KTM 690 Smc 2008

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Klart jag menar slitage. Jag är ganska noga med mina saker och repor,slitage är bland det värsta ja vet! Hade en xr 650 som jag piska grus med och den va ju jävligt vacker efter 3 månader, INTE! Vill man åka skog så finns det fetare hojar som är bra mycke värre och mycke lättare att åka på. Det är min åsikt.

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Klart jag menar slitage. Jag är ganska noga med mina saker och repor,slitage är bland det värsta ja vet! Hade en xr 650 som jag piska grus med och den va ju jävligt vacker efter 3 månader, INTE! Vill man åka skog så finns det fetare hojar som är bra mycke värre och mycke lättare att åka på. Det är min åsikt.
Att du som überposör inte tål lite repor i plasten innebär ju inte att hojjens livslängd förkortas av det.Använder du däckglans också?

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Haha, håller med! Repor på plasten säger ju inte ett skit om hojjens egentliga skick.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
om man vill ha ett däck som e åt enduro hållet vad ska man ha för däck å var finns dom att få tag i?
Satte ett par liknande dessa (LÄNK) på min 660 när jag hade den, iofs satte vi dubb i dom å körde på is med dom, problemet är väl framhjulet, rätt bred fälg och stor bromsskiva som är nära backen, vi satte på ett smalt bakdäck fram men som sagt: körde is med dom, kan tänka mig att 17" framhjul inte är så kul på en sandbana..

Fr3akYdRivAh

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Klart att inte livslängen förkortas av repor......Men finns ju folk som gillar att ha puts på sina MC/ Bilar etc. Håller med dig vOLt klart att den ska se fin ut. Men den är ju till för att användas =) Det dära med däckglans lär ju inte vara nått att rekomendera blir ganska svårt att sitta kvar på hojen när man lägger ner den i en kurva :D

Och ja MC`n slits mer på alla sätt av körning i skogen....

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Busaberg: Nu snackar jag inte plast utan saker som sving,motor,gaffel osv. Du har säkert kört enduro och tävlat på en hög nivå därav ditt smarta inlägg. Men det kan ju vara så att du åker runt på nåt gammalt crap som heter husa och då förstår jag varför du skriver så med.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Busaberg: Nu snackar jag inte plast utan saker som sving,motor,gaffel osv. Du har säkert kört enduro och tävlat på en hög nivå därav ditt smarta inlägg. Men det kan ju vara så att du åker runt på nåt gammalt crap som heter husa och då förstår jag varför du skriver så med.
Vad skulle motorn ta för skada av offroadkörning jämfört med att gå på asfalt?Sen kommer inte hojjen att gå av på mitten för att man använder den vid sidan av vägen(det är ju en offroadhoj).Åker man uteslutande crossbana så mattas naturligtvis materialet tidsnog,men vem kommer att göra det med en 690?Husorna tål den här behandlingen utmärkt,inte trodde jag att dom åårancha var så ömtåliga:va

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Klart att inte livslängen förkortas av repor......Men finns ju folk som gillar att ha puts på sina MC/ Bilar etc. Håller med dig vOLt klart att den ska se fin ut. Men den är ju till för att användas =) Det dära med däckglans lär ju inte vara nått att rekomendera blir ganska svårt att sitta kvar på hojen när man lägger ner den i en kurva :D

Och ja MC`n slits mer på alla sätt av körning i skogen....

Nu pratar jag om motorn.

Ett exempel:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3422110&postcount=2

Varför ska man byta olja tidigare om man kör på landsväg då?

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
gubbs hojarna ska användas sen hur ni gör e skit samma .
av egen erfarenhet brukar puts nizzarna inte kunna köra:D
själv blir det asfalt grustag skog bana allt tycker att det e därför man har motard.
men e ju min åsikt:tungan

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Om jag kör hundra mil med en motard på gatan och 100 mil i skogen, vilken hoj är i bästa skick då ? Dom som har åkt aktivt enduro vet precis vad jag snackar om. Jag köper ingen motard för att piska grus/skog med utan för att svänga med som man gör med en sporthoj och åka bakhjul med. Har åkt enduro förut och vill jag göra det igen köper jag en hoj som är lämpad för det, inte åker ja runt med en buss i skogen :)

lg76: Är det du som är så vass på köra ? :) haha ja garvar

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om jag kör hundra mil med en motard på gatan och 100 mil i skogen, vilken hoj är i bästa skick då ? Dom som har åkt aktivt enduro vet precis vad jag snackar om. Jag köper ingen motard för att piska grus/skog med utan för att svänga med som man gör med en sporthoj och åka bakhjul med.
Du som är posör menar antagligen finast skick=blankast plast och då är det såklart den gatkörda.Men utan tvekan så får motorn oftast betydligt mer spö vid aktiv gatåkning jämfört med att tugga runt i endurospåret.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Jag är en stor posör vettu som gillar att ha ordning på mina saker och är noga med allt som är skoj i livet serrö. Men att motorn tar mer stryk på gatan är ju ganska självklart vettu, men att åka runt med en hoj som är sönder repad och skadade hjul är helt enkelt inte min grej.

Jag förmodar att du är oxå en sån kille som åker runt med en skitig hoj och tror du är jätte duktig, glad för din skulle iaf :)

Bring on, anytime

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Oh en massa tjafs !
Hojarna är till för att brukas,slitas osv
Sen kan man ju själv avgöra hur man vill använda sin hoj,slita på den osv.
Själv kör jag inte på bakhjulet eller är så värst duktig på det,så där spar jag lite på slitage ha ha
Inte så värst road av att vråla ur motorn och högfartsköra.
Men desto mer aktiv körning på kruviga vägar och där räcker hojen gott och väl till för att man ska få sig en funderare att här gick det nog lite väl fort.
Skulle dock kunna tänka mig en uppsättning offroadfälgar för lite grusvägsköra.Visst det går med de vanliga däcken med men kan kännas lite sladdrigt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati