KTM 690 Smc 2008

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Menar killen allvar . . . . Har motorn pajat eller är den stulen :va
Nej men allvarligt . droppar dom så i pris ???:huvet
Jag blev så sugen . så jag klev in och köpte utan prut och tjafs :arsele
iochförsig så köper man för att ha inte sälja
enda fördelen är att den blir inte lika stöldbegärlig . . . billig

Ja, JAG menar allvar. Den är varken stulen eller har skuren motor. Och ja, dom droppar i pris och visst fan har man ångest för det, men det går inte att göra nåt åt saken. Helst vill jag såklart ha 80, men det finns ingen som betalar det idag. Köparens marknad vettu...

Jag kommer inte att pruta en spänn på detta, hojen är lågmilad och i extremt bra skick. Bara utrustningen som följer med har ett listpris på säkert 25.000.
Har inget akut behov av pengar, dock finns det ställen där dom skulle göra sig bättre just nu.

Grymt bra pris :)

Hm jag skulle kanske aldrig köpt min,då hade jag köpt denna :gnissla

Aja du blir säkert av med den,jag har då inte plats till fler hojar samt skulle även vilja ha enduro.

Förvisso köpte jag min med begagnad,rullat 84 mil för 72 tusen.
Fick svart kåpset till.

Och så fick jag glädje av sommaren :)

Hade dock servicen själv att bekosta samt slipon.
Slipon köpte jag av ett annat märke som jag iförsig tycker ger något skönare ljud än Akra samt utseende i jämförelse med en väns Akra burk men men smaken är olika och tur är väl det.

Det får ju ses som extremt bra pengar för tiden du köpte den. Jag gav runt 80 för min och de första 100 milen var ju ingen pulshöjare direkt.

Jag har lessnat på att åka mc, blir jämt att åka själv och det är inte kul i längden. Nu är vi ett par stycken som åker jet ski istället och det är betydligt roligare.

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Det får ju ses som extremt bra pengar för tiden du köpte den. Jag gav runt 80 för min och de första 100 milen var ju ingen pulshöjare direkt.

Jag har lessnat på att åka mc, blir jämt att åka själv och det är inte kul i längden. Nu är vi ett par stycken som åker jet ski istället och det är betydligt roligare.

Japp priset var lockande och nog därför jag slog till,annars hade jag nog köpt en till höst/vinter.
Lite synd att dom droppar så fort i pris.Även BMW'n (1200 Adventure)som anses ha bättre andrahandsvärde har droppat några tusen och hojen riktar sig till relativt få.

Blir oxå lite små less ibland på åkat då det är svårt att dra ut folket i den håla jag bor.De större träffarna på onsdagar lockar mig inte riktigt längre.
Men samtidigt är det en avkoppling att ibland ta sig en runda själv och frigöra tankarna.

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Trist att du skall sälja hojjen Selin men att ha kompisar att köra med är ju halva grejen, dels är det ju fan så mkt roligare & sen känns det ju bättre att veta att om man klotar så finns det ngn som kan ringa 112.

Jag har tipsat en polare om din hoj men här i norr så börjar säsongen inte förrän i maj så han var väl lite skeptisk till att köpa just nu... :-(

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Trist att du skall sälja hojjen Selin men att ha kompisar att köra med är ju halva grejen, dels är det ju fan så mkt roligare & sen känns det ju bättre att veta att om man klotar så finns det ngn som kan ringa 112.

Jag har tipsat en polare om din hoj men här i norr så börjar säsongen inte förrän i maj så han var väl lite skeptisk till att köpa just nu... :-(

Det kostar iofs försäkring i ett halvår typ 1800:- på Bilsport & MC. Frågan är ju vad dom kommer att kosta i vår när alla är sugna. Kanske 5000:- till.

Visst är det tråkigt att åka själv. Dessutom har jag blivit lite chicken, krockade med en bil för 3 år sen och slog mig rätt rejält, körde dock som en tok året efter. Men nu i somras kände jag mig skraj, och då är det bara att inse faktum och skita i det.

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
tro inte att handlarna ger dig ett bra pris på ett inbyte nu får nog vara glad om dom tar ett inbyte bara.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Från en vanlig återförsäljare här i luleå tänkte jag. Så ca 1-2 veckor alltså, det var inte så länge.

Förresten hur fungerar det med inbyte på vintern ? Tar handlarna emot en hoj på vintern, de kan väl inte provköra ?

Hojen jag bytte en mot nuvarande i sommras provkörde dem aldrig, det var först när affären var klar som dem körde in den på "gården" utanför verkstaden.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
tro inte att handlarna ger dig ett bra pris på ett inbyte nu får nog vara glad om dom tar ett inbyte bara.

Håller med i dessa tider så.
Fått svar från 3 handlare om eventuellt inbyte av en SMC till Enduro 690 R
09:a.
En gav mig svaret sälj själv.
Den andra fick jag ett bra bud ifrån 22.500 kr mellan.
Tredje 30.000 kr mellan.

Lite sugen var jag allt men blir väl att man behåller motardstuket trots allt.

Inte säker men har en känsla av att enduro och offroadmodellerna droppar mer i pris än motarder - kanske har jag fel.

