KTM 690 Smc 2008

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ja den funkar bra på cross banan med blev dock svettig som tusan lite tung.

Bifogat

• P9280064.JPG
    P9280064.JPG
    110.8 KB · Visningar: 298

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Nu är det dags att fixa till hojen !!!!!!! vinterfin
Ett slip-on och alu-fälgar kanske ett power commander ( funkar det ?)
nån som vet pris och var inget stulet skit !!!!!
satt i tre timmar med märkpistolen och märkte ALLA delar med regnummer
hehehehe hata tjuvar
Är det någon som är insatt i försäkringsfrågor på riktigt
Jag har för mig att även om en hoj är oförsäkrad eller trimmad moped
så belastar skadorna hojkollektivet försäkringar

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
måste bara säga att prova kompisens ktm 660 vilken skit körde typ 1 mil så obekväm kändes så tung å vilka jävla vibrationer..

ktm har fan fixat 690 smc jävligt bra

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Känn Er lite smått lurade.

Inskickat av mj00dmixer
bänkningar jag har sett har visat lite mer på toppen med helsystem..... hade en sm innan och satt då klistrad framför ktmforum.co.uk

Supermoto här på forumet skrev:
Det måste varit bra lite skillnad?!

De tester jag gjort på Gälleråsen sa att det var i princip noll skillnad. Jag, med slipon, drog exakt (EXAKT) jämnt med en bajk med helsystem. Även KTM-meken jag hade till låns sa att det var försvinnande liten skillnad.

Lite trist !

Last edited:

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Inskickat av mj00dmixer
bänkningar jag har sett har visat lite mer på toppen med helsystem..... hade en sm innan och satt då klistrad framför ktmforum.co.uk

Supermoto här på forumet skrev:
Det måste varit bra lite skillnad?!

De tester jag gjort på Gälleråsen sa att det var i princip noll skillnad. Jag, med slipon, drog exakt (EXAKT) jämnt med en bajk med helsystem. Även KTM-meken jag hade till låns sa att det var försvinnande liten skillnad.

Känn Er lite smått lurade.
Klart ni sparar kanske några hekto iförsig på rörstumpen :)

vaknade du med huvet i röven igår eller???? vi snackar om 690 SM och och jag vet att bänkningar visat skillnad mellan helsystem och slipon SM har inte samma motorkaraktär som SMC/Enduro jag gissar på att det är PGA en annan Kam. så att du ens drar in den diskutionen här fattar jag inte. det har rätt många konstaterat att helsystem inte ger nåt särskilt men då kan jag säga HA! HA! till dig som åkte på en blåsning och fick betala 1200 spänn för en mappning som du inte tyckte gjorde så mkt... men ta reda på fakta bakom diskutionen innan du flippar lös med Ctrl-C

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
ja bilden e ju edad ju hoppa inte riktigt så högt hehe så galen kan väll ingen va :D

du får ju inte avslöja sånt. jag tyckte det var förbannat kul :D

direkt när jag såg första hopp bilden så såg jag framför mig en 690 i två delar och en LG lika tyst som på åland efter möte med stängslet :tuttar

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
du får ju inte avslöja sånt. jag tyckte det var förbannat kul :D

direkt när jag såg första hopp bilden så såg jag framför mig en 690 i två delar och en LG lika tyst som på åland efter möte med stängslet :tuttar

ja fan att man inte har bild på den volten hehe:yoparty

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
ja fan att man inte har bild på den volten hehe:yoparty

Kolla p_kerttu's avatar... hans krasch fick jag iaf med på bild (från Kalmar) :D

Har suttit och läst igenom hela den här tråden... fan det verkar vara en go hoj. Var först inne på en 525a, sen plastraket á la GSX-R 750 eller R6... men undra om det inte blir en smc ändå.

Förmodar att ni mår bra när ni ser era hojar i garaget!

Ha det gött...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Förmodar att ni mår bra när ni ser era hojar i garaget!

Kan väl säga såhär. Varje gång man öppnar garageporten så är pulsen i topp och hjärtat uppe i halsgropen, man vet ju inte om Bulten eller Mohammed (ingen folkgrupp ensam utpekad) med vänner har varit och tagit ut hojen före en själv tidigare på morgonen... men när man ser den står där så känner man: :yoparty

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
vaknade du med huvet i röven igår eller???? vi snackar om 690 SM och och jag vet att bänkningar visat skillnad mellan helsystem och slipon SM har inte samma motorkaraktär som SMC/Enduro jag gissar på att det är PGA en annan Kam. så att du ens drar in den diskutionen här fattar jag inte. det har rätt många konstaterat att helsystem inte ger nåt särskilt men då kan jag säga HA! HA! till dig som åkte på en blåsning och fick betala 1200 spänn för en mappning som du inte tyckte gjorde så mkt... men ta reda på fakta bakom diskutionen innan du flippar lös med Ctrl-C

Bror duktig har talat!
Ta en titt på dina inlägg,de flesta ganska onödiga och spydiga.
Skriva här går bra.
Har dock träffat dig live och då är du mycket mer jordnära och vänlig så jag har inget ont öga mot dig.

Må hända att de har olika motorkaraktär osv men tycks trots allt inte ge mycket skillnad som är märkbar för oss vanligt dödliga.

Japp jag gav lite väl mycket för en mappning tycker jag men shit happends och jag har råd :D (fast pris hos handlarn på mappningen och jag köpte inte blåset hos handlarn - hittade ett till bättre pris så i slutändan tjänade jag trots allt några 100-lappar :7peta )
I slutändan är jag nöjd med mitt eftermarknadsblås både ljudmässigt och numera effektmässigt också.

Last edited:

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
vad vet du om jag är jordnära eller ej, har kanske sagt två ord till varandra och onödiga inlägg, jo jo väldigt många va det spydigt att skriva grattis till en kille som blivit av med sin hoj???? det var ganska så ironiskt och alla behöver väl inte gråta och skriva förlåt för att världen é så grym????
och igår ville jag bara uttrycka mig om att du inte ska sitta och kopiera text och göra ett utlåtande om något som du inte fattar det var ett onödigt och spydigt inlägg så tji fick du....

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
vad vet du om jag är jordnära eller ej, har kanske sagt två ord till varandra och onödiga inlägg, jo jo väldigt många va det spydigt att skriva grattis till en kille som blivit av med sin hoj???? det var ganska så ironiskt och alla behöver väl inte gråta och skriva förlåt för att världen é så grym????
och igår ville jag bara uttrycka mig om att du inte ska sitta och kopiera text och göra ett utlåtande om något som du inte fattar det var ett onödigt och spydigt inlägg så tji fick du....

Orka!!
Tror det bottnar sig i att du fick för lite uppmärksamhet som liten ;)

Så nu håller vi oss vidare till 690 smc/enduro :pannkyss

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...