KTM 690 Smc 2008

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Mmm har du någon länk till sidan med dekaler?

Jag och sponsorerna ska bygga egna dekaler, det som har planerats är:

*Blå och gul/orange-reflex dekaler
*Vit plast
*Blåljus och sirener
*"polis kläder" med vit hjälm och kamera

Tyvärr kommer det inte stå polis på den, då det är förbjudet. Sirener och blåljus kommer inte att användas i trafiken men kommer att sitta på hojen.

Hojen kommer bland annat köras i shower och i stunt, men jag kommer också pendla med den.

:tummenupp :hojsmilie
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jag och sponsorerna ska bygga egna dekaler, det som har planerats är:

*Blå och gul/orange-reflex dekaler
*Vit plast
*Blåljus och sirener
*"polis kläder" med vit hjälm och kamera

Tyvärr kommer det inte stå polis på den, då det är förbjudet. Sirener och blåljus kommer inte att användas i trafiken men kommer att sitta på hojen.

Hojen kommer bland annat köras i shower och i stunt, men jag kommer också pendla med den.

:tummenupp :hojsmilie

Ska bli trevligt med bilder när den blir klar.
Men bling polissirener o blåljus , frågan är om det inte blir lite nördstämpel på det.
Övriga dekaler osv kan vara rätt fräckt.

Har själv nån såna skrickiga dekaler i gul/blå reflex på ena hojen.
Syfte för att synas i trafiken,men nånga saktar ner och släpper ofta förbi en i tron om att man är lagens långa arm ibland.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag och sponsorerna ska bygga egna dekaler, det som har planerats är:

*Blå och gul/orange-reflex dekaler
*Vit plast
*Blåljus och sirener
*"polis kläder" med vit hjälm och kamera

Tyvärr kommer det inte stå polis på den, då det är förbjudet. Sirener och blåljus kommer inte att användas i trafiken men kommer att sitta på hojen.

Hojen kommer bland annat köras i shower och i stunt, men jag kommer också pendla med den.

:tummenupp :hojsmilie
skriv potatis på den då eller något annat som går att misstolka om man kollar lite snabbt :tummenupp
 

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Men bling polissirener o blåljus , frågan är om det inte blir lite nördstämpel på det.

Jo det har vi också tänkt på men det är mest för nöje för publiken :)
Men annars "smakar det så kostar det" :arsele

skriv potatis på den då eller något annat som går att misstolka om man kollar lite snabbt :tummenupp

Haha det har vi också funderat på!:D Men vi har fortfarande inte bestämt oss om det ska stå potatis eller inte... vi vill ju inte sura upp polisen:rolleyes:
 

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Jo det har vi också tänkt på men det är mest för nöje för publiken :)
Men annars "smakar det så kostar det" :arsele



Haha det har vi också funderat på!:D Men vi har fortfarande inte bestämt oss om det ska stå potatis eller inte... vi vill ju inte sura upp polisen:rolleyes:


Inget alls illa ment nu, men är de du som ska showa runt o uppträda på hojen ? Får inte uppfattningen av att du är nån stuntare om man kollar tuben din bara.. Hata mig inte för detta nu :)

Edit: ursäkta min dåliga syn, såg nu i annonsen! "Obs: Jag har lånat Stuntmans konto, men ni kan ändå fråga via PM (han svarar också) :)"

Mvh
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
har försökt ta loss bakdäcket men fälgkanten tar i bromsoket hur jag än gjorde :mad:

jag palla upp med biltemas depåstöd. sköt fram däcket. lossa kedjan. tog loss axeln. tog bort drivpaketet. släppte bakre bulten på den undre kedjestyraren... gick inte att dra loss oket ifrån styrspåret på svingen som på 690 SM.

Manualen säger inget om att oket behöver tas bort.

vad e tricket :confused:
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
har försökt ta loss bakdäcket men fälgkanten tar i bromsoket hur jag än gjorde :mad:

jag palla upp med biltemas depåstöd. sköt fram däcket. lossa kedjan. tog loss axeln. tog bort drivpaketet. släppte bakre bulten på den undre kedjestyraren... gick inte att dra loss oket ifrån styrspåret på svingen som på 690 SM.

Manualen säger inget om att oket behöver tas bort.

vad e tricket :confused:

ta bort "kedjeskyddet", dra hjulet bakåt, vinkla förbi oket, voila
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
har försökt ta loss bakdäcket men fälgkanten tar i bromsoket hur jag än gjorde :mad:

jag palla upp med biltemas depåstöd. sköt fram däcket. lossa kedjan. tog loss axeln. tog bort drivpaketet. släppte bakre bulten på den undre kedjestyraren... gick inte att dra loss oket ifrån styrspåret på svingen som på 690 SM.

Manualen säger inget om att oket behöver tas bort.

vad e tricket :confused:

Christopher Christopher Christopher va säger man!? Suck...
Börjar med Biltema stöd??? Va? Köp riktigt... Sen undrar jag om det inte är barnsäkrat för dig, nog bäst så på din hoj :tungan:D

skyddet som är på ovansidan, som går längst med svingen?

Kom ska pappa hjälpa dig :tummenupp
 
Last edited:

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Snackade med Ktm och de sa att priset ska sänkas rejält på 690 smc 2011-modeller.
Blev då lite fundersam och gick in i Bajajs hemsida eftersom de ska bygga ktm 125 duke, och där stod det: "The Bajaj KTM 690 SMC will be launched in India via Bajaj in 2011. Price around R.s 7.8 lacs"
Och tydligen så ska det finnas tre färger att välja på:va

Är det verkligen sant att de ska byggas i Indien?:gnissla:brinnerup

http://auto.indiamart.com/motorcycles/bajaj-ktm-690-smc/

Ktm har ännu inte släppt nån info om 690 smc 2011 i deras egna sida.

Tillägg: Tydligen kommer ALLA Ktm hojar (även RC8) byggas av bajaj 2011 förutom exc/xc modellerna :huvet:huvet:huvet:död
 
Last edited:

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Det är inte bara så att dom byggs där just för den marknaden? Att det blir för dyrt att "skeppa" cyklarna till den delen av världen?
Ska priserna i Sverige dumpas på just smc? Låter konstigt??
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Snackade med Ktm och de sa att priset ska sänkas rejält på 690 smc 2011-modeller.

Hur säkert är ett sådant uttalande. En sådan åtgärd kommer ju även påverka marknaden av begagnade KTM. Går det att få bekräftat på något sätt?
 

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Hur säkert är ett sådant uttalande. En sådan åtgärd kommer ju även påverka marknaden av begagnade KTM. Går det att få bekräftat på något sätt?

De ville inte avslöja priset pga att nån info inte fick släppas innan presentationen av 2011 modellerna. Det enda som de sa var att priserna var sänkta rejält.

Om du går till en seriös ktm-återförsäljare kommer de troligtvis säga samma sak

Tur att priserna inte är sänkta på exc/xc modellerna för jag ska kanske sälja min 530 :banana
Men en 690 kommer jag köpa ändå:yoparty
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jävla tur man han köpa innan det blev indiskt tillverkat, puuh.....
Klart de får sänka priset om de görs där, vem vill köpa då?
Helt plötsligt gick min hoj upp 10 lapp =)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jävla tur man han köpa innan det blev indiskt tillverkat, puuh.....
Klart de får sänka priset om de görs där, vem vill köpa då?
Helt plötsligt gick min hoj upp 10 lapp =)

Ska det hända bör kvaliteten vara rejält bristfällig. Frågan är om detaljer ska gjutas där eller om man behåller produktionslinan i österrike eller var den nu befinner sej. Skeppas delarna till indien för hopmontage är hojen antagligen likvärdig med befintliga hojar.

Sänks priserna på supermotarder är det ju för all del bra. Trist för dom som precis köpt nya.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jävla tur man han köpa innan det blev indiskt tillverkat, puuh.....
Klart de får sänka priset om de görs där, vem vill köpa då?
Helt plötsligt gick min hoj upp 10 lapp =)

Samma här, precis skaffat en fin -10.

Men sänkt pris måste ju rimligen betyda sänkt kvalite? För inte fasen vill de tjäna mindre pengar :va :gnissla
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
I mina öron låter det helt otroligt om det skulle vara någon rejäll sänkning.
Vilka stora företag idag flyttar sin produktion till Asien för att sedan sänka sina priser på varorna för konsumenterna?
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag kan bekräfta att en prisändring är på gång eller som säljaren uttryckte det "ingen höjning är förstående". -11 fanns redan i butiken men någon prisbild hade KTM ännu inte lämnat. Säljaren sa däremot att det är ett rejält sug efter beggade SMC. Flera köpare hade ring och tingat nästa begagnade SMC som kunde komma in till butiken.

Priset i Sverige för en ny SMC -10 varierar från 74900:- till 89900:- men då tillkommer AKRA och mapp, för det förmodar jag de flesta vill ha.:hihi

Vad kostar ett AKRA utan främre rör och vad kostar en mappning, ni som köpt detta?

Ytterliggare en fråga till er SMC-ägare. Jag har för mig det sitter Pirelli-däck på hojen men vilket däck är det? Supercorsa PRO?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top