Ktm 690 smc-r

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Det verkar som det blir ännu värre. Jag prata med ktm sverige för ett tag sen och dom första byggdes för 1-2 veckor sen och sen ska dom dra igång igen med några till som levereras i mars nångång. (Om dom bygger under sommaren vet jag inte, frågade aldrig det)

Sen verkar efterfrågan ökat massor och dom bygger mindre hojar än förra sommaren. Man börjar ju undra varför dom inte vill tjäna pengar:D

Dom bygger det som säljer bäst först.
Förra året gick 80st smc-r till Sverige.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Dom bygger det som säljer bäst först.
Förra året gick 80st smc-r till Sverige.

Okay, jag skrev lite fel i den post:en. Men det känns ändå som dom bygger för lite hojar.
Massor är ju förbokade redan och dom borde ju märkt från förra året att den var populär:)
 

Migesson

Guest
Då var hojen inlämnad för bänkning och byta kylfläkten som har lagt av :D Beställt SAS removal kit och Hammerhead växelförare :tummenupp
Så nu efter detta är fixat är den 100 % klar :Bugar :fyllisar :kär :hihi :smasha


$(KGrHqJ,!iYFDeo,KR-6BQ-Ug9YOpw~~60_12.JPG


000105346713aea.jpg
 

MC Doktorn

Guest
Beställt SAS removal kit

Varför?
redan i Evo1 kittet så kopplas detta bort via ECU.
Det finns en ventilerande funktion i kamhuset som sägs vara behövande för smörjningen av ffa vipparmslagrena.
Gör du åtgärder som kan påverka hållbarheten försvinner garantin.
 

Migesson

Guest
Det är mest för rensa bort lite slangar. Sedan finns det en ventilation från kopplings kåpan som gör motorn får luft.
Varför sälja Lindquist ?
 

MC Doktorn

Guest
Gör man en förändring som kan påverka hållbarheten så försvinner garantin bara upplysningens skull.
Tror KTM inte monterar alla slangar i onödan.

Replacing the SAS cover with a plain cover prevents the engine from breathing properly

Med tank på hur vanligt det är med vipparmsrullar som havererar på 690 så ....
 
Last edited:

Migesson

Guest
Var hittar man mer exakt info om allt detta då ;) letar men hittar massa olika ;)
 

MC Doktorn

Guest
Läs ditt garanti bevis där finns det exakt info.
En slang går till SAS den andra slangen är en vevhusventilation och det är väl ingen rocket science vad den har för nytta.

Garantier är ett frivilligt åtagande från KTM där dom ställer villkoren, så då kanske man ska fråga sig varför man ska ta bort något eller montera på något om det inte har någon funktion när du riskerar din garanti.
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Har idag beställt en SMC R 2013 med Akrapovic slipon, EVO 1 tuning kit och 15 drev fram. Leverans senast under april.

Känns lite sådär att köpa en ny utan att ha kört en 690 över huvud taget, men man lever bara en gång :) Har tidigare haft en Husaberg FE 450 som mestadels framfördes på asfalt, så jag kan inte tänka mig att jag blir missnöjd...

Första gången jag köper något alldeles nytt med. Bara det ska bli kul.

Är det april snart? :confused:
 

Kimi_

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008, Kawasaki ER6N
Har idag beställt en SMC R 2013 med Akrapovic slipon, EVO 1 tuning kit och 15 drev fram. Leverans senast under april. :confused:

Grattis! :tummenupp Får man fråga vad priset landade på efter Akra och resten? Står och velar på en ny sån jag med men har inte riktigt övertygat mig själv ännu! :gnissla
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Grattis! :tummenupp Får man fråga vad priset landade på efter Akra och resten? Står och velar på en ny sån jag med men har inte riktigt övertygat mig själv ännu! :gnissla

Tackar :) Fick tillbehören som är monterade vid leverans för 7000 samt 1000 rabatt på hojen = 89 000 totalt. Bra eller dåligt vet jag inte. Tyckte det lät som ett bra pris på Akra o.s.v. inkl. montering i alla fall, och nöjd lär jag bli oavsett ett par tusen hit eller dit när jag väl sätter mig på hojen för första gången :D

Det verkar enligt Claessons i Bromölla (där jag beställt alltså) vara hög tid att beställa om du ska ha någon relativt fort/i år över huvud taget...
 
Last edited:

Kimi_

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008, Kawasaki ER6N
Låter ju inte alls dumt! Ja det verkar vara snabba bud om man ska få någon i vår!
Have fun när du får den:tummenupp
 

Migesson

Guest
Fan vad gott ;) då får vi dra ihop ett gäng vi är ca 5 st smc-r här i Ängelholm och massa andra motarder. Så tycker vi kör ihop nån dag. Sen kommer SVT. Att köras den 27 april. Blir nog 200 hojar.



Tackar :) Fick tillbehören som är monterade vid leverans för 7000 samt 1000 rabatt på hojen = 89 000 totalt. Bra eller dåligt vet jag inte. Tyckte det lät som ett bra pris på Akra o.s.v. inkl. montering i alla fall, och nöjd lär jag bli oavsett ett par tusen hit eller dit när jag väl sätter mig på hojen för första gången :D

Det verkar enligt Claessons i Bromölla (där jag beställt alltså) vara hög tid att beställa om du ska ha någon relativt fort/i år över huvud taget...
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Fan vad gott ;) då får vi dra ihop ett gäng vi är ca 5 st smc-r här i Ängelholm och massa andra motarder. Så tycker vi kör ihop nån dag. Sen kommer SVT. Att köras den 27 april. Blir nog 200 hojar.


Det finns ett par här i Hässleholm med snart! Har inte sett någon 690 i stan tidigare men tydligen har bl.a. fyra personer i Tyringe beställt varsin samtidigt som kommer nu till säsongen... :)

Får nog passa på SVT-körningen i alla fall. Är nämligen inte helt 100 att jag får hojen i april. Vi kom i alla fall överens om att om jag inte har fått den levererad den 1:a maj så har jag rätt att dra mig ur och få handpenningen tillbaka. Det är tydligen väldigt osäkert med leveranserna av dessa hojar. Jag är den första efter sju andra som är bekräftade att de kommer nu i mars/april. Hoppas verkligen att de lyckas skaka fram en hoj till mig med...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top