Kikar nog hellre då på möjligheterna att kita om hojen och få på offroad fälgar.
Visst blir inte samma fjädring osv men till mig vanliga amatör som inte ens utnyttjar min motard som andra gör på bakhjulet osv så räcker det nog för mig.

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Jag har också blivit sugen att kitta om hojen, fast då till motard.Hade varit jäkla gott med en uppsättning fälgar till att smaska på när man ska ut och smekar asfalt och lekar rövare i stan:D Det funkar någerlunda att köra asfalt med endurodäck också, men det går inte att pressa lika hårt i svängar och rondeller med grusdäcken(Har en tendens att släppa:crash) Någon här som har kittat om från Enduro till Motard eller tvärtom.
Har läst någonstans att det ska gå med lite moddningar.Byta lager(om det inte e orginal fälgar), svarvade nya bussningar, distanser. Men hur funkar det med ryckutgämnarna då om det inte e orgi fälg?Det är nått som man ska ha på helt klart för att spara motorn som jag fattar.Vilka fälgar finns det på då? Det måste finnas någon som provat och samt löst det och finns han här på forumet skulle jag mycket gärna uppskatta bilder och lite mer i detalj hur han löste det hela.
Over and Out Ditan

Fr3akYdRivAh

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC
19 år, bor i Mölndal, rätt centralt, knappt en mil utanför Göteborgs centrum. ca 5000 hel/hel. Då borde ni "gamlingar" ha större chans att komma över en försäkring till ett bra pris:D :tummenupp

Den kan ju knappast stå på dig.:va Jag är 23 år och för mig skulle det kosta ca40k per år för en 690 SMC hos länsförsäkringar. Har haft kortet sedan juni 2008....

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Har oxå haft funderingar på att skaffa ngt att åka i skogen med, blev dock för dyrt att kitta om SMC:n tycker jag...:gnissla

Så jag kom ganska snabbt fram till att det verkar enklare att köpa en beggad450/525 EXC som dessutom är mer lämpad för ändamålet & så sipper man ju skifta hjul... :D

Det borde ju inte vara särskilt svårt att hitta en fin hoj för bra pengar i dessa tider, det kostar väl runt 20 tkr att fixa ett fälgkit till en SMC.

Själv så har jag lagt dessa planer på hyllan tills vidare, tänkte köpa ett nytt ställ, nya stövlar & en ny kruka istället & efter det så lär väl "kakburken" vara tömd...

Är det ngn här som kör med ICON:s prylar så kan ni väl komma med lite åsikter, är det ngt att ha eller...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ja det är synd! Du kanske kan posta dina hjul till mig, så ska jag ta mig en funderare på hur man kan gå tillväga:D

He he vi byteslånar vet ja. Posta du dina så postar jag mina,så står vi inte på bar mark båda :D

Har oxå haft funderingar på att skaffa ngt att åka i skogen med, blev dock för dyrt att kitta om SMC:n tycker jag...:gnissla

Det borde ju inte vara särskilt svårt att hitta en fin hoj för bra pengar i dessa tider, det kostar väl runt 20 tkr att fixa ett fälgkit till en SMC.

QUOTE]

Nja! man kan köpa ett set EXC fälgar eller vad dom kallas,nya för 5500 eller nåt sånt.Dock ingen ryckutjämnare samt lite tillpassning med distanser osv behövs.
Sen däck och eventuellt skivor.

Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Å fan, trodde det var bra mkt dyrare...

Skulle kanske inte bara kollat med min KTM-handlare... :huvet

Kommer nog ändå satsa på en EXC så man kan klota/parkera i ett träd utan att riskera att få motard säsongen förstörd!!! :D

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
He he vi byteslånar vet ja. Posta du dina så postar jag mina,så står vi inte på bar mark båda :D

QUOTE]

Nja! man kan köpa ett set EXC fälgar eller vad dom kallas,nya för 5500 eller nåt sånt.Dock ingen ryckutjämnare samt lite tillpassning med distanser osv behövs.
Sen däck och eventuellt skivor.

Man borde kunna komma undan mycket billigare tror jag, ska inte behövas orgi fälgar. Borde kunna hitta andra (kanske skroten) . Det ända som bekymmrar mig är ryckutgämnarna på fälgarna.

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Man borde kunna komma undan mycket billigare tror jag, ska inte behövas orgi fälgar. Borde kunna hitta andra (kanske skroten) . Det ända som bekymmrar mig är ryckutgämnarna på fälgarna.

Min sxc har gått 800mil utan ryckutjämnare o den funkar fint än så länge, man får ha ryckutjämningen i händerna istället:)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Man borde kunna komma undan mycket billigare tror jag, ska inte behövas orgi fälgar. Borde kunna hitta andra (kanske skroten) . Det ända som bekymmrar mig är ryckutgämnarna på fälgarna.[/QUOTE]

Dock inte hört något om nån helt skrotad 690 E eller SMC.
Ingen här som skrotat :va

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Dock inte hört något om nån helt skrotad 690 E eller SMC.
Ingen här som skrotat :va[/QUOTE]

Nä risken är nog väldigt liten att nån kvaddat sin hoj.
Skulle i så fall vara nån 690 sm för min del som har varit med ytterliggare ett år. Men som sagt, risken är väldigt liten.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati