Tjena!
Har sökt på forumet men ej funnit något svar.
Har för ett par månader sedan köpt en 690 SMC som stått i garaget i väntan på att säsongen ska börja. Några dagar efter jag köpte den och skulle visa upp den för brosan gick den inte igång. Den tändes upp som den skulle men när jag skulle starta igång den "knäppte" det bara som när batteriet nästan är dött. Tog ju inte lång tid innan han var heldöd. Testade att ladda batteriet med en CTEK laddare några timmar och då hoppade han igång utan problem. Har startat upp den några ggr nu dom senaste tio dagarna (utan att köra) och han har hoppat igång. Nu ikväll när jobbarkompisen var förbi och ville höra ljudet tändes den upp med nyckeln men går inte igång när jag ska starta den.
Är det så enkelt att batteriet är slut? eller att batteriet inte blivit tillräckligt motionerat? Eller är det något med hojen?
Mvh Kapten Rödskägg
På min förra hoj så var det inga problem att få ner en handpump och tömma tanken om man ville det.
men 690,n har ju sjuuuukt tight vid tanklocket och ner till bensintanken.
är det någon som har en bra teknik/verktyg för att enkelt och (hyffsat) snabbt kunna tanka ur innehållet i bensintanken?
(nej, jag vill inte behöva suga på en slang och få munnen full med sopppa)
tips/råd?
/P
brukar ni bara köra eller sköta om plasten på nåt sätt, så den håller sig blank och fin? har för mig att ja läste nånstans att man kunde he på siliconespray? är det det bästa för obehandlad plast? man vill ju inte snöra på nåt som skadar dekalerna på kåporna med.
Det är ingen som vet måtten på batteriet? Sökt i instruktionsboken men ej funnit några mått. Och sitter inte i närheten av bågen för att mäta. Tänkte köpa ett biltema batteri och pröva. Nån som köpt därifrån och kan ge tips?
brukar ni bara köra eller sköta om plasten på nåt sätt, så den håller sig blank och fin? har för mig att ja läste nånstans att man kunde he på siliconespray? är det det bästa för obehandlad plast? man vill ju inte snöra på nåt som skadar dekalerna på kåporna med.
Jag sitter i samma båt.Tidigast till helgen jag kan kolla upp det.
Blir med ett Biltema gel batteri om där finns nåt som passar.
Har bara positivt än att säga om Biltemas gel batteri,funkar fint på min stora hoj.När orginal BMW batterierna - 2 st lagt av,trots att BMW lämnar garanti på batterier.
brukar ni bara köra eller sköta om plasten på nåt sätt, så den håller sig blank och fin? har för mig att ja läste nånstans att man kunde he på siliconespray? är det det bästa för obehandlad plast? man vill ju inte snöra på nåt som skadar dekalerna på kåporna med.
precis, torde vara billigaste/enklaste sättet, varför ska du tömma?Aaahhh....
och sen bara vanlig soppaslang som man tråcklar ner menar du?
inge tankskum för mig låter det som!
/P
Jag kör alltid med biltemas siliconspray på min hoj.
Dels får plasten en fin lyster och blir inte lika matt. Det hjälper även till vid renhållningen, smutsen sätter sig inte lika lätt på plasten då det är en tunn silikonhinna som hindrar smuts att få fäste.
Se bara till att inte spraya sitsen, då kan de bli lite halt för rumpan
precis, torde vara billigaste/enklaste sättet, varför ska du tömma?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |