KTM 690 Smc 2008

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Nu har jag prel-bokat en bänkning på lördag, efter det ska vi titta på exakt vad som skall göras.

Spännande:tummenupp

Men ska du börja riva redan??
Det e ju lite kvar av säsongen! (förhoppningsvis)

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Sådär nu har man handlat sig en 690 smc här med! Ska åka och hämta den på torsdag. Nu går man hemma som ett barn på jul!
Tänk att det kan skilja nästan 100hk på denna och tidigare hoj och ändå kändes den hur ball som hellst under provkörning.

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Sådär nu har man handlat sig en 690 smc här med! Ska åka och hämta den på torsdag. Nu går man hemma som ett barn på jul!
Tänk att det kan skilja nästan 100hk på denna och tidigare hoj och ändå kändes den hur ball som hellst under provkörning.

Gött:yoparty
Välkommen i klubben:D

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja, det ska bli kul! Nä inte på direkten, killen som ska porta jobbar utomlands just nu, han kommer tillbaka i sep tror jag... Så ngr turer ska man hinna med om det här jävla regnet kan fara åt helvete ngn gång...

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
jag betalar 3691 kr i helförsäkring om året..

men vad har vi för däck dimensioner bac? har hojen nere i garaget
o måste ringa fatt i ett

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Billigt, betalar över 6000 på Bilsport... Kolla däcken i manualen, alt ladda ner på ktm.se

Jämförde hur min hoj går idag igen mot Raz:s hoj nu när jag oxå har drevat ner. Hans är märkbart starkare i botten och svarar rappare på gasen.
Hans hoj drar även mer bensin vilket skulle kunna förklara bottenvridet.

Jag kan köra över 18 mil innan soppa-lampan tänds, hyffsat hård körning.
Hur mkt drar era hojar?

Gick med
7 Jun 2007
Hoj
-04 KTM 450 sx , -05 Yamaha xt125
smc 690

hejsan har inte hunnit läsa igenom hela tråden så vet inte ifall någon annan redan har frågat om detta men gåre o strypa ned en ktm 690 smc och regbesikta den så man kan köra den på A-begränsad ?
och i sånna fall så borde vell försäkring och skatt bli billigare?
jag får inte kortet förrän nästa år men om man ska ha råd så måste man vell börja spara nu :gnissla

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Billigt, betalar över 6000 på Bilsport... Kolla däcken i manualen, alt ladda ner på ktm.se

Jämförde hur min hoj går idag igen mot Raz:s hoj nu när jag oxå har drevat ner. Hans är märkbart starkare i botten och svarar rappare på gasen.
Hans hoj drar även mer bensin vilket skulle kunna förklara bottenvridet.

Jag kan köra över 18 mil innan soppa-lampan tänds, hyffsat hård körning.
Hur mkt drar era hojar?

Samma med polarns, han kan köra 18-20 mil, jag 13...

Märkligt är det. Iofs kör jag kanske hårdare, hatar att ligga på jämngas men ändå.

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Oj de var långt, ja kommer nog inte mer än mellan 11-13mil innan lampan lyser.

samma här.. 13 mil brukar de bli...

å till käre chimelex eller hur fan du stavar.. du kan ju bara läsa på ditt gamla däck ju.. ja köpte michelin pilot road 2.. de ska va bra däck... 160-60 17tums eller???

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
hejsan har inte hunnit läsa igenom hela tråden så vet inte ifall någon annan redan har frågat om detta men gåre o strypa ned en ktm 690 smc och regbesikta den så man kan köra den på A-begränsad ?
och i sånna fall så borde vell försäkring och skatt bli billigare?
jag får inte kortet förrän nästa år men om man ska ha råd så måste man vell börja spara nu :gnissla

Min är reggad på som mellanklass. Nej, försäkringen blir inte billigare då dem flesta försäkrningsbolag utgår från den ursprungliga effekten!

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Faan vad skumt! Runt 13 låter som Raz hoj... Verkar ju som om min får för lite soppa. Borde visa sig på bänkningen!

Har ju helsystem nu, precis efter headern, alltså början på andra röret, är mitt avgassystem knallblått, ser era likadana ut?

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Vid kärringkörning så kommer jag kring 15 mil men vid normal körning kring 11-13 mil... underbar maskin säger jag bara förutom skuren bakbromspump och standardfelet med vita fält i hastighetsmätaren :tummenupp

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
mm 11-13 mil låter rimligt men jag tankar aldrig fullt de blir mindre kladdigt på bakskärmen då dessutom tror jag de ruinner ut rätt mycke soppa då.

ja alltså hojen stod ju nere i garaget o jag sätt här uppe. orkade inte gå ner ju.

har börjat få vita fält i min mätare nu med o hela mitt system går över mot en lila nyans.. tror de e titanet som får sån färg när de anlöper precis som järn o stål. röstfritt har ju mycke sämre värmeledningsförmåga de e därför de inte missfärgas på samma sätt o även därför de slår sig som in i helvete när man svetsar i skitet

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Exakt att rören skiftar färg är i sig inget konstigt, själva headern är lila-flammig, men just efter headern så är mitt system tvärblått, en homogen färg, ser nästan målat ut... Ska ladda upp en bild så får ni se.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jobbigt/Lätt att ställa ventilerna på 690in jämnfört med gamla Lc4an?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!