KTM 690 Smc 2008

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Då man blev ny KTM ägare för lite mer än en vecka sen, så har det bara blivit drygt 10 mil med tanke på väder och tid. Men igår och idag har det blivit något mer kört, närmare bestämt 60 mil. 25 i går och 35 idag, fan vad hård sadel. Har snart både läderhud och valkar på skinkorna:arsele. Men skit i det när man har så jäkla kul:D:banana :banana

Jag har haft min i ca 2 veckor nu, och jag tycker inte sadeln är så hård längre, man vänjer sig:tummenupp

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Ska också beställa service iveckan och då ska godsakerna monteras.
Vet att det är 16 fram på sm borde vara samma på smc och 15 i så fall på enduron

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Nu har jag "tillverkat" egna backspeglar och sprayat framskärmen helt svart.
Äntligen är hojen totalsvart!

Har även tillverkat en ram i plexiglas för att hålla luftfiltret på plats utan locket.

Bifogat

• fram.jpg
    fram.jpg
    66.9 KB · Visningar: 247
  • backspeglar.jpg
    backspeglar.jpg
    57 KB · Visningar: 231

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard

Har även tillverkat en ram i plexiglas för att hålla luftfiltret på plats utan locket.

Har du lackat all plast eller bara framskärmen? Har själv funderingar på att lägga 1-2 lager svart spray färg på plasten så det blir en yta på dem.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800

Riktigt snygg. Får man fråga var du köpte speglarna och hur du gjorde för att fästa dem på styret?

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Bytte all plast till svart, har bara lackat mittendelen på framskärmen, den var orange. Tror du inte att man nöter bort färgen i längden om man lackar allt, speciellt vid knäna?

Speglarna kommer från Biltema :D Kostar 10 kr/st. Gjorde fästen av 1,5mm aluplåt som jag monterade i org-hålen för backspeglarna. Tog av nedersta delen (det svarta ändstycket) på org-backspegeln och använde som bult, ska köpa riktiga bultar senare.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tack för svaret, cubic, är ju rätt lockad av att göra nått liknande:tummenupp

Ni som har drevat ner era hojar 1 kugg fram, vad gav ni för framdrevet (15) och monteringen (om ni lät en mc-firma montera på det)?

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM

Väldigt snygg och clean lösning med speglarna:tuttar , och som du säger en ny bult vore kanske på sin plats:)
men ser du verkligen nått bakåt i dem? hur är synfältet jämfört med orinal?

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Ok, kan lägga upp en bild på ramen senare, men den är inte så snygg längre.
Sågade med ett metallblad för att få ett fint snitt, det resulterade i att plexit smälte ihop efter bladet, fick såga skiten igen och på sista snittet sprack ena hörnet givet-jävla-vis. Fick limma på en support-bit, bara hoppas att det håller.

Har för mig att drevet kostar runt 300, monterade själv. Du bör ha en momentnyckel så att det blir rätt!

Tackar, japp ska bara hitta bultar som passar, dem är ju ganska grova och korta, inte en helt vanlig kombo. Har inte kört hojen efter monteringen än, men dem täcker området bra, bakom hojen. Speglarna är ju av vidvinkeltyp, så dem fångar upp mer än man tror. Men ser ju inte så mkt i org-speglarna ändå, vill mest ha koll på döda vinkeln, då funkar den här lösningen. Ev monterar jag dit ngn gummibussning om dem skakar för mkt, men dem ska inte ta ngn fartvind eftersom dem skyddas av handskydden.

Ngn rensat baken som jag (skylten upp mot baklyset) och fått till en snygg reflex-lösning, även en clean skyltbelysning vore kul att se! Funderar själv på reflextejp, men vet inte hur beständig den är. Kanske ngn diod-kille som belysning till skylten, men dem jag har sett är för klumpiga...

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag testa och lacka plasten på crossen jag hade, det är nog inget jag kommer att göra igen iaf. Men som cubic har gjort är ju en annan sak på en sån liten yta. Är oxå på jakt efter skyltbelysning men det är så dåligt utbud med det. Dom som finns är som cubic säger på tok för stora. Jag tror det finns en som är ganska liten men tyvärr så rostar den apa efter ett tag.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Monteringstid av drev ska inte vara mer än 30 min, men vissa verstäder tar minimum 1 timme, timtaxan beror på vilken verkstad du anlitar, bara att fråga :tummenupp

Har en annan idé ang skyltbelysning! Tänkte såga ur en liten del av den röda lampkåpan på baklyset och ersätta med genomskinlig plexi. Om det går åt helvete kostar en ny kåpa inte många kronor... Det om ngt blir ju clean :D

Så här ser ramskrället ut nu, fult som fan, men har böjt o bänt, verkar funka.
Ska snygga till kanterna och borra dem 2 hålen, man måste shimsa upp med brickor under ramen eftersom hålen sitt lägre än kanten på filtret...

Bifogat

• plexiram.jpg
    plexiram.jpg
    83 KB · Visningar: 125

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Ser fräckt ut med plexiglas, kan du inte ta en bild när du monterat på det?
Här är en bild på en annorlunda lösning på skylthållare från RG-RACING, inte precis min smak:confused:

Bifogat

• img747_2.jpg
    img747_2.jpg
    15.4 KB · Visningar: 215
  • img747.jpg
    img747.jpg
    3.2 KB · Visningar: 455

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Hade lite tråkigt på jobbet idag så ja gjorde 2 st filterlock.
Tyckte plexi inte tätade optimalt, vart lite för "bångligt!
så ja kör med alu istället.

Ja märker STOR skillnad på låga varv.
Min går snuskigt mycke bättre nu.

Bifogat

• luftfilterlock.JPG
    luftfilterlock.JPG
    42.2 KB · Visningar: 207
  • luftfilterlock_.JPG
    luftfilterlock_.JPG
    43.2 KB · Visningar: 187

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Kanske monterar imorgon, tar bilder då.
Det baklyset finns svinbilligt på Danmobility (ingen skylthållare), hade det på Husan. Lite dumt att man fäster lampan med skruvarna som håller i glaset = lätt att spräcka glaset...

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Hade lite tråkigt på jobbet idag så ja gjorde 2 st filterlock.
Tyckte plexi inte tätade optimalt, vart lite för "bångligt!
så ja kör med alu istället.

Ja märker STOR skillnad på låga varv.
Min går snuskigt mycke bättre nu.

Ser kanon ut dedära, meen man har ju fortfarande problemet att om man skulle köra i regn så e de fritt fram.
Den modellen du har med en skyddsvägg framtill o lite ner på sidorna skulle vara kanon tror ja..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati