KTM 690 Smc 2008

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
2 veckor till leverans:banana

Var uppe på Lelles i helgen. Jäklar vilket drag de har i dessa tider.
Ragnar levererade 5st hojar den dagen. (Han kommer inte bli gammal:D )
Han jobbar ju som 4 personer själv.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Okej då lite mer än 6000 kr såg jag nu men inte 10-15 tusen.

6965 kr så får du ett par svarta excel fälgar.

8499 kr ingår Bromsskivor,Däcklås,Fälgband,Drev,Alla skruvar till drev och skivor. Släta bromsskivor från CC. Vid beställning skriv i kommentar rutan vilken storlek på drevet ni vill ha.

http://hojbutiken.e-butik.se/

Gå in på KTM delar - hjul.
Antar att det är den här du menar med bara fälgarna (kompletta paketet här)!? Antingen läser du jäkligt dåligt eller så har de ändrat priserna ;)

Är du säker på att EXC-hjul passar på SMCn?
Jag är allt annat än säker, det är annan gaffel och annan sving. Jag testade montera hjul med sånna nav på min 690SM och fram hade det gått bra om man byggt lite distanser bara men bak skilde det 5mm på axeldiameter. Nu har ju såklart inte SM och SMC samma sving men det är nåt att noga kolla upp innan man köper nåt som kommer kosta massor att fixa.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag är allt annat än säker, det är annan gaffel och annan sving. Jag testade montera hjul med sånna nav på min 690SM och fram hade det gått bra om man byggt lite distanser bara men bak skilde det 5mm på axeldiameter.
Om det är 25mm axel borde det gå att slöjda till distanser så att hjulet går att använda.Bakhjulslagren är 25mm invändigt på crosshjulen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Antar att det är den här du menar med bara fälgarna (kompletta paketet här)!? Antingen läser du jäkligt dåligt eller så har de ändrat priserna ;)

Jag är allt annat än säker, det är annan gaffel och annan sving. Jag testade montera hjul med sånna nav på min 690SM och fram hade det gått bra om man byggt lite distanser bara men bak skilde det 5mm på axeldiameter. Nu har ju såklart inte SM och SMC samma sving men det är nåt att noga kolla upp innan man köper nåt som kommer kosta massor att fixa.

Jädrans! nä jag har inte läst fel men däremot har det höjt sina priser och det verkar typ gjort över helgen eller något då det inte heller var längesen jag posta min förra tråd.
Jodå excel fälgar passar till 99,9 %
Här är de som lyckats: http://www.blocket.se/vi/20165562.htm?ca=23_14_s

Tyvärr är dom lite smått sega puckon där uppe i norr :) Varit i kontakt med dem och intresset är noll.

Dock är det lite distanser som skall tillverkas till hjulen,bromsskivorna,drevet,
enduro skärm och flytta kylaren några mm.

Bifogat

• 2644740243.jpg
    2644740243.jpg
    55.6 KB · Visningar: 117
Last edited:

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Dags för Ride att uppdatera sina annonser lite. Hojen på den där bilden är nämligen min sedan en tid tillbaka.
4 timmars körning blev det i helgen, hurra för endurokittet! Funkar fint att lindra asfaltsabstinensen med...

26413532.jpg
Inte jag på bilden utan en kamrat och hans 950 enduro förutom min moppe.

Pimpat tanken lite oxå...

26413519.jpg

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Bondenpaavo !
Det dära är PORR du kommer med och borde omedelbart bannas :D

Turen ser snuskigt härlig ut,ja nu önskar jag att även vi här nere i skåne haft massor av snö och rätt utrustning på hojarna.

Och vad har du lappat tanken med :hihi Är det nån form av carbon klistermärke? Snyggt blev det iallafall och trevligt med egna ideer och design :tummenupp

Last edited:

bondenpaavo

Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Haha, mera gratis porr till folket!!! :D

Notera att vi är längst uppe i en slalombacke. :yoparty

Jag har klätt tanken med folie liknande den vita som jag klätt resten av hojen med. Kommer ngn kväll i veckan att fortsätta pimpningen av hojen, bilder kommer...

Handtagstermosarna från Biltema fungerar förövrigt mycket bra med tanke på vilken struntsumma de kostar att inhandla. Jag har ingen handtagsvärme på hojjen, det behövs inte med termosarna på. :tummenupp

Bondenpaavo !
Det dära är PORR du kommer med och borde omedelbart bannas :D

Turen ser snuskigt härlig ut,ja nu önskar jag att även vi här nere i skåne haft massor av snö och rätt utrustning på hojarna.

Och vad har du lappat tanken med :hihi Är det nån form av carbon klistermärke? Snyggt blev det iallafall och trevligt med egna ideer och design :tummenupp

Last edited:

Nikoz

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
sm
Sxv 550 är grym kan jag lova. Det skall väl vara ca 20 hästar mer än smc med lägre vikt.
Men så är det ju en race hoj också. Men jag tycker den passar bra på gatan ändå. Kul har man :) Håller bra verkar dom göra också. Dock blir det ju lite mer oljebyten, men det är det nog värt.
Och mitt bytesförslag jag mejlade kvarstår! :tummenupp

Jag är inne i motard köp, är sugen som f*n på SXV 550.
Men det är just det där med servic intervallerna, vad jag har hört så säger dem att kör man ostrypt så är servic va 3,e timma det låter ju lite maffigt om man vill ha den för gatbus och kunna ta den till jobbet en o annan dag.
Och hur ofta får man ställa in ventilerna?

Så om man är ute efter en grym hoj för gatbruk så verkar ju 690 smc ok.

Vad säger du som äger en sxv 550 hur funkar det att ha en för gatbruk, gärna ni 690 ägare med.
Kom med era åsikter och varför just 690smc är ett bättre alternativ förutom den betydligt längre servic intervallerna.

Tack tack :rolleyes:

För och nackdelar

Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Personligen skulle jag inte köpa sxv för att åka gata med. Det är enligt mig en ren banhoj och inget annat. Vill man tävla lr åka seriös bana så är sxv brutal!

Jag själv äger en smc och vill nog säga att det är en av dom bättre maskinerna jag ägt och kört i motard väg. Vill man pendla en bit med den så funkar det utan problem och vill man busa med den är den med i alla väder. Det är en ganska tam hoj från början...men när man har mappat den och styrt upp lite så är den ganska så skoj att åka på :) Man upplever i inte det extrema som man kan göra på vissa motarder som vibrationer,obekväma att pendla med. Perfekt hoj helt enkelt från a-b...

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Ramlade in ett luftfiler idag från Dna Filters
Dom bjöd även på ett Service kit :tummenupp

Bifogat

• R-KT6SM09-0R.jpg
    R-KT6SM09-0R.jpg
    19.1 KB · Visningar: 93

Fr3akYdRivAh

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Hej!

Ska köpa en 690 SMC nu i dagarna. Undrar vad ni anser är ett rimligt pris för en ny -08 ? Vill ju inte betala för mkt samt att man vill ju gärna ha lite lull lull med för priset. Vart erbjuden 75000 för en -08, fick även 2000 kr i rabatt på slip on....

Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Hej!

Ska köpa en 690 SMC nu i dagarna. Undrar vad ni anser är ett rimligt pris för en ny -08 ? Vill ju inte betala för mkt samt att man vill ju gärna ha lite lull lull med för priset. Vart erbjuden 75000 för en -08, fick även 2000 kr i rabatt på slip on....

Låter mkt bra:tummenupp

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Vad tycker ni om denna??

Jag tycker faktiskt det är läckert..
Blir ju lite sugen själv:gnissla

Bifogat

• 3029090865_8b84000468_o.jpg
    3029090865_8b84000468_o.jpg
    222.7 KB · Visningar: 342

bondenpaavo

Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Ventiljustering?

Hur ställer man enklast ventilspelet på 690 motorn? Finns det någonstans en förklaring för dummies som man kan följa? Vad skall spelet vara kall/varm?

Tänkte att om jag nu någon gång skulle få för mig att kolla ventilspelet på den mest för säkerhets skull. Någonting vettigt ska man väl göra dagarna då det regnar med...

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Vad tror ni om däck till moppen. Står och väljer mellan ett par Dunlop qualifier eller ett par qualifier RR. Priset spelar ingen roll körde dock med ett qualifier RR som var helt snorslut efter 280mil på ninjan... tror ni det håller ok på 690in?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ty man! Ringde beviks o kolla va den satsen med dekaler kosta, ca 1400 kr :) beställde ett kit :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati