Blip
Dum spiro, spero
Har jag fått det om bakfoten eller är det inte 750 mil mellan servicarna på 690 från 2010 och framåt?
Det är korrekt. 750 mil 2010 och framåt
Har jag fått det om bakfoten eller är det inte 750 mil mellan servicarna på 690 från 2010 och framåt?
Skulle vara skönt om man kunde få lite mindre av/på känsla på låga varv, men frågan är om det är värt 7k? Well, snart är det ju skatteåterbäringsdags så
Har jag fått det om bakfoten eller är det inte 750 mil mellan servicarna på 690 från 2010 och framåt?
Har jag fått det om bakfoten eller är det inte 750 mil mellan servicarna på 690 från 2010 och framåt?
Tryck på startknappen. Låt gå i 15 min utan att röra gasen. Stäng av med nyckel - klart.
så det räcker att den står o går alldeles själv på tomgång?
Låter ju väldigt enkelt o bra.
Bara starta sen stänga av utan att röra gasen då såklart;-)
Tryck på startknappen. Låt gå i 15 min utan att röra gasen. Stäng av med nyckel - klart.
så det räcker att den står o går alldeles själv på tomgång?
Låter ju väldigt enkelt o bra.
Bara starta sen stänga av utan att röra gasen då såklart;-)
Skulle aldrig köra så långt innan oljebyte........
Någon som hunnit testa Tuneecu? Från 1.9 har dom stöd för 690.
Gör en kabel och jacka upp mot hojen. Stödet för 690 är rätt nytt så några roliga mappar ser inte ut att ha dykt upp än.
http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/index.html
Moddan ramlade över det här!
Tuneboy,Powercommander,Teneecu
Tror vi alla på gud? Inte jag iallafall.
Visst kan det göra skillnad men luftburk,slipon eller helsystem men gör knappast underverk även om det visst känns skillnad på hojen med dessa modifieringarna.
Jag tror man behöver gå in ännu djupare som tex cylinder bearbetning osv och har då ännu större nytta av ovan tillbehör för att få exakt rätt inställningar på bränslemängd osv.
Om minnet inte sviktar har jag läst nåt om någon som monterade dit en vanlig förgasare med munstycken och gjorde lite andra modifieringar och fick ut med bra kräm av hojen.
Tuneboy,Powercommander,Teneecu
Tror vi alla på gud? Inte jag iallafall.
Visst kan det göra skillnad men luftburk,slipon eller helsystem men gör knappast underverk även om det visst känns skillnad på hojen med dessa modifieringarna.
Jag tror man behöver gå in ännu djupare som tex cylinder bearbetning osv och har då ännu större nytta av ovan tillbehör för att få exakt rätt inställningar på bränslemängd osv.
Om minnet inte sviktar har jag läst nåt om någon som monterade dit en vanlig förgasare med munstycken och gjorde lite andra modifieringar och fick ut med bra kräm av hojen.
Tuneboy,Powercommander,Teneecu
Tror vi alla på gud? Inte jag iallafall.
Visst kan det göra skillnad men luftburk,slipon eller helsystem men gör knappast underverk även om det visst känns skillnad på hojen med dessa modifieringarna.
Jag tror man behöver gå in ännu djupare som tex cylinder bearbetning osv och har då ännu större nytta av ovan tillbehör för att få exakt rätt inställningar på bränslemängd osv.
Om minnet inte sviktar har jag läst nåt om någon som monterade dit en vanlig förgasare med munstycken och gjorde lite andra modifieringar och fick ut med bra kräm av hojen.
Köp vev med tillbehör från Duke R så får du 690
Finns en fransman som plockat dit ecu och insprutspryttlar från ducati med 2 spridare utvöver portningsjobb och kam. 78 RWP
http://img175.imageshack.us/f/camsahft3qo3.jpg/
Länk till tråden finns här
http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/25881-your-eyes-only.html
Nåja, du har rätt i viss mån. Samtidigt vet vi att akra mappen inte är perfekt på något sätt.
Om minnet inte sviktar har jag läst nåt om någon som monterade dit en vanlig förgasare med munstycken och gjorde lite andra modifieringar och fick ut med bra kräm av hojen.
Kapten Berglund hade förgasare på sin 690 när han körde Paris-Dakar. Det var tydligen enklare att bestycka den rätt med förgasare i stället för insprutning.
Fråga; Ni som garantibytt instrument på era -08-09, ändrades mätarställningen till 0 med bytet eller lagrades ställningen i ECU:n på något sätt? Jag undrar för jag fick tillbaka mina ECU:er efter Akra-mapping och plötslig så har hojen gått 5 mil mer än när jag tog bort dem!
Jag har bytt 2 gånger. Dom läser av dina mil innan dom beställer en ny mätare, så lägger dom in samma mil på den nya. Jag har faktiskt problen med 2010:ans mätare oxå = Fukt. Otroligt men sant
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |