
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Raz, sålde hojen igår, nu håller jag på o velar HÅRT om vad nästa hoj ska bli...
Husa FS 570 verkar skoj som fan, men inte så praktisk. Hyper Evo SP mer "praktisk", men nästan dubbla pengarna...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top