KTM 690 Smc 2008

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Grattis!! Hoppas du får en rolig sommar! :tummenupp

När jag kollade priset på plast, så räknade jag ihop ca 2300:- för allt..

Inte alls farligt. Fått hem den nu, vit var snyggare än jag väntat mig.. men kanske byter ändå. Nån som har bild på hoj med annan plast?

Edit, en annan sak - Priser till alla "powerparts" på KTMs hemsida, vart hittar man det? Kan gå in till beviks i stan och fråga men slipper gärna då jag vill ha priser på ganska många delar.
 
Last edited:

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Inte alls farligt. Fått hem den nu, vit var snyggare än jag väntat mig.. men kanske byter ändå. Nån som har bild på hoj med annan plast?

Edit, en annan sak - Priser till alla "powerparts" på KTMs hemsida, vart hittar man det? Kan gå in till beviks i stan och fråga men slipper gärna då jag vill ha priser på ganska många delar.

Sök på art.nr på www.karlstrommotor.se

Hur har ni löst det med avgasröret där benet lätt kommer åt, framför det främsta avgasskyddet?
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Nu är hojsäsongen invigd och Smc'n rastad ordentligt!
Japp.. lika skoj som i höstas, även om jag känner mig lite ringrostig.
:tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tack! :)

Hur lungt bör man ta det innan 100mil? Något varvtal/hastighet jag bör hålla mig under? Kan man testa slanga lite försiktigt? :va Eller är det bara puttra o puttra tills milen är inne?

Många olika åsikter finns om detta.
MIN är: kör så det ryker (efter ett eller kanske två väldigt korta oljebyten om den är helt ny), då sliter grejerna in sig som de ska vara.
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
buttplugg

Hej

Undrar lite generellt hur det är med mappning på cyklarna. Det finns en acramap har jag fattat som man ska ha om har acraslipon eller acrahelsystem. Spelar det då roll om rycker buttpluggen ur sliponet? Hur stora förändringar kan man göra utan mappa?

/Björn
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hej

Undrar lite generellt hur det är med mappning på cyklarna. Det finns en acramap har jag fattat som man ska ha om har acraslipon eller acrahelsystem. Spelar det då roll om rycker buttpluggen ur sliponet? Hur stora förändringar kan man göra utan mappa?

/Björn

Inga, eftersom sprutet inte har någon luftmassemätare kan det inte kompensera med extra soppa.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Raz, sålde hojen igår, nu håller jag på o velar HÅRT om vad nästa hoj ska bli...
Husa FS 570 verkar skoj som fan, men inte så praktisk. Hyper Evo SP mer "praktisk", men nästan dubbla pengarna...

Jaså :-(
Sålde på blocket?

Ja ja, huvudsaken att du köper nån motard!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
En kille i maffian som köpte, det lutar åt en Hyper Evo SP :tummenupp
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Ang, drevning. Det vanligaste verkar vara att man tar bort en fram och inte rör bakdrevet. Hur kommer det sig? På beviks trodde dom det bara handla om priset på dreven. Funkar det lika bra om jag lägger på 2-3kugg bak som att ta bort en fram?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ang, drevning. Det vanligaste verkar vara att man tar bort en fram och inte rör bakdrevet. Hur kommer det sig? På beviks trodde dom det bara handla om priset på dreven. Funkar det lika bra om jag lägger på 2-3kugg bak som att ta bort en fram?

Det är skonsammare mot kedjan att gå upp bak, och det är lättare att byta bakdrevet också. Do it :tummenupp
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Det är skonsammare mot kedjan att gå upp bak, och det är lättare att byta bakdrevet också. Do it :tummenupp

Okej, låter ju kanon. Men fortfarande nyfiken på varför dom flesta mekar framdrevet då? Fick den känslan iaf när jag sökte runt lite om ämnet här, men det kanske inte är så?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Okej, låter ju kanon. Men fortfarande nyfiken på varför dom flesta mekar framdrevet då? Fick den känslan iaf när jag sökte runt lite om ämnet här, men det kanske inte är så?
Jag vet inte, kanske kedjan inte räcker till om man ökar för mycket bak?
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Jag vet inte, kanske kedjan inte räcker till om man ökar för mycket bak?

Jag det låter rimligt. Om nån annan har någon teori äre bara sjunga ut! :tummenupp Men jag kommer nog inte byta drev förns om kanske 100mil, vill gärna känna lite på hojen innan så man märker skillnaden! :yoparty
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag det låter rimligt. Om nån annan har någon teori äre bara sjunga ut! :tummenupp Men jag kommer nog inte byta drev förns om kanske 100mil, vill gärna känna lite på hojen innan så man märker skillnaden! :yoparty

jag bytte till ett 45 kuggars bakdrev på min 690 sm, 40 orginal. det motsvarar ungfär som att gå ner en kugg fram, fick byta kedja. borde nog gått att köpa en länk och kedjelås och förlänga orginalkedjan också.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
jag bytte till ett 45 kuggars bakdrev på min 690 sm, 40 orginal. det motsvarar ungfär som att gå ner en kugg fram, fick byta kedja. borde nog gått att köpa en länk och kedjelås och förlänga orginalkedjan också.

Ah ok, är det 40 på 10an också? På ktm:s sida står det "Final drive 16:42" är det kugg på bak och framdrev? Isf har jag 42 bak, kanske ska slå på 46 eller 48kuggs drev då och sen köpa en sån hefftig orange kedja! :banana
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ah ok, är det 40 på 10an också? På ktm:s sida står det "Final drive 16:42" är det kugg på bak och framdrev? Isf har jag 42 bak, kanske ska slå på 46 eller 48kuggs drev då och sen köpa en sån hefftig orange kedja! :banana

japp smc har 42 bak.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top