KTM 690 Smc 2008

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
He he vågar du på att köpa en hitlerkälke eller satsa på ett italienskt fullblod istället! :D

Då borde väl de med enduron ha samma fel?

Mm, det är faan knepigt att välja...
Tror 690 är roligare att busa med, men en Hyper S är "mer" hoj.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Är det den där gamla luftkylda färjan ni pratar om?

Japp
xaus_hypermotard.jpg
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Hur är det med SMC´n försäkringsmässigt?
De säljs inte strypta som några av de äldre motarderna?
Någon som fått något bra pris?

/Danne
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...


Aha, då hade jag rätt, den som dissades i jämförelsen med KTM 950 SM.


SPECS
DUCATI
Price: £9,250
Engine: 1,078cc, air-cooled, DOHC, 4 valve, two cylinder, V-twin
Power: 78.1bhp @ 7,200rpm
Torque: 63.6bhp @ 4,750rpm
Front suspension: 50mm Marzocchi usd fully adjustable
Rear suspension: ÷hlins monoshock fully adjustable
Front brake: 305mm discs, four-piston radial monoblock calipers
Rear brake: 245mm disc, single-piston caliper
Dry weight: 177kg (claimed)
Seat height: 845mm
Fuel capacity: 12.4l
Top speed: 131mph
Colours: Red, Black

KTM
Price: £8,195
Engine: 999cc, liquid-cooled, DOHC, 8 valve, two cylinder, V-twin
Power: 109.2bhp @ 9,130rpm
Torque: 68.7bhp @ 7,200rpm
Front suspension: 48mm WP usd fully adjustable
Rear suspension: WP monoshock fully adjustable
Front brake: 305mm discs, four-piston radial calipers
Rear brake: 240mm disc, two-piston caliper
Dry weight: 191kg (claimed)
Seat height: 865mm
Fuel capacity: 19l
Top speed: 142mph
Colours: Orange, Black
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hahaha!!!

Vad säger man...
Har du ens sett, hört, kört en Hyper S, eller en KTM 950 SM för den delen?
Har redan valt bort 950:n och Megamoto:n!

Det enda relevanta test jag har läst var i tidningen BIKE, där 950:n vann över ovan nämnda hojar. Men där lades vikt på saker som inte är viktiga för mig. I vilket test "dissades" Hypern och varför? En spec är inte ett test, eller ett vettigt underlag för att bedömma en hoj.

Baserar du alltid dina åsikter på andras åsikter?
Kan bara råda dig att upplysa dig själv innan du försöker "upplysa" andra...
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Sådär nu e akrat på & mappad, går ngt bättre...
Men nu låter den som en hoj ska låta:)
Ni som har Akra, har ni tagit ut insattsen i slipon:et???
Tycker den låter rätt mkt men den insatt.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
nästa vecka får man hem henne :)

akra och mappad
strypningen borta
nerdrevad fram :)
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
De ska låta:yoparty
De är en säkerhetsåtgärd,
För andra så dom kan flytta sig....:D
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har även fått på Kolfiber-skydd på systemet, ser mkt snyggare ut än orginal skydden. Dom blir heller inte lika varma som orginalet:tummenupp

Har även köpt svart plast, men börjar ångra mig..
E rätt snygg som den är, kanske bara byter framstänkan + framljus-plasten, vad tycker/tror ni???

De ska låta:yoparty
De är en säkerhetsåtgärd,
För andra så dom kan flytta sig....:D

Vad du på Donken vid Sveavägen förra onsdagen??
Misstänker det, tyckte jag såg en svart 690 som åkte "hemåt", den lät som en "säkerhetsåtgärd":yoparty
 
Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Hahaha!!!

Vad säger man...
Har du ens sett, hört, kört en Hyper S, eller en KTM 950 SM för den delen?
Har redan valt bort 950:n och Megamoto:n!

Det enda relevanta test jag har läst var i tidningen BIKE, där 950:n vann över ovan nämnda hojar. Men där lades vikt på saker som inte är viktiga för mig. I vilket test "dissades" Hypern och varför? En spec är inte ett test, eller ett vettigt underlag för att bedömma en hoj.

Baserar du alltid dina åsikter på andras åsikter?
Kan bara råda dig att upplysa dig själv innan du försöker "upplysa" andra...

Lugn, retar bara alla Ducce-fans lite!:D

Men visst är det ett test. Där jag snodde spec:en. Höll faktiskt på att köpa en Hypermotard men den föll på att jag ville ha en lättare hoj.

Självklart baserar jag mina åsikter på fakta. Det är därför jag läser tester. Själv har jag aldrig försökt att upplysa andra. Bara yttra min åsikt. Min åsikt var att den var sämre. Därav dissen.

Men som sagt, försöker bara retas lite, och det verkar ha funkat:gnissla

http://www.visordown.com/news/article.asp?UAN=4407&v=1
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Om man använder "sök medlem" på forumet & söker på HOJ.
Är vi bara 12st(+2st som beställt) som har 690 SMC??? Låter lite eller??
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top