Skumt Hände de bara en gång sen va allt som vanligt igen eller?
EDIT: Problemet löst!
Last edited:
Skumt Hände de bara en gång sen va allt som vanligt igen eller?
Fortfarande samma problem. Har stängt av hojen två gånger och låtit den vila lite. Samma skit! Detta gäller typ alla växlar.
Så då var det min tur efter några mil bilande så hämta jag den första begagnade 690 SMC'n
Tack för den goda o seriösa affären du SH'are och blocket.se
Hojen är som ny och under 100 mil,priset hemligt bra.
QUOTE]
Välkommen i KTM träsket lillen.
/BB Mats
Här är lite tysk text ang strypningen.
Blir inte riktigt klok på tyskan och googles översättning är väl inte riktigt till fullo bra.
Nån här som kanske är bättre på tyska och kan förklara
Im normalen Fahrbetrieb ist die Drosselung des 2. und 3. Gangs außer Funktion.
Wenn allerdings bei einer Geschwindigkeit zwischen 45 und 60Km/h der Gasgriff voll aufgedreht wird, aktiviert sich die elektronische Drossel im 2. und 3. Gang und die Einspritzzeit der Düsen wird verkürzt, damit die Betriebsgeräusche EU- konform gesenkt werden.
Das bedeutet natürlich auch, dass nicht die mögliche volle Leistung zu Verfügung steht. Mit dem Gangsensor Sport steht Ihnen für Sport/ Wettbewerbszwecke nun die volle Leistung auch im 2. und 3. Gang zur Verfügung. Mit diesem Gangsensor ist auch ein ungeübter Schrauber in 15 Minuten Montagezeit in der Lage, die volle mögliche Beschleunigung zu erreichen. Mit Anbaueinleitung.
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_08/f_tuning_start_08.html
jepp det är en annan kännare de monterar men den gör samma sak som om du tar bort två sladdar, ej så insatt i sommers lilla kit, har läst på ktmforum.co.uk. Som det står i beskrivningen så får man ej full gas direkt om man ger full gas i hastigheter mellan 45-60 tog bort denna strypningen på min och jag märkte ju att den gav mer gas än tidigare såa tt när jag ville ha full gas så fick jag full gas....Babelfish säger:
In normal driving the throttling of the 2nd and 3rd course is except function. If however at a speed between 45 and 60Km/h the gas grasp is fully untwisted, activate yourself the electronic throttle in 2. and 3rd course and the duration of injection of the nozzles is shortened, so that the operating noises EUROPEAN UNION are conformal lowered. That means naturally also that the possible full achievement is not available. With the course sensor sport is to you for sport of competition purposes now the full achievement also in the 2nd and 3rd course at the disposal. With this course sensor also a ungeübter nut runner can in 15 minutes assembling time in the position be attained full possible acceleration. With cultivation introduction.
Ganska svårt att tyda, men jag fattar det som att dom monterar nåt?
jepp det är en annan kännare de monterar men den gör samma sak som om du tar bort två sladdar, ej så insatt i sommers lilla kit, har läst på ktmforum.co.uk. Som det står i beskrivningen så får man ej full gas direkt om man ger full gas i hastigheter mellan 45-60 tog bort denna strypningen på min och jag märkte ju att den gav mer gas än tidigare såa tt när jag ville ha full gas så fick jag full gas....
Fortfarande samma problem. Har stängt av hojen två gånger och låtit den vila lite. Samma skit! Detta gäller typ alla växlar.
va fan kan det va samma som häde mej ja fick en ny hoj för dom hitta inget fel e det bara så när den e varm låt den stå över natten så går den bra på morgonen lr varva så mö det går på 1 ,2 ,3 ,4 sen släppte det på min gammla men så fort jag stängde av den lr stana vid ett röd ljus så blev den så här..
kan liknas med att få en handuk i insuget känns riktigt strypt ja hörde även skillnad på ljudet från dämp blev dovare.....
hör av dej så man får veta vad dom säger dej kan ju va nån jätte tabbe dom gjort så att dom inte hunnit testa motorn ordentligt på min hände det direkt efter 100mil serv
hoppas det löser sej
Fan vad sjukt!
Jo jag hörde skillnaden från dämparen jag med. Jag testade en gång att ge full gas, och då kändes det som att köra en moppe, så började den bluddra och samtidigt så blev ljudet mycket dovare och hojen "hostade sig fram".
Detta hände vid 110 rullade mil.
Inga felkoder?
Här är lite tysk text ang strypningen.
Blir inte riktigt klok på tyskan och googles översättning är väl inte riktigt till fullo bra.
Nån här som kanske är bättre på tyska och kan förklara
Im normalen Fahrbetrieb ist die Drosselung des 2. und 3. Gangs außer Funktion.
Wenn allerdings bei einer Geschwindigkeit zwischen 45 und 60Km/h der Gasgriff voll aufgedreht wird, aktiviert sich die elektronische Drossel im 2. und 3. Gang und die Einspritzzeit der Düsen wird verkürzt, damit die Betriebsgeräusche EU- konform gesenkt werden.
Das bedeutet natürlich auch, dass nicht die mögliche volle Leistung zu Verfügung steht. Mit dem Gangsensor Sport steht Ihnen für Sport/ Wettbewerbszwecke nun die volle Leistung auch im 2. und 3. Gang zur Verfügung. Mit diesem Gangsensor ist auch ein ungeübter Schrauber in 15 Minuten Montagezeit in der Lage, die volle mögliche Beschleunigung zu erreichen. Mit Anbaueinleitung.
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_08/f_tuning_start_08.html
Fan vad sjukt!
Jo jag hörde skillnaden från dämparen jag med. Jag testade en gång att ge full gas, och då kändes det som att köra en moppe, så började den bluddra och samtidigt så blev ljudet mycket dovare och hojen "hostade sig fram".
Detta hände vid 110 rullade mil.
Jag bad min bror översätta.
Vid normal körning är andra och tredje växels strypning urkopplad. Däremot när hastigheten är mellan 45 och 60 och full gas ges aktiveras strypningen och insprutningstiden i insprutningmunstyckena förkortas så att oljud förhindras enligt EU-reglerna.
Detta betyder naturligtvis också att full effekt inte finns tillgänglig medan strypningen är aktiv. Med Gangsensor Sport kan ni dock för sport- och tävlingsändamål få tillgång till full effekt också vid körning på andra och tredje växeln. Monteras på 15 minuter till och med av en ovan mekaniker. Monteringsanvisning medföljer.
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn
Måste säga att man knappt märker någon skillnad efter ha tagit bort strypningen, gjorde det idag. Drevade även ner en tagg fram från 16 till 15, ingen jätte skillnad där heller, går lite lättare upp på 3:an. Den går ju väldigt bra redan som orginal, nu skall bara systemet bytas och mappas om i nästa vecka, det kommer nog göra en större skillnad.
Vilka kablar var det du tog bort?
Måste säga att man knappt märker någon skillnad efter ha tagit bort strypningen, gjorde det idag. Drevade även ner en tagg fram från 16 till 15, ingen jätte skillnad där heller, går lite lättare upp på 3:an. Den går ju väldigt bra redan som orginal, nu skall bara systemet bytas och mappas om i nästa vecka, det kommer nog göra en större skillnad.
Rätta mig om jag har fel men sitter inte givaren på framhjulet på 660n så drevningen spelar inte s stor roll, tycker mig se en kabel till fram hjulet på 690n oxå.Kommer faktiskt inte ihåg hur det var på 660:n men har för mig att den visade fel efter att man drevat om den.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |