KTM 690 Smc 2008

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Nu blev det (tills vidare i alla fall) bakdel efter idé från Funky. Tack för tipset och bra bild så att jag slapp springa ner och kolla måtten hela tiden!

Gick utmärkt att fixa till vid köksbordet med vanliga verktyg. Bilder i garaget för den hugade aluminiumspekulanten.

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
kompisen snickrade ihop ett slipon till sin duke, vad tycks?
CIMG3319.jpg

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Hur har han gjort ? vad kosta det? blir okså sugen på att göra nått liknande eftersom det inte har kommit nått slip-on till den än :/

tyson

Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
jag har ett litet ljudklipp åxå men vet inte var jag ska lägga upp det. tips?
dämparen kostar 1000kr på biltema. insatsen går att ta ur å då blir det ett helvetes ljud, rätt lagom me den när den sitter i.
det är nog inte omöjligt att han skulle kunna tillverka fler mot betalning, men det får ju bli betydligt mer än vad dämparen kostar i så fall. det tar ju några timmar att få ihop det.
det är gjort så att det bara är att skruva på, svetsat på rör och fläns på dämparen och bockat till några fästen till mag-kåpan.
/mvh erik

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Borde man inte få dålig markfrigång med en sån klump under motorn?

Edit: Grymt snygg hoj :tummenupp

tyson

Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
Borde man inte få dålig markfrigång med en sån klump under motorn?

Edit: Grymt snygg hoj :tummenupp

markfrigången är samma som med originaldämparen.

hojen är inte om-mappad än, det måste väl gå att anväda säg acra-mappningen eller? kan väl inte skilja så mycket? eller?

/mvh erik

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
markfrigången är samma som med originaldämparen.

hojen är inte om-mappad än, det måste väl gå att anväda säg acra-mappningen eller? kan väl inte skilja så mycket? eller?

/mvh erik

Det här är vad jag har fått lära mig (men observera att jag KAN minnas fel, så kolla med ett proffs!). Om man går från mycket dämpning till öppet system med originalmapp så händer inte så mycket med motorn. Om man däremot går från öppet-mappning och sätter dit originaldämp så brinner motorn upp. Alltså borde han kunna köra med den nya dämparen men utan att han får så mycket mer effekt.

En Acra-mapp borde nog funka, trots allt är det ju t.ex. samma mappning för Acra till SMC:n med och utan db-killer. Trots att det är skillnad i motstånd.

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Kan du wheela med din duke än ? :tungan

Haha! Jag är nybörjare. Just nu är den 25kw strypt men jag har inga problem med att koppla upp den på tvåan och köra en kanske 30 meter :p haha!
Imorgon så ska jag åka iväg och ta bort strypningen, förhoppningsvis åker akrapovic helsystem och k&n-filter på också. Kommer nog bli en jevla skillnad haha! Hur går det med din? Visst är Duken helt underbar?!

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Haha! Jag är nybörjare. Just nu är den 25kw strypt men jag har inga problem med att koppla upp den på tvåan och köra en kanske 30 meter :p haha!
Imorgon så ska jag åka iväg och ta bort strypningen, förhoppningsvis åker akrapovic helsystem och k&n-filter på också. Kommer nog bli en jevla skillnad haha! Hur går det med din? Visst är Duken helt underbar?!

Okej! min e också stryp men kommer iaf 1 2 3 4 kanske 600 meter. Jag tycker den går bra. En grej som jag inte gilla var att framlampan åkte av när jag körde, rätt kasst att det ska hända sånt tycker jag! Hur går din då? vad har du varit uppe i för hastighet och har du nått gasres i ettan? Tänkte bara kolla om dom går lika.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det här är vad jag har fått lära mig (men observera att jag KAN minnas fel, så kolla med ett proffs!). Om man går från mycket dämpning till öppet system med originalmapp så händer inte så mycket med motorn. Om man däremot går från öppet-mappning och sätter dit originaldämp så brinner motorn upp. Alltså borde han kunna köra med den nya dämparen men utan att han får så mycket mer effekt.

En Acra-mapp borde nog funka, trots allt är det ju t.ex. samma mappning för Acra till SMC:n med och utan db-killer. Trots att det är skillnad i motstånd.

ajaj, om du öppnar blåset massor utan att ge hojen mer soppa kommer du öka tempen i cylindern massor med risk att bränna ventiler och/eller kolv.

odysse

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
SV 650 2001
var håller bromspapprena på 690:n till ? har sökt överallt här utan att hittat några "riktiga" effektsiffror ...

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Okej! min e också stryp men kommer iaf 1 2 3 4 kanske 600 meter. Jag tycker den går bra. En grej som jag inte gilla var att framlampan åkte av när jag körde, rätt kasst att det ska hända sånt tycker jag! Hur går din då? vad har du varit uppe i för hastighet och har du nått gasres i ettan? Tänkte bara kolla om dom går lika.

Min framlampa blända bilar framför mig. Måste sänka den!
Den går bra 1an, 2an. 1an så går den upp direkt, 2an kopplar jag upp för att jag tycker det är skönare. Men 3e växeln och uppåt känns rätt sega. Har gjort service och tagit bort strypningen på 1an och 2an och satt in k&n-filter samt tagit bort 25kw strypningen. Men måste säga att jag trodde att den skulle vara piggare än så. Kan vara att strypningen är så pass bra (elektronisk) att man inte känner så stor skillnad.
Skulle vara kul att bänka hojen för att se vart den ligger någonstans.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras