KTM 690 Smc 2008

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Skall gå och titta i hallen där min leksak står :hihi

Pirelli Dragon Supercorsa sitter på det på min. Och jag valde LeoVince i stället för Acra, kostade ca 4000 för slip on med mappning.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
nån som kan ge tips på drevning bak ev fram för att bakhjula lättare.. nån som hittat en bra "balans" ? vet att den går upp lätt på bakhjulet nu med men ja vill ha den lite vassare men samtidigt inte för varvig.. och hur stor drevning kan man göra innan man behöver byta till längre kedja?
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Var och kikade på KTM 690 SMC -11 idag. Prissänkt detta året till 79 900:- !!! nästan 10 papp billigare med andra ord =)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
nån som kan ge tips på drevning bak ev fram för att bakhjula lättare.. nån som hittat en bra "balans" ? vet att den går upp lätt på bakhjulet nu med men ja vill ha den lite vassare men samtidigt inte för varvig.. och hur stor drevning kan man göra innan man behöver byta till längre kedja?

Jepp, satte på ett 15 fram. Funderar på att gå upp två i bak med.

Var och kikade på KTM 690 SMC -11 idag. Prissänkt detta året till 79 900:- !!! nästan 10 papp billigare med andra ord =)

Helt suveränt! Bäddat för fler motarder i trafiken! Ju fler vi är tillsammaaaaaans.
 
Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Var och kikade på KTM 690 SMC -11 idag. Prissänkt detta året till 79 900:- !!! nästan 10 papp billigare med andra ord =)

Såg även på mobile.de att priserna på 2011:eek:rna började på 8490€, vilket motsvarar ca 79900kr.

Den du kollade på, såg den också precis ut som 2010:an i färgsättning m.m.?
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Såg även på mobile.de att priserna på 2011:eek:rna började på 8490€, vilket motsvarar ca 79900kr.

Den du kollade på, såg den också precis ut som 2010:an i färgsättning m.m.?

Japp, inga förändringar mot 2010 års modell.

Enligt uppgift så byggs den heller inte i Indien, utan i österrike som tidigare år. Kommer troligtvis också att bli brist på 690 SMC under året på grund av att de hade dragit ned så pass mycket i fabriken under den ekonomiska krisen och att det skulle ta lite tid att komma upp i kapacitet igen. Huruvida detta är sant eller inte låter jag vara osagt och hetsköp inte en hojj nu för att jag skrev så. Dålig tillgång kräver också stor efterfrågan.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
nån som kan ge tips på drevning bak ev fram för att bakhjula lättare.. nån som hittat en bra "balans" ? vet att den går upp lätt på bakhjulet nu med men ja vill ha den lite vassare men samtidigt inte för varvig.. och hur stor drevning kan man göra innan man behöver byta till längre kedja?

Jag har kört 15/45, blir rätt hetsig, men bra mycket trevligare mot orginal.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Japp, inga förändringar mot 2010 års modell.

Enligt uppgift så byggs den heller inte i Indien, utan i österrike som tidigare år. Kommer troligtvis också att bli brist på 690 SMC under året på grund av att de hade dragit ned så pass mycket i fabriken under den ekonomiska krisen och att det skulle ta lite tid att komma upp i kapacitet igen. Huruvida detta är sant eller inte låter jag vara osagt och hetsköp inte en hojj nu för att jag skrev så. Dålig tillgång kräver också stor efterfrågan.

Det konstiga är hur de kan dumpa priset med 10 lapp då, det talar ju för högre pris om det finns färre, ett företag sänkar inte priset då inflation också gör att de tjänar mindre.
Någonstans måste de 10 lappen in.
Undrar bara var.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
dom räknar väl med att få sålt desto fler istället, sänker dom 10 till så köper jag en ny till varje år :tummenupp
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Det konstiga är hur de kan dumpa priset med 10 lapp då, det talar ju för högre pris om det finns färre, ett företag sänkar inte priset då inflation också gör att de tjänar mindre.
Någonstans måste de 10 lappen in.
Undrar bara var.

hehe ja det kan vi bara spekulera i.
Antagligen säljer de i Euro. För ett år sen var en Euro över 10:-, nu är den under 9:-, det kan vara en orsak. En annan orsak kan vara att finanskrisen drabbat övriga europa hårdare än Sverige, vilket kanske gör att övriga delar av europa är mindre köpkraftiga, vilket leder till att man hellre dumpar priserna med ett par tusingar än inte säljer något. De kanske köper in delarna billigare nu från sina underleverantörer i kina? vem vet.... Är ju gött för oss som är sugna på en 690 iaf :banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top