KTM 690 Smc 2008

gasaren

varför R1 när bilen är snabbare :)
Gick med
23 Aug 2005
Ort
blacka
Hoj
ttr 600
Är ute efter 2 fingers kopplingshandtag till min 690. Vet någon om något bra handtag?
Ett 2 fingers borde sitta orginal.
 

gasaren

varför R1 när bilen är snabbare :)
Gick med
23 Aug 2005
Ort
blacka
Hoj
ttr 600
jo jag tänkte jag skulle bryta det annars, kostar ju bara 109 spänn
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Power Commander V till KTM 690

Nu verkar det som det går att få tag i PC-V till SMC.
http://www.powercommander.com/power...dl=274&yr=18-001&pcVersion=PCV&PartNum=18-001

Den finns även hos Motospeed.
http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Power+Commander+KTM&varugrnr=332&webmeny_nr=2

Även diskussioner på Supermotojunkie tyder på väntan funnits ett tag.
http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?89976-KTM-690-SMC-Dynojet-Power-Commander-Update

Kan detta vara en väg till en jämnare insprutningskurva?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Är denna 690 smc svår att göra lågfartsdelen med?
Dem ggr jag lyckas på direkten byta riktning med fullt styrutslag kommer jag knappt runt. Se videon..

Jag har även testat att leda motorcykeln och det är på håret att det går. Folk tycker det är skönt att man inte längre behöver göra garagevändningar med fullt styrutslag men det måste jag göra flera ggr om i denna övning.

EDIT: jag mätte svängradien till 5.4 meter och det är ganska mycket jämfört med en annan "vanlig" hoj som hade 4 meter.


spola fram ca 40 sekunder..

http://www.youtube.com/watch?v=f7E5g7TST5k#t=0m35s
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det är väl där mitt problem ligger. Jag måste nog försöka välja bättre spår vid näst sista konen och ta ut svängen på ett bättre sätt men jag tycker ändå den typ av hoj i videon har betydligt mindre svängradie, hojen ser kort ut.

Bara undrade om någon här körde upp eller klarar denna övning lätt med en 690 SMC. Har annars fått övriga råd i en annan tråd så jag har läst vad som behövs.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag vet inte om reglerna numera säger att man skall köra sakta med hojen upprätt annars är ju tipset att sätta sig med kroppen på utsidan av hojen i svängen och luta hojen inåt. Då blir svängradien klart mindre.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Tror det är lättast att försöka hålla hojen upprätt så den inte vill luta sig för mycket men jag har annars testat att förflytta mig åt båda hållen. Antar att det bara är att nöta men det är frustrerande när jag kan cykla och svänga runt i cirklar på bakhjulet hur jag vill men jag kan knappt inte köra runt i en cirkel med båda hjulen på marken med motorcykel.

Bäst jag håller mig till lågfartstråden innan någon blir sur :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244132&page=2
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det verkar vara otroligt många som bytt displayen/hastighetsmätaren. Är det enbart på grund av att den tar in vatten och bildar imma eller finns andra vanliga fel?
Hittade ingen vidare information när jag sökte. Tvivlar på att det är något fel men förstår inte varför mätaren börjar på 0.1 dsv 100 meter så fort man rullat en meter. Så är det inte på bilen iaf.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Det verkar vara otroligt många som bytt displayen/hastighetsmätaren. Är det enbart på grund av att den tar in vatten och bildar imma eller finns andra vanliga fel?
Hittade ingen vidare information när jag sökte. Tvivlar på att det är något fel men förstår inte varför mätaren börjar på 0.1 dsv 100 meter så fort man rullat en meter. Så är det inte på bilen iaf.

Dom gamla mätarna spricker/tar in fukt...
Nu har iofs min 2010års mätare gått sönder också. den flimrar och visar inte hastighet längre... väntar på besked nästa vecka om jag får en ny på godwill av ktm.
 

Egemar

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
Hallsberg
Hoj
KTM 690 SMC
Jag hade precis min inne på garantireparation hos KTM pga flimmer! Och de gick på garantin så de borde din också göra :)

Dom gamla mätarna spricker/tar in fukt...
Nu har iofs min 2010års mätare gått sönder också. den flimrar och visar inte hastighet längre... väntar på besked nästa vecka om jag får en ny på godwill av ktm.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Dom gamla mätarna spricker/tar in fukt...
Nu har iofs min 2010års mätare gått sönder också. den flimrar och visar inte hastighet längre... väntar på besked nästa vecka om jag får en ny på godwill av ktm.

Det är inte bara fukt som får mätarna att se immiga ut. Plasten inuti mätaren spricker och delarna gnager mot varandra vilket får ett plastdamm att fara runt inuti mätaren.

Kolla den här hemmamekaren. http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?101162-690-speedo-fog-repair
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Det är inte bara fukt som får mätarna att se immiga ut. Plasten inuti mätaren spricker och delarna gnager mot varandra vilket får ett plastdamm att fara runt inuti mätaren.

Kolla den här hemmamekaren. http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?101162-690-speedo-fog-repair

Plastdamm har jag haft i min 2010års mätare. dock inte i 2008års.
Jäkla seriöst snubbe å ta isär hela mätaren. :tummenupp

Jag hade precis min inne på garantireparation hos KTM pga flimmer! Och de gick på garantin så de borde din också göra :)

Min hoj har inget garanti kvar... Dock är min 2010års mätare bara ca 1år och 3 månader gammal innan den gick sönder.
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
schysst länk loadmaster

Christopher: får du inte ut en ny vet du nu på ett ungefär vad du har att vänta dig :)
men det ser faktiskt inte så avancerat ut.

Min har inte rullat så mycket men antar att den går sönder lagom till att garantin gått ut. Längtar till att få köra hojen men nu är det dags för mc-lektion :) ..lågfart och högfartsbana, yeah!
 
Last edited:

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
förlängning av garanti (försäkring)

oush vill bara beklaga mig och varna andra som tänkt förlänga sin garanti!!
Lämnade in hojen till en akturiserad ktm verkstad för fukt i mätaren och vibrerande broms fram i oktober, kunde hämta ut den i mitten på december, mätaren var bytt bromsen hade dom bytat pakning i så långt så gott (2 månader) tyckte inte att det gjorde så mycket, kör inte så mkt på vintern ändå :tummenupp. när jag började använda hojen igen i maj märkte jag att bromsen var lika illa som innan plus att kylaren läcker :gnissla
bara att köra iväg med den till verkstaden igen, där det konstaterades att skivan var skev+ att en svets på kylaren var sprucken. Skivan gick ej på garantin och kylaren skulle kollas upp om den går på garantin, Nu har det gått 7veckor inget svar än jagar dom var varannan dag och inget händer..
Vill bara ut och köra nu!! tycker detta é mkt dåligt av ktm att dom inte fixar det snabbare
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
oush vill bara beklaga mig och varna andra som tänkt förlänga sin garanti!!
Lämnade in hojen till en akturiserad ktm verkstad för fukt i mätaren och vibrerande broms fram i oktober, kunde hämta ut den i mitten på december, mätaren var bytt bromsen hade dom bytat pakning i så långt så gott (2 månader) tyckte inte att det gjorde så mycket, kör inte så mkt på vintern ändå :tummenupp. när jag började använda hojen igen i maj märkte jag att bromsen var lika illa som innan plus att kylaren läcker :gnissla
bara att köra iväg med den till verkstaden igen, där det konstaterades att skivan var skev+ att en svets på kylaren var sprucken. Skivan gick ej på garantin och kylaren skulle kollas upp om den går på garantin, Nu har det gått 7veckor inget svar än jagar dom var varannan dag och inget händer..
Vill bara ut och köra nu!! tycker detta é mkt dåligt av ktm att dom inte fixar det snabbare
Jag förstår din frustration. Är dock inte ktm som är långsamma utan med största sannolikhet verkstaden du lämnat in hojen på.

Har själv ett pågående ärende hos en ktm ÅF just nu.
garantin på hojen har gått ut. Men mätarhuset av 2010års modell är bytt för ca 1år och 3 månader sedan och nu är det trasigt igen.
ktm ÅFen måste logga ett ärende hos ktm. ärendet går vidare till ktm sverige ( i örebro) sedan vidare till österike för att godkännas.
Tror inte det är lika omfattande process när hojen har garanti, i mitt fall handlar det ju om ktm byter min mätare på godwill.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Har kylare vibrerat sönder måste det bara gå på garantin då det är många som vibrerat sönder. Om KTM har kass garanti får vi som konsumenter ställa krav på dem. Även Christophers mätare ska bara bytas eftersom felet är så välkänt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top