KTM 690 Smc 2008

Batteriet stoppades i igår i hojjen och när jag tror att det är klart så ser jag att en kabel hänger löst och jag kan inte förstå vart den ska sitta..

Det är som 2 stift i kabeln .. och jag har ingen aning vart den ska vara. Är det någon som har förslag? Bifogar bild...

20140313_164246.jpg
 
Skulle gissa att de är kablen till skyltbelysningen? Ser nämligen ut som en lampkontakt.

Batteriet stoppades i igår i hojjen och när jag tror att det är klart så ser jag att en kabel hänger löst och jag kan inte förstå vart den ska sitta..

Det är som 2 stift i kabeln .. och jag har ingen aning vart den ska vara. Är det någon som har förslag? Bifogar bild...

View attachment 401245
 
Funkar verkligen de där tanklocket från rallyraid? Känns ju som att när man slangar så ligger hela tankvolymen o pressar mot korken. De borde ju innebära läckage oavsett lock om de finna en luftning i de?
 
Fungerade kanon för mig när jag var nere i marocco 2012 och körde ett ökenrally. Antal omkullåkningar i sand mm fungerade prima. Billigare än om du vill köpa ifrån meca rally parts då kostar det
 
Funkar hur bra som helst körde 2 säsonger med mitt läckte inte en droppe :tummenupp
Man har en slang med backventil på locket.
Image.jpg
Funkar verkligen de där tanklocket från rallyraid? Känns ju som att när man slangar så ligger hela tankvolymen o pressar mot korken. De borde ju innebära läckage oavsett lock om de finna en luftning i de?
 
Last edited:
Tja.. Jag har nu börjat kika på det här med kabeln som jag inte kan få att passa någonstans igen.
Jag har en tail tidy bakdel på min hoj. Kan det vara så att den kabeln vart över när tail tidy sattes dit?

Tänker att dom kanske har samma kabel för röda lyktan bak + skyltbelysningen?

Någon som har koll på det?
 
Tja.. Jag har nu börjat kika på det här med kabeln som jag inte kan få att passa någonstans igen.
Jag har en tail tidy bakdel på min hoj. Kan det vara så att den kabeln vart över när tail tidy sattes dit?

Tänker att dom kanske har samma kabel för röda lyktan bak + skyltbelysningen?

Någon som har koll på det?

Det är väll redan bekräftat i tråden att det är skyltbelysningens kabel ?
 
Last edited:
Det kan det säkert vara.. men hittar ingenstans där den passar ändå. Därför tänkte jag att kanske någon vet om det blir en kabel över när man byter till tail tidy...

Sladden är till orginal skyltbelysningen. Alla tidy tail lösningar har inte skyltbelysning.
Om du skruvar av hela plasten som täcker tanken kan du gömma kabeln mellan tanken och plasten.
 
Sladden är till orginal skyltbelysningen. Alla tidy tail lösningar har inte skyltbelysning.
Om du skruvar av hela plasten som täcker tanken kan du gömma kabeln mellan tanken och plasten.



Allright! Då slipper jag fundera på den där jäkla kablen nå mer.. skönt!
Man blir orolig när det hänger kablar bara :)
 
Halloj bikers!!

Jag har en 690 enduro 2008 (1400mil)
Behöver ett nytt k & n filter, det korta man sätter på sprutet.
Jag har extratank fram så jag kör inte med original.
Var får man tag i dessa?? nån bra sida??

Sen undrar hur ni andra har gjort med den ibland havererande kamkedjesträckaren??
Jag köpte en manuell från ralli raid men jag börjar tvivla lite..
De kan oxå orsaka haveri har jag läst..

Tacksam för svar och funderingar :)

/Johan
 
Halloj bikers!!

Jag har en 690 enduro 2008 (1400mil)
Behöver ett nytt k & n filter, det korta man sätter på sprutet.
Jag har extratank fram så jag kör inte med original.
Var får man tag i dessa?? nån bra sida??

Tacksam för svar och funderingar :)

/Johan

ebay brukar vara ett bra ställe, K&N 1750 heter filtret
 
Ok, tack!
Jag letar efter min första hoj och är sugen på en 690 smc eller sm.
Tänkte övningsköra och köra upp på egen cyckel.
Jag vill helst ha en smc för jag tycker den är snyggare, men sm är ju rätt mycket billigare..
Vet du om det skiljer mycket i chassie, eller är de likvärdiga att köra?
 
Den här frågan lär garanterat ha tagits upp förut men har googlat osv men inte hittat något vettigt svar. Var och provkörde en 690 smc idag med acra, gick helt OK men lite seg på låga varv, det jag undrar är om Smc R är likadan? Är det märkbar skillnad på dom? Eller är smc R oxå lite seg o botten men bättre på topp? Körde en Smc -08 oxå med slipon plus öppet luftfilter, tyckte den var lite bättre i botten.
 
Jag tycker de e i botten som min e roligast. Den kanske va inställd på ekonomiläget för ingen ska köra omkull med skyltexet? Jag tycker snarare den e lite av/på vilket gör de svårt o mysköra.... JA DE KAN HÄNDA ATT JAG VILL MYSKÖRA MED MIN SMC.
R-en skiljer som jag fattar de bara estetiskt
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top