KTM 690 Smc 2008

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
hehe ja det kan vi bara spekulera i.
Antagligen säljer de i Euro. För ett år sen var en Euro över 10:-, nu är den under 9:-, det kan vara en orsak. En annan orsak kan vara att finanskrisen drabbat övriga europa hårdare än Sverige, vilket kanske gör att övriga delar av europa är mindre köpkraftiga, vilket leder till att man hellre dumpar priserna med ett par tusingar än inte säljer något. De kanske köper in delarna billigare nu från sina underleverantörer i kina? vem vet.... Är ju gött för oss som är sugna på en 690 iaf :banana

Jo det kan vara sant det du skriver.
Men va faan om du är sugen, köp en då, jag blev sugen förra året så det blev en direkt =)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har man en motard och inte vurpat har man inte kört tillräckligt hårt :sissy

Nja det räcker att man vurpat två gånger och med livet svävandes på intensiven och nästa gång bruten fot.
Gasar ändå för glatta livet,man lär sig inte men det har iallafall ökat riskmedvetandet.
Så kör "lungt" och ta hänsyn till medtrafikanter :)
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Skulle vilja ha tag på krashpukar till ramen, någon som vet vart man hittar dom?. Eller är det hemma mek som gäller?. skulle vilja öppna luftburken lite också, såg för något år sen att man kunde köpa öppna luftburkar till smc,n på ktm power parts men hittar inte längre..
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Skulle vilja ha tag på krashpukar till ramen, någon som vet vart man hittar dom?. Eller är det hemma mek som gäller?. skulle vilja öppna luftburken lite också, såg för något år sen att man kunde köpa öppna luftburkar till smc,n på ktm power parts men hittar inte längre..
motorpuckar finns här: http://www.rg-racing.com/

våga vägra läsa pmet jag skickade.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nja det räcker att man vurpat två gånger och med livet svävandes på intensiven och nästa gång bruten fot.
Gasar ändå för glatta livet,man lär sig inte men det har iallafall ökat riskmedvetandet.
Så kör "lungt" och ta hänsyn till medtrafikanter :)

Bra där!
Precis så är det. Till våren förlägger vi (jag+moddan) avrostningen till konbana på flygfältet. Blir bra att köra av sej och friska upp kunskaperna lite innan man svinar för mycket i trafiken!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Skulle vilja ha tag på krashpukar till ramen, någon som vet vart man hittar dom?. Eller är det hemma mek som gäller?. skulle vilja öppna luftburken lite också, såg för något år sen att man kunde köpa öppna luftburkar till smc,n på ktm power parts men hittar inte längre..

Luftburken har artikelnummer 76506102000

Själv har jag kapat ur hela burken så det bara är en ram kvar runt luftfiltret. Blev bra!

76506102000.jpg
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
motorpuckar finns här: http://www.rg-racing.com/

våga vägra läsa pmet jag skickade.

hehe viste inte vart man läste dom =) tackar

Luftburken har artikelnummer 76506102000

Själv har jag kapat ur hela burken så det bara är en ram kvar runt luftfiltret. Blev bra!

76506102000.jpg

aha kanon får du inte in vatten i luftfiltret då? tänkte själv prova med det fast någon form av kant i framändan. Har du någon bild på hur du gjort? vilket filter kör folk med här?
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
hehe viste inte vart man läste dom =) tackar



aha kanon får du inte in vatten i luftfiltret då? tänkte själv prova med det fast någon form av kant i framändan. Har du någon bild på hur du gjort? vilket filter kör folk med här?

Så djupa pölar räknar jag med att inte köra i. För grisenduro finns det bättre hojar :)


Så här ser det ut i alla fall
 

Bifogat

  • P1000697.JPG
    P1000697.JPG
    72.7 KB · Visningar: 482

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Är det någon som har testat att ta bort hela luftburken och satt på nåt typ av konfilter direkt på insuget till insprutningen och sedan bänkat hojen för att kolla om den går torrt?
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
slarvat bort min kompis nycklar till hans ktm 690 sm.. kan man beställa nya nycklar genom ktm lr måste man byta låsen?
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
slarvat bort min kompis nycklar till hans ktm 690 sm.. kan man beställa nya nycklar genom ktm lr måste man byta låsen?

Det följer med ett "Keycode card". Med det kan du säkerligen beställa nya nycklar.
Utan det vet jag inte. Men det kan gå genom att uppge chassinr.
Ring din lokala KTM åf.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Det följer med ett "Keycode card". Med det kan du säkerligen beställa nya nycklar.
Utan det vet jag inte. Men det kan gå genom att uppge chassinr.
Ring din lokala KTM åf.

a det borde ju gå.. ska kolla detta o se va dom kan göra men det borde ju gå om man inte har keycode card..
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Någon som är påväg att sälja sin 2010-a till ett vettigt pris, skicka PM.
Hämtar ut en 2011 annars slutet på feb
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top