KTM 690 Smc 2008

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
hmm sorry me lite sent svar :) Kompisen fick pröjsa 78500 kr för sin Ktm 690 smc på lelles, Med acrat vart det 82000 kr! Grejen är den att ingen av oss är tjurskallar utan mer med fasta principer som att bråka om 500 kr tycker jag är rent löjligt av beviks! Hela starta med att han skulle ha köpt en Ktm 690 smc av jonteengdahl men han visste inte riktigt när han skulle få dom. Så vi tacka för den gryma supporten hos jonte och ringde lelles och det fanns hojar hemma och dessutom var dom likabra som på jontes = grym support. Vi fick veta i efterhand att beviks har ringt ktm agenturen och bråkat lite me dom om att vissa säljare kränger ktm så billigt och dessutom snacka skit till polarn om att en mcfirma vi besökt inte har betalt sina hojar ( inte lelles lr jonte utan en annan. Jag tycker det är så jäkla dålig stil så det inte finns. Dom hade även ringt och sagt "ni har tagit våra kunder" Jag hade tänkt köpa en ktm 690 smc nu i höst av beviks men jag kommer aldrig att sätta min fot där mer!

Då fick jag min till snuskigt bra pris :yoparty
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nån som upptäckt nåt skit i sitt mätarhus? Jag har en massa vid hastighetsmätaren. Hittade även denna tråd: http://ktmworld.co.uk/showthread.php?t=18617

Precis som kondens eller vita slöjor på displayen?

100 mil,ej kört i väta eller tvättat hojen,upptäckt nåt smått redan.
Blir o fråga på servicen,garanti grej.

Verkar vara smäck från KTM.

Finns mer om det här bla på 690 tråden.
http://soe.se/

http://trailtech.net/motorcycle_vapor_kits.html Känns lite onödigt att kosta på något sådant.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Precis som kondens eller vita slöjor på displayen?

100 mil,ej kört i väta eller tvättat hojen,upptäckt nåt smått redan.
Blir o fråga på servicen,garanti grej.

Verkar vara smäck från KTM.

Finns mer om det här bla på 690 tråden.
http://soe.se/

http://trailtech.net/motorcycle_vapor_kits.html Känns lite onödigt att kosta på något sådant.

Precis så, vettefan vad det för skit, har inte heller vart ute i regn eller tvättat. Ser nästan ut som det är en tunn plastfilm som släppt.

Har mailat bilder på min till Karlströms, så skulle dom höra av sig senare.

EDIT: Bild.
 

Bifogat

  • DSC00246.JPG
    DSC00246.JPG
    62.1 KB · Visningar: 202
Last edited:

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Precis så, vettefan vad det för skit, har inte heller vart ute i regn eller tvättat. Ser nästan ut som det är en tunn plastfilm som släppt.

Har mailat bilder på min till Karlströms, så skulle dom höra av sig senare.

EDIT: Bild.

Har också fått nån "fukt" i min mätare, ser inte ut som på din bild men de är något vitt som kommit i kanten. Ska göra 100mil service på fredag och ska kolla om det är garanti grej.
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Har också fått nån "fukt" i min mätare, ser inte ut som på din bild men de är något vitt som kommit i kanten. Ska göra 100mil service på fredag och ska kolla om det är garanti grej.

Samma här! Vitt i kanten. Eftersom alla har det efter ca 100 mil så är det definitivt en garantigrej. Men det kanske bara är att öppna och torka av ?

Har 3 andra saker, hör av er om ni upptäckt liknande:

Skrikande frambroms (finns väl inga skrikplattor på bågar?)
Kärvande bakbroms (lite farligt)
Kass bakbroms...

J
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Inte för att jag tycker det är bra att ni har samma fel, men det är ju skönt att man inte som vanligt får nåt jävla skitfel som ingen annan på jordklotet råkat ut för.

Kass bakbroms håller jag med om, i det närmaste obefintlig.
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Samma här! Vitt i kanten. Eftersom alla har det efter ca 100 mil så är det definitivt en garantigrej. Men det kanske bara är att öppna och torka av ?

Har 3 andra saker, hör av er om ni upptäckt liknande:

Skrikande frambroms (finns väl inga skrikplattor på bågar?)
Kärvande bakbroms (lite farligt)
Kass bakbroms...

J

De är ganska många som fått kondens i mätaren, jag å polarn fick nästan samtidigt, runt 110 mil.

Ditt bakbroms problem känner jag igen, den va helt kass men de enda som behövdes va ett sprut 5-56 i "leden", sen dess fungerat perfekt. kolla om de kan va ett snabb fix på din också.

Ett annat problem som uppstått är att de trycker ut bensin när man kör på slangen. någon annan som haft det problemet?? Både jag å polarn har fått strul med det iaf
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
vOLt,

Blir ju kortslutning när man hör ord som bra service i samma mening som Lelles :D.

Priset ni fick var ju svårslaget, men även om jag bor nära Lelles åker jag hellre några mil och lägger tilll lite pengar för att få köpa hos en seriös handlare såsom Olle Olsson MC-Sport vid Arlanda eller Karlströms i Sala. Jonte verkar också få bra kritik från de som bor söderöver.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Handlare visar hur bra dom är först efter affären anser jag, ett bra pris kan väl alla göra.

Jag handlade min hoj på Karlströms och det är fan toppenservice där (som vanligt). Jag anser nog mig själv vara en ganska dryg och petig kund, men det är inget annat än glada miner och hjälpsamheten är på topp när det är nåt.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
De är ganska många som fått kondens i mätaren, jag å polarn fick nästan samtidigt, runt 110 mil.

Ditt bakbroms problem känner jag igen, den va helt kass men de enda som behövdes va ett sprut 5-56 i "leden", sen dess fungerat perfekt. kolla om de kan va ett snabb fix på din också.

Ett annat problem som uppstått är att de trycker ut bensin när man kör på slangen. någon annan som haft det problemet?? Både jag å polarn har fått strul med det iaf

Jo de med bensin känner ja väl till.. har samma problem me min, drygt, fulty å skabbigt e' de/blir de...

Men var kommer bensinen på era??
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Display bilder

Tog lite bilder på min display,tyvärr rätt taskiga bilder men syn kanske något.
Har försökt märka med lite pilar.

Övrigt så är displayen dammig o skitig,ej avtorkat vid fotografering,repar bara plastet mera :(
 

Bifogat

  • KTM display 017.jpg
    KTM display 017.jpg
    94.5 KB · Visningar: 108
  • KTM display 018.jpg
    KTM display 018.jpg
    91.8 KB · Visningar: 116
Last edited:

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Jag har bara "fukt" på ett ställe men så mycket så jag inte ser vad visarna bakom visar.
Vad har ni fått betala för er 100 mils service? Någon som har erfarenhet av Vincents Bike Shop i Varberg?
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Precis så, vettefan vad det för skit, har inte heller vart ute i regn eller tvättat. Ser nästan ut som det är en tunn plastfilm som släppt.

Har mailat bilder på min till Karlströms, så skulle dom höra av sig senare.

EDIT: Bild.

Jag har samma problem. :va
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Haha lite för pinsamt för att berätta vad som var felet, men hojen funkar som den ska nu iallafall! Här har du en bild på hojen också.

ja mår bra nu när man vet att allt löst sej:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top