Christopher
Bombrepa.se
Låter som att du har resurser :d lust att göra en extra sats till mig ?Jaså? Men jag som vill ha endurofälgar behöver alltså bara schimsa ut skivan och köpa andra lager samt svarva en axel så är det klart?
Låter som att du har resurser :d lust att göra en extra sats till mig ?Jaså? Men jag som vill ha endurofälgar behöver alltså bara schimsa ut skivan och köpa andra lager samt svarva en axel så är det klart?
Låter som att du har resurser :d lust att göra en extra sats till mig ?
Jodå men det måste ju vara möjligt. Svarv och fräs har jag tillgång till!
Hehe, ja jag tyckte också det lät enkelt i mitt huvud innan jag började.
Om du funderar på att sätta dit gamla fälgar ifrån en LC4 el typ 525 behöver du i stora drag: Distans till bromsskivan, distans mellan nav och sving på skivsidan, du behöver även distanser i svingen där axeln sitter eftersom org 690 axeln är fetare, en axel, jag köpte en "kedjespänningsbricka" för jag hittade ingen axel som passade på längden där "brickan" är pressad såsom orginal.
Det tror jag var allt jag använde, kostade kanske 1000 för materialet och sedan hade jag hjälp med bearbetning.
Mitt hjul går inte helt i linje med framhjulet men jag valde att att kedjan skulle gå helt i linje ist, och åker du grus eller is så märker du inget ändå. Det tar kanske en 1,5 timme att skifta båda hjulen, lite längre än om man har fälgar som passar bolt on, men va fan till den kostnaden gör det inget.
Jaså? Men jag som vill ha endurofälgar behöver alltså bara schimsa ut skivan och köpa andra lager samt svarva en axel så är det klart?
Det är så enkelt alltså? Dags att leta endurohjul då!
edit: kanske jag som är dum men jag ser ingenstans hur det där ska lösa axelproblemet.
Sådär, nu är en 690 SMC -10 införskaffad. Är det i den här tråden man skall hänga då?
Skall läsa igenom alla 178 sidor först, men hittar jag inte svar på mina frågor kommer de klassiska:
- Vart tjöper man rensad bakdel?
- Vart tjöper man plast?
- Vilka kraschpuckar är bäst?
osv![]()
Monterade xenon kit i min 2010 i veckan, blev riktigt najs, bra klipp. 55watt.
Sådär, nu är en 690 SMC -10 införskaffad. Är det i den här tråden man skall hänga då?
Skall läsa igenom alla 178 sidor först, men hittar jag inte svar på mina frågor kommer de klassiska:
- Vart tjöper man rensad bakdel?
- Vart tjöper man plast?
- Vilka kraschpuckar är bäst?
osv![]()
Det låter bra, hur fick du plats med allt? Lite bilder kanske?![]()
Grattis till hojen!
en klassiker till; försäkringen... bilsportmc, 3100 kr/år/hel![]()
ehm, jag hade visst fel. Jag hade tillgodo från den gamla hojen i våras... rätt premie är 3854 kr, offroad, 34 bast. Sen bor jag iofs på halv vischan också.![]()
Det lönar sig att bo på landet
Nåja, billigare än alla andra cyklar jag haft![]()
Bilsport MC
KTM 690 SMC
40+ = 7615 hel/hel
Offroad = 6650 hel/hel
Postnummer: 186 36
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |