Jag tycker de e i botten som min e roligast. Den kanske va inställd på ekonomiläget för ingen ska köra omkull med skyltexet? Jag tycker snarare den e lite av/på vilket gör de svårt o mysköra.... JA DE KAN HÄNDA ATT JAG VILL MYSKÖRA MED MIN SMC.
R-en skiljer som jag fattar de bara estetiskt
Det var inte hos en handlare, det var privat, den stog på läge två under sadeln. Vilket jag tror är sport? Den kändes som du säger väldigt på/av jämfört med -08an jag körde, tror den stog på läge 3. En sak jag tyckte var lite märligt med hojen som bara hade acra+mapp var att tomgången gick upp i varv lite till och från, normalt?
Om jag köper en kabel och laddar ned tuneEcu och mappar är det likvärdigt med att lämna in hojen för mappning? Mör skulle ha 1200kr för att mappa, att köpa egen kabel för att mappa kostar ju typ 500kr.
vet inte vad som är normalpris men 1200kr för att byta mapp låter dyrt för 5min jobb, mappa kan ju innebära att dom justerar den i bänk men då låter det för billigt istället, byter mappar gör du själv om du har kabel.
Mailade funbike i västerås, dom tar 490kr för mappning, en jävla skillnad!
Fan googlar massor på Smc vs Smc R osv i alla möjliga böjningar men finns ju inte ett skit att läsa. Personliga erfarenheter alltså, vet vad som skiljer på pappret. R:en har ju några kubik/hk extra men frågan är om det ens går att känna skillnad för en vanlig svensson? Har en 690 Smc jag är sugen på att köpa nämligen men vill inte få höra i efterhand hur mkt "bättre" R:en är Vill köpa så snart som möjligt men har inte dykt upp några jätteintressanta R ännu.
Samma spec på båda motorerna, lite större cylindervolym från 2012, jag har en enduro och på den R modellen och den utan R så var det fjädring och färgsättning som skiljde, kan tänka mig att det är samma på SMC.
Jag har nog använt min kabel och mappat 20ggr men ska du bara göra det en gång så är det väl kanske bekymmersfritt att få någon som gör det, krånglar hojen kan du iofs läsa felkoder själv
Ja det kan nog vara smutt att köpa kabeln och kunna mappa själv. Kan man göra ändringar i mapparna oxå eller bara lägga över färdiga mappar? Tex Evo 1. Har för mig att jag läst någonstans att den går bättre om man ställer upp soppan lite i Evo 1 mappen nämligen.
På tal om det, om jag köper rally raid luftfiltret är det typ likvärdigt med luftfiltret i Evo 1 kittet? Alltså kör man med samma mapp?
Kan man köra med orginalfilter och Evo 1 lock eller bör man byta till skumfilter? Rally raid eller Evo 1, vad är "bäst/smidigast/enklast"?
En jävla massa frågor nu
Tänkte ställa bakstötdämparen lite hårdare på min Smc, sitter som två stycken "låsringar" på fjädern på ovansidan, med spår i, antar att det är dessa man ska skruva ner för att spänna fjädern hårdare. Frågan är dock hur man ska gå till väga? Det är ju trångt och jävligt, är det knacka med mejsel eller specialverktyg som gäller?
Med vänlig hälsning, Shippy
Tja!!
Nu börjar instrumentering strula på min 690smc-10.
Det är lcd'n som har börjat flimmra...vad jag förstått så är det ett vanligt fel.
Vet nån hur man kommit till rätta med detta eller e det bara att köpa en ny/beggad....eller
om man fått en ny från KTM på ren goodwill. Det är ju trots allt en ganska ny hoj o nog borde man förvänta sig att en lcd display borde hålla mer än 4 år.
Tja!!
Nu börjar instrumentering strula på min 690smc-10.
Det är lcd'n som har börjat flimmra...vad jag förstått så är det ett vanligt fel.
Vet nån hur man kommit till rätta med detta eller e det bara att köpa en ny/beggad....eller
om man fått en ny från KTM på ren goodwill. Det är ju trots allt en ganska ny hoj o nog borde man förvänta sig att en lcd display borde hålla mer än 4 år.
Hej! Ny på forat Precis köpt min första hoj, en 690 SMC-08.
Tidigare ägare har pillat lite på den, kan någon berätta vad som är gjort här under sadeln?
View attachment 406503
Jag har ett orginal luftfiler...är det bara att sätta in istället?
Sen så ska jag snart besiktiga hojen men nummerplåtsbelysning saknas, vilket jag antar man måste ha... Har monterat på kåpan där belysningen ska sitta i, men saknar själva sockeln och lampan. Så var kan man hitta detta, biltema? Och var ska jag koppla in den? Finns ju 4 trådar som går 2 till varje blinkers men hittar inget mer...
Hej! Ny på forat Precis köpt min första hoj, en 690 SMC-08.
Tidigare ägare har pillat lite på den, kan någon berätta vad som är gjort här under sadeln?
View attachment 406503
Jag har ett orginal luftfiler...är det bara att sätta in istället?
Sen så ska jag snart besiktiga hojen men nummerplåtsbelysning saknas, vilket jag antar man måste ha... Har monterat på kåpan där belysningen ska sitta i, men saknar själva sockeln och lampan. Så var kan man hitta detta, biltema? Och var ska jag koppla in den? Finns ju 4 trådar som går 2 till varje blinkers men hittar inget mer...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |