Ktm 690 smc-r

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Är Bilsport mc billigast även nu efter att dom tagit bort offroad försäkringen? Krångligt att ringa runt när men ej har regnr...
 

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
KTM 790 Duke -19
Är Bilsport mc billigast även nu efter att dom tagit bort offroad försäkringen? Krångligt att ringa runt när men ej har regnr...

Inte för mig. Har kollat på vad en 690 skulle kosta att försäkra på en 25-åring tidigare och då låg det på ca 4k för hel/hel men nu ligger det på strax över 23.000:- !!!
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Är Bilsport mc billigast även nu efter att dom tagit bort offroad försäkringen? Krångligt att ringa runt när men ej har regnr...

När jag hämta ut min kollade jag och min handlare på försäkringar. Länsförsäkringar var billigast med 8500 hel/hel. Hade jag haft mc-kort i 5 år hade jag bara behövt betala ca 4500kr.

Så kolla med dom sen och så får man ju 20% rabatt om man tecknar den i butiken.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
När jag hämta ut min kollade jag och min handlare på försäkringar. Länsförsäkringar var billigast med 8500 hel/hel. Hade jag haft mc-kort i 5 år hade jag bara behövt betala ca 4500kr.

Så kolla med dom sen och så får man ju 20% rabatt om man tecknar den i butiken.

Ska kika på läns, trygghansa är billigast av dom jag kollat än så länge.
33 år sthlm 6200 hel/hel
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Ska kika på läns, trygghansa är billigast av dom jag kollat än så länge.
33 år sthlm 6200 hel/hel

Jag har ju normalt folksam till allt annat men dom ville ha 12 500kr ist för 8500 hos läns.
Läns var känsliga med hur länge man haft kortet verkar det som iom att det var ca halva priset om man haft det i +5 år. Jag är 27 och bor utanför stan.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag har ju normalt folksam till allt annat men dom ville ha 12 500kr ist för 8500 hos läns.
Läns var känsliga med hur länge man haft kortet verkar det som iom att det var ca halva priset om man haft det i +5 år. Jag är 27 och bor utanför stan.

Låter bra. Har haft kk snart 9 år, bor dock i närort :)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Någon som inte tänkt använda sina skjutspinnar och har lust att sälja ? Är nämligen på jakt efter ett par så tjejen kan åka lite i sommar.
Hur är 690n att skjutsa på förresten ? :)
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Någon som inte tänkt använda sina skjutspinnar och har lust att sälja ? Är nämligen på jakt efter ett par så tjejen kan åka lite i sommar.
Hur är 690n att skjutsa på förresten ? :)

Jag har pinnar ifall du inte fått tag på några!
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Den försäkring du har finns inte för nytecknande, nu vill dom ha mer då dom tagit bort offroad försäkringen.

Jodå den premien jag skrev ovan är 24+ försäkringen hos Bilsport mc, fick premie senast igår så den är högst aktuell observera dock att det är med 20% rabatt för tecknade hos handlare. Har ringt länet och trygghansa idag både var dock dyrare dom andra är knappt lönt att ringa if folksam m.m.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jodå den premien jag skrev ovan är 24+ försäkringen hos Bilsport mc, fick premie senast igår så den är högst aktuell observera dock att det är med 20% rabatt för tecknade hos handlare. Har ringt länet och trygghansa idag både var dock dyrare dom andra är knappt lönt att ringa if folksam m.m.

Galet, det är väll straffet för att man bor i sthlm, 9k skulle jag få betala.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ska kika på läns, trygghansa är billigast av dom jag kollat än så länge.
33 år sthlm 6200 hel/hel

behöver du vagnskadedelen ? kört utan efter första året och det sänker ju rejält på premien , inte ofta det blir dyrt med en grussprättare om man inte är petig med grussår på plasten .

gjorde en präktig resa över styret första året som slutade på runt 4000 i delar (styre ,bromspedal ,kopplingsgrepp gasrulle med vajrar o diverse skit plus svetsning av en nit i kylaren men självrisken är ju 10000 på bilsport så .......
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top