Ktm 690 smc-r

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
ImageUploadedByTapatalk1362778058.077695.jpg

Då hade man hämtat hem nya 690in. Känns dock rätt långt borta innan man får köra, nån som har haft isdäck på sin 690? Ska man dubba egna däck och kränga på orginalfälgarna eller är det endurofälgar och isdäck som gäller?
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
ImageUploadedByTapatalk1362935494.127444.jpg

Då hade man fått isdäck på cykeln, smygläcker dock ur framdäcket då det var ett däck som var gjort för slang. Nån som har tips på hur man kan få det tätt, punkaspray eller kanske limma fast det med anpassat lim? Eller är det lätt att ta ur fälgbandet utan att skada det och sen få tillbaka det så att det håller tätt när man ska på med sommarostarna?
 

Migesson

Guest
Porrigt värre :smasha


View attachment 380778

Då hade man fått isdäck på cykeln, smygläcker dock ur framdäcket då det var ett däck som var gjort för slang. Nån som har tips på hur man kan få det tätt, punkaspray eller kanske limma fast det med anpassat lim? Eller är det lätt att ta ur fälgbandet utan att skada det och sen få tillbaka det så att det håller tätt när man ska på med sommarostarna?
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag satt och läste någon TuneEcu tråd där folk tar bort sina PCV efter dom börjat leka i mapparna via TuneEcu.
För att jobba med 690s ECU på djupet måste man ju in i TuneEcu.

Jag väntar ivrigt med resultat från er som är modiga, själv tror jag problemet och lösningen är i ECUn = TuneEcu.
Dom beskriver att PCV bara sminkar grisen.

MEN en bra inställd ECU som man sen smäller på PCV kanske är skitbra, somsagt jag är okunnig och ovetande och hoppas ni får dom resultat ni vill ha!
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
har funderat på en sån, men har inte blitt av
en. hur mycket fick du ge før den?
var køpte du den ifrån, och vad får du ge før
mappningen?

vill ha helsystem innan jag sætter på en
PC5.

Fick ge 3495:- hos Claessons i Bromölla. De var de enda som hade koll på vilken variant man ska ha till SMC-R. Mappning skiljer nog en hel del mellan ställena men jag har fått pris på 3150:- på Yamaha Center i Mölndal. Vet dock inte hur vassa de är på att mappa då jag inte har hört om någon annan som bänkat där.

Tror säkert det går att få ett bättre paketpris om man köper både PC & mappning på samma ställe men eftersom ingen i min närhet visste vilken man skulle ha till min hoj så valde jag det säkra före det osäkra.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag satt och läste någon TuneEcu tråd där folk tar bort sina PCV efter dom börjat leka i mapparna via TuneEcu.
För att jobba med 690s ECU på djupet måste man ju in i TuneEcu.

Jag väntar ivrigt med resultat från er som är modiga, själv tror jag problemet och lösningen är i ECUn = TuneEcu.

Dom beskriver att PCV bara sminkar grisen.

MEN en bra inställd ECU som man sen smäller på PCV kanske är skitbra, somsagt jag är okunnig och ovetande och hoppas ni får dom resultat ni vill ha!


Problemet med TuneECU är väl att det är svårt att hitta någon som mappar hojen med detta verktyg. Om man väl hittar någon så kan man dessutom räkna med att det tar väldigt mycket längre tid vid bänk-körningen om man inte har tur från början, skall ju göras TPS reset mellan varje flashning av ECU om jag förstår det rätt. Medan PCV/Vortex kan uppdateras live under körning.

I Thompabompas fall så finns det ju ingen KTM mappning för grejerna han ska montera så PCV + mappning är ju nästan ett måste om man vill vara på den säkra sidan :) Men jag håller med om att TuneECU är ett grymt bra verktyg som alla med en KTM skulle ha!

Själv är jag mer inne på Vortex ECU om man ska ha något, gillar tanken på att den eliminerar KTM's trottel mappning helt. Kommer montera hela Evo2 kitet inklusive kam på min SMC-R när den kommer, så jag har ju Evo2 mappningen att testa ett tag. Saknar jag den direkta responsen i 990'n allt för mycket så får det nog bli en Vortex ECU även om de kostar en bra slant!
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
View attachment 380778

Då hade man fått isdäck på cykeln, smygläcker dock ur framdäcket då det var ett däck som var gjort för slang. Nån som har tips på hur man kan få det tätt, punkaspray eller kanske limma fast det med anpassat lim? Eller är det lätt att ta ur fälgbandet utan att skada det och sen få tillbaka det så att det håller tätt när man ska på med sommarostarna?

Sjukt ballt! :tummenupp Får man fråga vad det är för däck du monterat? Dubbtyp ?
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Sjukt ballt! :tummenupp Får man fråga vad det är för däck du monterat? Dubbtyp ?

Hade in framhjulet på Euromaster idag där dom satt in en slang, så nu är det tätt :)

Som framhjul har jag ett enduro bakdäck som är fabriksdubbat, bak sitter ett däck från en större enduro(typ smt 990 m fl) som har nån liknande dubb som framdäcket. Köpte däcken färdiga av en kompis så vet inte exakt märket på dubben, men kul är det :tummenupp
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Ni som köpt FMF framrör kan ni bidra med några bilder?

Jag är också sugen på ett FMF rör. Vart hittar man det till bäst pris och passar det bolt on mot Akra sliponet?

Beställde även Evo 2 kammen till min igår, vad uppges de att ge för effekt med fullt Evo 2 kit?
 

Migesson

Guest
Vi har kört den i bänk o mappat, grymt!!!



+ 6,6 hk = 74 hk på bakhjulet (83hk i motorn).

+ 11 nm vrid =73 nm på bakhjulet (82 nm i motorn)

Uppgifter från Claessons Motor :smasha :rock

Kommer bli kul och köra den sen :)
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
häälit migeson! ska bli kul o höra hur du upplever hojen sen.
själv ska jag få på gummi på fälgarna innan fredag hoppas jag.

och montera ny svart plast på hojen, och beställa dekalerna.
tror det kommer bli töfft!

bilder kommer sen

eventuellt blir det att beställa acra avgasröret och filter kittet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top