Nu har det blivit dags för 100-mila service. Acra slipon+KN-filter+mappning blir det också. Hur stor skillnad gör det? Kan det vara värt att dreva ner 1 fram för att slippa provocera upp den på 3an? eller räcker acra+mapp+filter?
Hej!
Sitter just nu med en -05 Yamaha R1 som jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på med. Har fått erbjudande om att byta med en SMC 690 -08 fullproppad med lull-lull dvs Acra helsystem i titan + PC, excel-fälgar med isdäck etc etc (måste kolla med killen precis VAD som finns ännu).
Orsaken till att jag inte riktigt "vill ha" min R1, som ju för övrigt är en underbar skapelse, är att jag alltför sällan har tid att smiska den under sommarmånaderna utan den står mest och samlar damm. Har letat efter nåt som är mera "året-runt"-vänligt och det är det som min fråga gäller.
HUR PASS ANVÄNDBAR ÄR EN 690 I ÅRET-RUNT-BRUK?!
HUR PASS OFFROAD KAN (bör?) MAN GÅ?
Är det ens nån vits att fundera på lite grövre däck eller är det att glömma? Än på isbana?
Vill jättejättegärna få lite feedback på det här.
Killen som vill byta tycker ju naturligtvis att det är den perfekta kompisen till allt, och dum vore han ju annars. Har inte heller hittat nån i närområdet som går att testa, eller ens nån som har en. Allt mitt hopp står nu till Er kära vänner.
Nu har det blivit dags för 100-mila service. Acra slipon+KN-filter+mappning blir det också. Hur stor skillnad gör det? Kan det vara värt att dreva ner 1 fram för att slippa provocera upp den på 3an? eller räcker acra+mapp+filter?
Shiit och jag tyckte jag körde mycket! 100 mil redan... Jag bokade tid idag och dom kunde inte föräns om 2 veckor
...
Hoppas du fattar min luddiga text!
...
Det är bara & köpa!!
Jag har min ktm 690 smc -08 med en uppsättning motardfälgar samt en uppsättning med enduro fälgar. Har kört ca 800mil asfalt/grus/enduro och hittills är jag grymt nöjd. Kan inte ha en bättre lekmaskin för gatåkning/pendla till jobbet och en offroad racer i skogarna.
Visst kan den kännas lite tung att böka runt i dom värsta enduro spåren, men det är nog inte maskinen det är fel på utan snarare föraren...
Tack för svaren!
Lutar nog åt att det blir köp, ska kolla upp försäkringar och sånt idag men billigare än en Retta ska det nog bli..
Ni som har motardfälgar, vad har ni kört för däck? Samma fråga gällande endurofälgarna som i dagsläget bara har isdäck, de ska vara i gott skick men däcken på motardfälgarna verkar vara rätt finito.
Verkar vara en riktigt trevlig hoj det där, och folk kör ju inte bara asfalt med dem, och det är själva idén - jag vill ju ha säsong året runt!!
//Rubberdude
Hehe har blivit några mil i sadeln under helgen Underbart att slippa vibrationerna som jag hade på min 625a. Hur har du kört din? Jag körde 20-30 lugna mil sen kunde jag inte hålla mig så nu kör jag som vanligt.
Samma lika! Tog det lugnt första turerna men sen gick det inte att hålla sig. Tror det är helt ok bara man kör med lite sunt förnuft och inte ligger och pressar rödmarkeringen.
Jag beställde akra idag berätta om du upplever mycket skillnad efter mappning+filter
Ny -10:a E galet nöjd!
Grattis!
Men försöker du ta liv av din vänstra bakblinker?
hej, drar hojen mycket olja när den är ny? Ska man köpa olja och ha hemma för ev påfyllning?
Grattis!
Men försöker du ta liv av din vänstra bakblinker?
Är det normalt att FI lampan lyser en stund när man vrider på tändningen innan de andra visar att de är med?
Japp!
Det rinner ut soppa om man råkar hamna på bakhjulet med mycke i tanken..
Är det fler än jag som stör sig på att det rinner ut bensin om man kör på bakhjulet?
Först tänkte jag på att det inte var tätt, men nu funderar jag på om det är slangen till avluftningen de rinner ifrån..
(Ja! De klart jag har tanklocket på lustigkurre!)
Man ska uppenbarligen inte tanka fullt och sedan få den att luta iaf.
Något man kan göra nåt åt?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |