Wings har ett slipon som är ganska likt akra fast billigare
Japp jag har ett sådant Wings och det rockar
i kvalite,ljud och utseende jämfört med Akrapovic.Akra är kvalite det oxå men ljudet och utseendet känns bättre än Akra och kvaliten klockren på Wings.
Har tittat på en väns Akra på 690 smc + lyssnat , då känns Wings mycket bättre. Både Akrapovic och Wings tillverkas i samma land ,Slovenien.
Kontakten med Wings är super,likaså frakt,service. Nackdel kanske som många tycker är att man gör en förskottsbetalning på hela summan-banköverföring innan man fått varan levererad.
Har även det funkat klockrent och service leverans direkt till dörren.
Du får 2 st db killers att välja mellan. Loggan Wings kan du välja i orange eller vit.
Det är heller ingen massproduktion så de sätter ett värde på kvalite och service för deras överlevnad.
Mappning var inte ett måste enligt Wings info om man kör med db killers i (2 olika storlekar) men rekommenderas.
Jag gjorde en mappning och öppna luftburken,det blev en något trevligare hoj.
Dock tyckte jag det var hutlöst att roffa åt sig 1200 kr för en sketen 15 minuters mappning hos skånes största ktm butik-med sydligt läge.
Funderade tidigare på helsystem men tydligen gör inte det så mycket på effekten,det mesta sitter i sliponet.Orginal har ju en kat som stryper.
Jagar man dock kg så är både system och slipon av vikt.
Remus helsystemet verkar inte fyskam heller,ca 7940 svkr jämfört med Akrapovics helrör som går på över 10 loppor.