KTM 690 Smc 2008

Sunqen

Norrlänning
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Snart en KTM 690 SMC
Måste säga att jag är hel nöjd med min nya 690, helt underbar att piska på kurvig asfalt, blev 12 mil i går kväll:tungan , jämfört med sport hojar jag har haft tidigare så är ju en motard mer skoj för pengarna helt klart, blir nog ännu bättre när akrat är monterat, så det blir lite goare ljud:D,

nån som vet vad man köper svart plast och dekaler till bra pris?
 

Buullen

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
På gång
Hejsan!

Okej så här är det, jag har haft mellankortet i två år snart så nu i sommar blir det en ny hoj, förmodligen motard. De har en bana här i trakterna som jag kanske tänkte utnyttja någon gång.

Men frågan är, kan man ha denna som brukshoj till viss del, tex ta sig till jobbet (6km) och stan (3 mil) utan problem? Eller är den allt för obekväm och ska endast köra på bana?

Passar denna om man är nybörjare som jag tror ni? Har bara kört offroad 350 förut.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hejsan!

Okej så här är det, jag har haft mellankortet i två år snart så nu i sommar blir det en ny hoj, förmodligen motard. De har en bana här i trakterna som jag kanske tänkte utnyttja någon gång.

Men frågan är, kan man ha denna som brukshoj till viss del, tex ta sig till jobbet (6km) och stan (3 mil) utan problem? Eller är den allt för obekväm och ska endast köra på bana?

Passar denna om man är nybörjare som jag tror ni? Har bara kört offroad 350 förut.

KTM 690 är ingen riktig banhoj som Husaberg m.fl. så det borde nog fungera ;)
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Vi var på lellesmc igår och hämta en Ktm 690 SMC. Vill nog säga att det var en grym service på lelles och ragnar var hur grym som helst! Han fick hojen till ett jäkligt bra pris samt en massa bra priser på annat oxå! Han skulle ha köpt hojen först av beviks i Linköping , men fy fan vilken dålig service och rent av skitsnack på den säljaren där! Han liksom tala lite skit om andra andra firmor. Tycker det är grymt dålig stil och nu har dom losat 3 bra kunder som köper i stort sätt nya hojar varje år! Bra jobbat !

Edit: Han är grymt nöjd med hojen!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vi var på lellesmc igår och hämta en Ktm 690 SMC. Vill nog säga att det var en grym service på lelles och ragnar var hur grym som helst! Han fick hojen till ett jäkligt bra pris samt en massa bra priser på annat oxå! Han skulle ha köpt hojen först av beviks i Linköping , men fy fan vilken dålig service och rent av skitsnack på den säljaren där! Han liksom tala lite skit om andra andra firmor. Tycker det är grymt dålig stil och nu har dom losat 3 bra kunder som köper i stort sätt nya hojar varje år! Bra jobbat !

Edit: Han är grymt nöjd med hojen!

Vad är bra pris?
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
exakt samma som hände mej inga fel koder be dom ring johans mc götborg bara å hämta en ny men kolla när den e riktigt kall

Har prövat att köra dagen efter, samma problem! Måste åka förbi Lelles och kolla med de. Sånt här slapp man när man hade 625:a. Mer teknisk hoj resulterar i mera trasig hoj.

:huvet
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ingen som vet nån europeiska eller andra nätbutiker som har bra priser på tillbehör till KTM?
Tänker främst på Akrapovic burkar,system till KTM.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Ja, det är vad jag har hört också. Men hoppas den är värd att racea med på bana också. Synd att det bara finns 08 or så himla dyrt :(


fan har kört både go-kart bana, vanlig bana ,grus-bana med litet hopp
funkar hur bra som helst. skit kul lite tungt bara men hojen e lätt körd ändå å du slipper meka efter varje lopp.

hoppas detta hjälper lite:D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Funky och ni andra som gjort liknande modifieringar!

Såg nåt inlägg du gjort att helsystem skulle på hojen din.
Har du fått på systemet,mappat och hur mycket extra ger det på ett ungefär?
Mycket märkbar skillnad mot orginal?
Även bytat till annat filter som andas lättare eller gjort nåt med luftburken?

Värt pengarna med helsystem för effektens skull eller slipon räcker?
Förvisso är där ju en bra viktbesparing att byta hela eller bara sliponet.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Händer inget på 2an....?:va Jag hade inga problem när den va helt orginal. Gick ju även att ta upp den på 3an också me gamla "gasa,släpp gas/gunga,gasa" tricket:) . Svårt att föreställa mig hur stor skillnad det kan göra att ta bort varvtals regulatorn(strypningen) som sitter på 2an å 3an... Men nyfiken på resultatet när du fixat det:tummenupp


nej hände inte ett piss, försökte hur mycket som helst men det var precis som att den inte hade nån kraft alls , sen är jag inte helt 100 på att wheela iheller så det krävs lite träning .. men skam den som ger sig :)


men kommer få tillbaka den ostrypt och med acra på .. så ska berätta hur det går efter det :tummenupp

Ingen som vet nån europeiska eller andra nätbutiker som har bra priser på tillbehör till KTM?
Tänker främst på Akrapovic burkar,system till KTM.



www.ebay.de

kolla där :)
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
hmm sorry me lite sent svar :) Kompisen fick pröjsa 78500 kr för sin Ktm 690 smc på lelles, Med acrat vart det 82000 kr! Grejen är den att ingen av oss är tjurskallar utan mer med fasta principer som att bråka om 500 kr tycker jag är rent löjligt av beviks! Hela starta med att han skulle ha köpt en Ktm 690 smc av jonteengdahl men han visste inte riktigt när han skulle få dom. Så vi tacka för den gryma supporten hos jonte och ringde lelles och det fanns hojar hemma och dessutom var dom likabra som på jontes = grym support. Vi fick veta i efterhand att beviks har ringt ktm agenturen och bråkat lite me dom om att vissa säljare kränger ktm så billigt och dessutom snacka skit till polarn om att en mcfirma vi besökt inte har betalt sina hojar ( inte lelles lr jonte utan en annan. Jag tycker det är så jäkla dålig stil så det inte finns. Dom hade även ringt och sagt "ni har tagit våra kunder" Jag hade tänkt köpa en ktm 690 smc nu i höst av beviks men jag kommer aldrig att sätta min fot där mer!
 
Last edited:

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Tyvärr finns där inte så mycket än.


såg det med efter jag skrev ut länken , kommer väl , finns det inget på se.mobile.de ?

hmm sorry me lite sent svar :) Kompisen fick pröjsa 78500 kr för sin Ktm 690 smc på lelles, Med acrat vart det 82000 kr! Grejen är den att ingen av oss är tjurskallar utan mer med fasta principer som att bråka om 500 kr tycker jag är rent löjligt av beviks! Hela starta med att han skulle ha köpt en Ktm 690 smc av jonteengdahl


lite av en solskenshistoria :) .. men tur det finns riktigt bra handlare att ha och göra med , och Jontes är suveräna .. otroligt bra service och mycket bra bemötande varje gång man pratar med dem .. sånt man vill ha :)
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
rigdeback: VIsst är det så! Kan inget annat än rek både lelles & jonte! Grymt bra dealers!
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
rigdeback: VIsst är det så! Kan inget annat än rek både lelles & jonte! Grymt bra dealers!

Håller med, Lelles är klockrena, de fixade servicetid den enda dagen jag kunde. Kan det bli bättre?

Kan vara bra att säga detta flera gånger så att de bra handlarna inte går omkull.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top