KTM 690 Smc 2008

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som vet om det går att besiktiga hojen när Akra med dB-killer sitter på plats?
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Lampan bygger ju inte inåt, det är ju dom tre extra dosorna
som skall få plats
så en satte jag i styrkronan, och resten i lamphuset
 

Monstro

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
08 city
Hoj
Ktm 690 SMC
Precis, gör man en packning så hjälper det! Verkar som att det rinner ut under avluftningshålet, på min i alla fall. Skruvade även bort locket under tanklocket och satte sedan tillbaka (mest för att det va en massa grus där), skruva tillbaka den hårt och håll reda på o-ringen som sitter under det locket. Har funkat hittils!

Någon som kan göra en packning man kan köpa? de nya dekalerna har börjat släppa pga av bensinen..vilket inte är så roligt.. suck..:huvet
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Någon som kan göra en packning man kan köpa? de nya dekalerna har börjat släppa pga av bensinen..vilket inte är så roligt.. suck..:huvet

Testkörde först runt kvarteret och det fungerade, men efter hårdare körning läckte det i alla fall, mer än någonsin efter att jag satt på R-G skylthållaren, något "Raz" upplevt t.ex? :confused:
Vet inte om jag satt dit skiten fel? Hur gjorde du med skruvarna som du fäster skylthållaren med Raz? Dom är ju för långa..

Nu har jag däremot satt en o-ring på tanklocket tillsammans med packningen, funkar bättre men inte optimalt..
 

Tom123

Ny hoj!
Gick med
20 Dec 2008
Ort
Solna
Hoj
hojlös
Är det någon som vet om det går att besiktiga hojen när Akra med dB-killer sitter på plats?

Ragnar på dinmc snackade om att det skulle gå bra - i alla fall när dämparen är ny :tummenupp Antar att den låter mer med åren om man inte byter ull? :confused:
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Nån som har koll på ljudnivå med akraslipon (med db-killer) och öppnad luftburk? Kan vara bra att veta inför sommarns bankörningar...
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nån som har koll på ljudnivå med akraslipon (med db-killer) och öppnad luftburk? Kan vara bra att veta inför sommarns bankörningar...

Kan inte svara på hur hög ljudnivån är men den lär vara för hög.

Jag blev flaggad på Knutstorp förra året med min förra 660 med orginalsystem.
Tydligen mätte dom upp mig i 102db på rakan :näsblod
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Kan inte svara på hur hög ljudnivån är men den lär vara för hög.

Jag blev flaggad på Knutstorp förra året med min förra 660 med orginalsystem.
Tydligen mätte dom upp mig i 102db på rakan :näsblod

Det var en kille på SMC körningen i helgen som fick åka med Akra+ dB-killer. Jag har för mig att dom stod o mätte.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Det var en kille på SMC körningen i helgen som fick åka med Akra+ dB-killer. Jag har för mig att dom stod o mätte.

Jo så kan det nog vara.
Jag har även sett Duccar med helsystem klara sig, så det är olika alla gånger.

Jag slänger dock alltid på org. burken för att vara på säkra sidan.
Hellre tyst än att inte få köra :)
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jo så kan det nog vara.
Jag har även sett Duccar med helsystem klara sig, så det är olika alla gånger.

Jag slänger dock alltid på org. burken för att vara på säkra sidan.
Hellre tyst än att inte få köra :)

Regnar på Din Mc här uppe menar att man absolut inte ska köra en mappad hoj med orig burk eftersom att katten tar styrk.

Har du hört nåt om det?
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Min ljuddämparinsats till Acrat har varit borta ett tag. Igår hittade jag den i en kartong och gick ut och monterade tillbaka den.
Jag tycker den låter tuffare nu! :)

Jag stod på en SMC grundkurs (avrostning) i helgen och surrade med div folk. Där var de rörande överens om att jag troligast måste skaffa en Db killer för att testa bana.. Då hade jag iofs ingen insats i. :rolleyes:
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
OK, tack för svaren. Är väl bäst att packa med org ljuddämpare + luftfilterlock så man kan byta vid behov, surt att inte få köra.....
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Det var en kille på SMC körningen i helgen som fick åka med Akra+ dB-killer. Jag har för mig att dom stod o mätte.

Jag körde i fedags uppe på kinnekulle med min 530 och GPR-pipa som uppmättes till 102dB.
blev svartflaggad men fick köra med om jag höll en högre växel på start/målrakan (skitskoj :huvet )

MEN jag fick köra vidare!!:yoparty
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Regnar på Din Mc här uppe menar att man absolut inte ska köra en mappad hoj med orig burk eftersom att katten tar styrk.

Har du hört nåt om det?

Ingen aning faktiskt.
Jag har inte kört 690n på bana ännu, bara med förra 660n...

Jag vet inte om jag resonerar rätt eller fel men, om det bara är katten som tar stryk vet jag inte om jag skulle bry mig så mycket. Avgaserna kollas ju inte på besiktningen och annars kör jag alltid med slipon...
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Vad använder ni för motorolja till cykeln?
Enligt manualen vill den helst ha 10W/60 men det funkar även med 10W/50, Motorex produkter som dom rekommenderar hittar jag ingenstans? :confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top