KTM 690 Smc 2008

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -09
Inkörning av ny motor - 100 lugna mil eller lite blandad körning men att man använder större delen av registret? Känns som det finns olika skolor :mattias

Grattis Pata :) köpte du på dinmc?


Tack! Japp Ragnar lura på mig en! Jag sålde min 625a och det va faktiskt Raz hoj (om jag inte tar fel på nick) som gjorde att det blev en 690!
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Tack! Japp Ragnar lura på mig en! Jag sålde min 625a och det va faktiskt Raz hoj (om jag inte tar fel på nick) som gjorde att det blev en 690!

Jag måste börja kräva provision från ragnar snart:tungan

Ska du oxå pimpa hojen??
 

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -09
Jag måste börja kräva provision från ragnar snart:tungan

Ska du oxå pimpa hojen??

Hehe ja det får du göra! Ja det blir lite pimpning skulle jag tro. Har redan köpt acra och ny nummerplåtshållare. Sen blire väl svarta kåpor med några roliga dekaler.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Varför heter den 690? I reg beviset står det 654 och det är väl samma cc som i 660-motorn?

Är det någon som vet skillnaderna emellan motorerna?

Största skillnaden är att det nog inte finns en enda skruv gemensamt mellan de båda motorerna :tummenupp

690 heter den (felaktigt om man kikar på storleken) för att särskilja den tillräckligt från gamla LC4an.
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Största skillnaden är att det nog inte finns en enda skruv gemensamt mellan de båda motorerna :tummenupp

690 heter den (felaktigt om man kikar på storleken) för att särskilja den tillräckligt från gamla LC4an.

Vad står lc4 för? Trodde lc4 var ett samlingsnamn för encyldrig 4-taktare.

Trim kamaxel till KTM 690. Se länk för mer information samt vilka varaianter som finns.

www.agap.se/Produkter.htm

http://www.blocket.se/jonkoping/Kamaxel_KTM_690_27110759.htm?ca=23_14&w=3

Dock lite dålig info på hemsidan tycker jag :confused:


Undrar om någon av dem flyttar vridet längre ned i registret typ som rallykammen till 660:n?

Och stora bonusfrågan, behöver man mappa om hojen?:D


Jag såg nu att det fanns telefon, ringer imorrn så slipper alla gissa
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad står lc4 för? Trodde lc4 var ett samlingsnamn för encyldrig 4-taktare.
LC4 kallar KTM den motorn som sitter i de äldre 625/640/660. Men även de nya som sitter i 690orna. "Liquid cooled 4-valve".
950 och 990 heter LC8 -> "vattenkyld åttaventilare".
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Visst var det någon här som har http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/690_SMC/2008/LP0073BK.aspx monterad på hojen?

Jag fick hem min här om dagen o konstaterade att bakljuset ser väldigt vitt ut för att de ska kunna ge rött sken bakåt... Kollar man på den bilden ser det också bara ut som en vit lampa.
(Nä jag har inte monterat den än.)

Är det röda dioder fast de inte ser ut så, kommer originalbakljuset vara kvar, eller ska jag ge fan i att montera? :va
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Visst var det någon här som har http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/690_SMC/2008/LP0073BK.aspx monterad på hojen?

Jag fick hem min här om dagen o konstaterade att bakljuset ser väldigt vitt ut för att de ska kunna ge rött sken bakåt... Kollar man på den bilden ser det också bara ut som en vit lampa.
(Nä jag har inte monterat den än.)

Är det röda dioder fast de inte ser ut så, kommer originalbakljuset vara kvar, eller ska jag ge fan i att montera? :va

Haha, jag vart oxå lite confused.
Men den kommer lysa rött:tummenupp
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
3120 svar i tråden. Jag orkar inte läsa.

Fråga:
Hur är denna bågen att åka längre sträckor på? Säg 10-15 och kanske uppåt 20 mil i stöten.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top