KTM 690 Smc 2008

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jag har alltid använt mina motorcyklar rejält, åkt mycket bana m.m och anser mig väl inte vara helt rudis på att köra, samtidigt som jag är en rejäl putsbög och är som en gammal farbror med underhållet. Köpte ny bakplast till min Husa 3 ggr på ett år t.ex.

Det är kul att ha fräscha maskiner och det har lönat sig rejält varje gång jag jag ska sälja. Tror inte att det har anmärkts på nåt hittils på dom 4 jag sålt.

Men nog ligger det nåt i att posörer kan vara lite smygdåliga att köra ibland.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Nerbuskad hoj = mindre värde vid försäljning. Enkel ekvation :va

Håller med vOLt. Bättre att lägga värdeminskningen på en gammal cross istället och få en hoj för endamålet som sedan går att sälja igen.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Skönt att det finns andra som tycker iaf lite som mig :) Jag antar att det är av oss folk ska köpa sina beg hojar av :)

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Det finns lika många tankar om hur en hoj ska användas som det finns personer på planeten, vill någon bara polera på den så gör det, vill någon skicka sin utför ett stup so do it... ser inte hur detta tillför något till 690 tråden.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
JAG köper hellre en hoj med "ärligt" utseende och historia än en bajk som troligen körts på varvstoppet, gärna kall, bredvid korvmojjen. Gärna på bakhjulet med stenhårda oförsiktiga nersättningar av framhjulet osv.

Plast kostar inte många spänn om man vill att det se bra ut.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
JAG köper hellre en hoj med "ärligt" utseende och historia än en bajk som troligen körts på varvstoppet, gärna kall, bredvid korvmojjen. Gärna på bakhjulet med stenhårda oförsiktiga nersättningar av framhjulet osv.

Plast kostar inte många spänn om man vill att det se bra ut.
Det gör väl inget om den skulle råka vara i tveksamt skick maskinellt,bara kylvingarna är blanka och fina;)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Om jag kör hundra mil med en motard på gatan och 100 mil i skogen, vilken hoj är i bästa skick då ? Dom som har åkt aktivt enduro vet precis vad jag snackar om. Jag köper ingen motard för att piska grus/skog med utan för att svänga med som man gör med en sporthoj och åka bakhjul med. Har åkt enduro förut och vill jag göra det igen köper jag en hoj som är lämpad för det, inte åker ja runt med en buss i skogen :)

lg76: Är det du som är så vass på köra ? :) haha ja garvar

sicken :tuttar du e volt klart du kör bäst av alla .. men det e klart att man måste ta livet på allvar. kan ju fan inte köra en motard i skogen..:D funkar hur bra som helst om man inte e världsmästare som du.. men för mej räcker det med att ha kul.

soo long :dummer

så nu har vi glömt detta avsnitt.............:pannkyss

Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Dött på marknaden?
Tycks vara svårt för herr Selin att bli av med en fin hoj med "godis" på.

Ja, jag har haft ett par chanser att sälja den för 75, men inte tagit det. Sen är det väl ett par stycken som undrat om den går på bakhjulet på trean, om den är strypt och vad den kostar i försäkring. Mycket idioter som vanligt.

Lider väl inte av att ha den kvar, men jag använder den inget. Åkt en gång sen Juli.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ja, jag har haft ett par chanser att sälja den för 75, men inte tagit det. Sen är det väl ett par stycken som undrat om den går på bakhjulet på trean, om den är strypt och vad den kostar i försäkring. Mycket idioter som vanligt.

Lider väl inte av att ha den kvar, men jag använder den inget. Åkt en gång sen Juli.

Japp tyvärr drar man tills sig all världens lustigt folk när man annonserar saker & ting.
Priset är inte fy skam med dessa tillbehör.

Lite trist men på gott & ont att priserna faller.
Tyvärr aldrig en vinnande affär även om man köper beg eller hoj av märken som sägs stå sig i pris bla bmw.
Säkert förlorat 25-30 tusen på 2 år på bmw'n,beg den med.
ktm'n jag har köpte jag beg till schysst pris men fått lägga ner peng själv på slipon och 100 mila servicen då den hade gått under det.
Fick dock med svart plast,känns ju lite som tröst.

Köpte annat slipon,något billigare än akra men mappningen borde de skämmas över då ktm handlaren tog 1200 kr för plugin typ.
Så saker och ting äts upp i andra änden :gnissla

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4

Coffe2

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj