KTM 690 Smc 2008

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Låter fattigt om det inte gav något mer än ljud för ca 5000 kr som en burk kostar :gnissla

Sitter inte katen i org burken? Bara den bara den borde göra på sig lite att få bort :va

Nä, ljudet var värt det:tuttar

Kanske är lite skillnad men det är svårt att veta exakt om man inte jämför sida vid sida.

J
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Plockade bort sladdarna idag för strypningen på 1:an o 2:an.
Första intrycket är att den känns piggare om inte det är en piss i nilen,annars psykologiskt.

Hur har ni andra upplevt det med denna lilla åtgärd?
 

Raffe690

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2008
Stulen KTM 690 SMC - Stockholm

Natten mellan 29/05 och 30/05 stals min KTM 690 SMC/2008. Den stod på en MC parkering på Karlbergsvägen i Stockholm.
Orange med tysk reg. nummer BIT - X53.
Raffe
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Nå märker du att hojen blev något roligare,bättre drag i ?
Vad hade du i orginal hk ? Eller nån aning om hur många hk du fått ut extra på ett helsystem? :pannkyss

De va polarn som va förbi å bänkade sin hoj, men med tanke på att dom är likadant utrustade å mappade bör de vara likvärdiga siffror på min.
Roligare, hmm.... när man startade första gången efter monteringen å hör ljudet blev man glad, den låter riktigt nice:D
Den är mycket rappare på gasen och bättre botten..... så ja, roligare:tummenupp
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Tjenare!

Vet du vilket effektläge 690 duke är inställd på från fabrik? Och hur man ställer in sportläge och de andra lägena?

Vet du om det ger nån märkbar skillnad?

Den är inställd på "race" från fabrik. Ska sitta en switch någonstans på höger sida tror jag. Har själv inte prövat att ändra.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Börjar bli sjukt sugen på att köpa motard igen.
Men jag vill skruva så lite som möjligt, tröttnade hårt på att meka med min Husa 650.

Dock verkar ju 690 SMC dras med ett antal barnsjukdomar,

kondens i mätarhuset
bakbromsen
startmotorn
mm?

Ni som haft problem, har dem löst sig, hittar ni nya fel?

Orkar verkligen inte med att fara till en vettig KTM återförsäljare stup i kvarten, det är 5-6 mil enkel resa (Sthlm - Uppsala/Arlanda)
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Börjar bli sjukt sugen på att köpa motard igen.
Men jag vill skruva så lite som möjligt, tröttnade hårt på att meka med min Husa 650.

Dock verkar ju 690 SMC dras med ett antal barnsjukdomar,

kondens i mätarhuset
bakbromsen
startmotorn
mm?

Ni som haft problem, har dem löst sig, hittar ni nya fel?

Orkar verkligen inte med att fara till en vettig KTM återförsäljare stup i kvarten, det är 5-6 mil enkel resa (Sthlm - Uppsala/Arlanda)

Det enda jag tycker man kan kalla typfel är mätarhuset och vad jag förstår så byts dom på servicen.
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Det enda jag tycker man kan kalla typfel är mätarhuset och vad jag förstår så byts dom på servicen.

Håller med, min startmotor är inga som helst problem med och bakbromsen blev normal efter att de hade justerat den på servicen. Mätarhuset däremot verkar vara ett konstruktionsfel (tror det är plasten som sitter för tajt och som får brytskador av vibrationer eller nåt liknande).

J
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Bra input!

Känns som om man köper en ny nu, så borde dem fixa dem prylarna innan man får hojen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bra input!

Känns som om man köper en ny nu, så borde dem fixa dem prylarna innan man får hojen.


He he vågar du på att köpa en hitlerkälke eller satsa på ett italienskt fullblod istället! :D

Då borde väl de med enduron ha samma fel?
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Har nu haft cykeln på service och dom lackerade någon givare i motorn (tror ja) som gjorde att "strypningen" på 2an och 3an försvan. Ingen större skillnad möjligt vis en liten liten. Dreva ner en kugg fram och de gjorde en del i dom lite högre hastigheterna mellan 60 och 130 tycker jag.:tummenupp Mätaren går på garantin, men va ca 2 veckors leverans tid.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har nu haft cykeln på service och dom lackerade någon givare i motorn (tror ja) som gjorde att "strypningen" på 2an och 3an försvan. Ingen större skillnad möjligt vis en liten liten. Dreva ner en kugg fram och de gjorde en del i dom lite högre hastigheterna mellan 60 och 130 tycker jag.:tummenupp Mätaren går på garantin, men va ca 2 veckors leverans tid.

Gjort samma på min :tummenupp
Upplevde dock att det kändes lite bättre till en början med att ta bort strypningen på 1:an o 2:an men ingen wow kickar effekt :)
Det ska iallafall göra på sig det lilla.

Ang drevningen 1 kugg ner fram känns oxå trevligare.Men inte kan jag köra på slangen för det,jo lite i 1:an.Kapacitet finns iallafall då kompisen prova hojen och fick upp den i ett par st växlar utan större konster.Aja skitsamma för mig då jag inte så gärna spexar som en pajats och eventuellt framtida köpare får inte en sönder wheelad hoj :)
Kurviga ormslingrande vägar är det som gäller för mig,där tycker jag hojen gör sig trevlig.

Displayen byts på garantin och som du säger ca 1-2 veckors lev tid.
Som säljaren sa så tror han KTM skyndat på med displayerna och troligen åtgärdat problemet.Annars ger det dåligt rykte för märket.
Om inte annat så är det bara åter att hålla på att byta på garantin.De måste iallafall jobba på en bättre display.

Annars inga uppståda problem efter att rullat strax över 100 mil (förutom displayen)
Upplevde bakbromsen lite dålig innan 100 mila servicen men tycker den känns bättre nu,kanske har de justerat,smörjt upp nåt :va
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top