vOLt
aeronautica militare
Ni som har monterat Fälgstrips på er hojar, köpte ni en rulle tejp ? lr köpte ni orginalet ? Men fan jag köpte orginalet som är färdigskuret men de sög ju me det :/
Ni som har monterat Fälgstrips på er hojar, köpte ni en rulle tejp ? lr köpte ni orginalet ? Men fan jag köpte orginalet som är färdigskuret men de sög ju me det :/
Ja det är inte så lätt nått av det egentligen.
De lättaste e o ta av fälgen o sen göra det.
Fast det är nog aningen lättare när de kommer på rulle, kan styra tejpen lite mer då.
Så till vintern innan isdäcken kommer på ska ja göra om mina..
du snackar.. de e' skitsvårt även på rulle.. har ju inget å följa direkt så de e' sjukt svårt att lägga den jämt... på hondan ja hade innan fanns där en fkäns upp på fälgen precis innan däcket som tummen passa perfekt in i så de blev klockrena.. men ktmen e' helt basic, suger pung
E de nån som snackar här så e de du, du har ingen erfarenhet av tejp så enkelt e de. Tycker du ska ta dej en titt på mina gamla fälgar som e strajpade..
Med andra ord verkar hojen må bäst utan något lock alls och bara luftfiltret.
Har du tittat något på slangarna som går in/ur luftburken ?
Är väl nån typ av avgasretur eller från toppen?
Verkar inte så svårt att pilla bort hela burken,jag har haft min nästan av när jag kollade temp sensorn.
Dock vet jag somsagt inte hur det skulle påverkas om man tar bort burken,slangarna till/från burken och temp sensorn.
Kan temp sensorn må tro skicka nån signaler till insprut och påverka förbränningen?
Vilda gissningar och spekulationer från min sida men nyfiken på hur det egentligen ligger till.
Kanske finns där något att hämta genom "enkla" modifieringar.
50 hk lätt lite taskigt,skall väl vara mer orginal?
chmielex's tempsensor vart isönder för nån vecka sedan, och hojen gick precis som den gör när den inte var sönder.
Hm min spökar lite då och då,utbyt engång. Även haft kablebrott som åtgärdats och ser bra ut än idag,dock spökar F1 lampan lite då o då på sensorn än idag.
Kanske även den sensorn lever sitt eget liv
Hm det såg ut som ett sugrör i burken,iförsig känt på snorkeln när jag pilla på sensorn men ej visst hur det såg ut förens nu när du skickat upp bilder Cubic.
hur är 690n strypt?
hur är 690n strypt?
elektroniskt, sladd i dator.
hur tar man bort denna? gärna detaljerad förklaring. bilder hade varit toppen
Nu har jag bänkat hojen, inga glädjesiffror direkt, 50 Hk på slangen och typ 50 Nm. Bänken är tydligen känd för att visa för lite, men bryr mig egentligen inte om hur mkt effekt jag har, bänkade för att se vad jag har nu innan trim och hur bränsleblandningen ser ut.
Bänkade hela tiden utan dB-plugg, ändrade på luftburken efter varje gång.
Med locket av och ca 30-40% öppet mha silvertejp fick jag 48 Hk.
Med bara filtret fick jag 50 Hk och bäst vrid.
Utan filter, 50 Hk 2 Nm mindre än med filter och bäst blandkurva.
Ska få graferna digitalt senare.
Under alla körningar gick hojen för fett, så iaf på min hoj är det ingen fara att öppna helt. Stoppade ner kameran i luftburken och tog ett kort.
Org-burken är katastrof, hålet ner till insprutet är samma storlek som snorkels hål på locket till luftburken...
Power commandern ska komma i sep, har inte fått ngn konkret svar från Tuneboy än mer än att det är under slut-test, någon annan som lyckats få fram ett datum eller månad?
ockey tackSmc'n har 46 kw från fabriken (tror jag ), så butiken vi köpte hojen ifrån hjälpte oss med att strypa ner den och regbesiktiga den.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|