jag skulle börja med att åka tillbaka till verkstaden och kräva att de byter till rätt olja! Det står väldigt tydligt i både ägarmanualen och verkstadsmanualen att det är 10-60 olja som gäller.
Eller 10/50
jag skulle börja med att åka tillbaka till verkstaden och kräva att de byter till rätt olja! Det står väldigt tydligt i både ägarmanualen och verkstadsmanualen att det är 10-60 olja som gäller.
Nu tycker jag nog att du överreagerar lite, jag är väldigt skötsam när det gäller små barn, barnvagnar, hundar och gamla tanter. Då drar jag alltid in kopplingen och rullar snällt förbi. Dessa jäntor såg mig precis när jag låg bredvid dom och då rappade jag till med gasen och dom tjöt till och hoppade till och sedan skrattade. Så jag tycker nog det var rätt harmlöst skojj.
Men om jag skulle ha gjort det bredvid dig och din dotter och ni blev jätterädda skulle jag nog hellre se att du stoppade mig och skällde ut mig på plats så att jag fick be så hemskt mycket om förlåtelse. Eftersom du är hojåkare själv så förstår jag inte riktigt hur du kan säga att du skulle sparka av någon från hojen när du istället kan förklara att du hade blivit riktigt förbannad och inte ser snällt på liknande saker.
Men jag förstår din poäng även om du tog i lite i överkant för att få fram den enligt min mening.
Lite överreagerar jag nog;-)
Men det e så jävla onödigt med bikers som skrämmer folk med vilje.
Vi för ju nog med oväsen ändå.
DireKct
Blir det stort effekttapp då?
jag skulle börja med att åka tillbaka till verkstaden och kräva att de byter till rätt olja! Det står väldigt tydligt i både ägarmanualen och verkstadsmanualen att det är 10-60 olja som gäller.
Eller 10/50
Jag tycker att den känns aningen piggare med dB-killer i, men det är nog bara för att man faktiskt hör mer av motorn än bara akrabröl.
Gillar du att höra motorn andas så kan jag varmt rekommendera DNA eller KN-filter. Det blir nästan lite burkigt racemotard-cross-insugsljud. Jag är helnöjd med hur min låter nu.
Okej. Ska skruva i db killern idag och testa. Tack för svaren 690 ägare är nog lite trevligare än andra tror jag
Satte i db killern och körde en sväng. Saknar när det smäller ordentligt underbelastning samtidigt som det är rätt skönt när man fiser omkring i stan. Ingen större skillnad på effekt vad arseldynon säger i alla fall.
Tog en sväng nyss och provade att ändra switchen till läge 2 då jag inte rört denna innan. Stod på 3 orginal.
Skillnaden enligt bok ska vara lite kvickare respons på gasen.
Svårt att säga om det är någon skillnad, ska köra så här ett tag och sen vrida tillbaka, det är oftast då man märker skillnader.
Sen kanske det är svårt att jämföra små turer i början så här, vi får se.
Okej. Ska skruva i db killern idag och testa. Tack för svaren 690 ägare är nog lite trevligare än andra tror jag
jag tycker det är stor skillnad mellan länge 2 (advanced) och 3 (standard). hojen blir jäkligt ryckig.
Det gäller väll framförallt alla motardpiloter
jag tycker det är stor skillnad mellan länge 2 (advanced) och 3 (standard). hojen blir jäkligt ryckig.
Någon som har något magiskt tips på hur fan jag ska få dit skruven för db-killern? Jag har kollat med mejsel och känner hålet, men skruvjäveln går fan inte i!!! Höll på och testade i 40min innan jag gav upp. Skruvade på backspeglarna istället, men det blev hojen inget tystare av... Såg mer ut som en moped dock.
EDIT: tror jag sätter dit original när jag ska iväg på bana och sätter i killern när dämparen ligger löst istället. Kanske lättare då.
borra upp hålet i kolfibern lite så går det lättare.
Se så klart först till att gängade hålet i pluggen linjerar med hålet i .
Sent from my X10i using Tapatalk
Fick dit den när killern hade fått legat på bänken en stund och lugna ner sig, så nu ska jag ut och prova en snabbis.
Min db killer åker ur. Ljudet blir lägre men den låter ju rätt trist på höga varv. Tror att den får åka i och ur beroende på vad jag ska göra.
Lyckades möta polisen på bakhjulet två gånger idag. Kändes lite svettigt men dom sket i det.
Ja, man hör ju hur allt skramlar och rasslar nu
Märkte ingen skillnad i hur den gick hojen IAF, det var ju skönt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |