Ktm 690 smc-r

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Du menar skenförsäkra? Strypa hoj på pappret för att få bättre pris och sedan köra ostrypt eller hur menar du?
Kan ju nog gissa på att helförsäkringen blir obrukbar vid olycka.
Läst att vissa stryps via en mapp i ECU och andra med throttlestop

Jag betalar 7200kr för halvförsäkring/helår.
Är 23 och bosatt i hbg , tog körkort 2009.

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Vill inte försäkra den på 25kw, men den måste reggas på som strypt eftersom att jag har begränsat kort.
Går inte alla bolag på ursprungliga effekten numera?
Vet att bilsport & mc har en mellanförsäkring men har inte fått något pris på den ännu och är inte särskilt sugen på att skenförsäkra hojen...
Får forska vidare i det tills bojsänket är sålt, blev knappt 500 mil förra året så kanske kan tänka mig en EXC ifall rätt objekt dyker upp...
Tackar för svaren!

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Vet ej mest sugen på åka, småvägarna är väl fortfarande sådär...

Miggeson och bjork3n på söndag ska jag mot Hbg till en polare ska vi dra ihop något där kanske?

Ska tyvärr jobba , eller har jobbat så jag sover på söndagen under dan.
Kommer säkert fler gånger :)

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag har en störig fispunka på framhjulet! Den. Håller luften ca en vecka vad tycker ni lägga i en slang eller punkterings spray, hörde med däckhandlaren och han kan inte garantera att inte fälgen repas!!

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Jag har en störig fispunka på framhjulet! Den. Håller luften ca en vecka vad tycker ni lägga i en slang eller punkterings spray, hörde med däckhandlaren och han kan inte garantera att inte fälgen repas!!

Herregud åk till en riktig handlare om inte dom kan garantera att fälgen ej repas! Jag har jobbat som däck krängare vet man vad man håller på med så repar man aldrig en fälg!

Lite långt att åka kanske men åk till Kå Ve Däck i Öllsjö strax innan Kristianstad dom fixar det där utan problem. Kan dock tillägga att mc däck inte är något att laga med tanke på mönster samt att dom ej är platta på slitbanan inte om man ska göra en seriös lagning! Men i ditt fall kan det ju röra sig om ventilen eller runt en eker kanske, pröva att spruta på vatten blandat med diskmedel för att lokalisera läckan enklare att veta om det är lönt.

Migesson

Guest
Var ute 9 mil idag, så härligt det var :D En bild på ett fint akra som blivit blå smitt :hihi :smasha

IMG_2217.jpg

IMG_2218.jpg

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Nu är den äntligen hemma! :banana
IMAG0729.jpg

Blir nog en liten runda imorn!

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Akra helsystem ja ;) så du har nu den och 990 smr haha

Yes! Evo2 kitet sitter på med kam och allt. Nja 990in byttes in.. jag är inte gjord av pengar tyvärr! Har kört 990 tre säsonger nu så jag vart sugen på att testa något nytt lite lättare :)

Ser grymt läckert ut när Akrat fått lite färg som ditt Migesson! Nöjd med hojen efter mappningen?

Migesson

Guest
Ja skit nöjd med hojen går som ett ASS :yoparty Tänk på att dra en slang från vevhusburken under sidokåpan till under hojen. Annars stänker den ner dina kåpor med oljedamm :smasha jag vet.
Sen ta bort lamdan med plugg och eletriskt. Om den har svårt att hålla sig på tomgång.
Inga mer planer än akra hel med EVO2 ?
Ser bra ut :D
Älskar blåfärgat titanium :smasha
Vill ut med lite motard förare nu och temp i asfalten så man kan köra som man vill :glömdet
Mjölka min på gas igår ville resa sig hela tiden trodde jag var i 3:an men var i 4:an sjukt ;) :kär

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Ja skit nöjd med hojen går som ett ASS :yoparty Tänk på att dra en slang från vevhusburken under sidokåpan till under hojen. Annars stänker den ner dina kåpor med oljedamm :smasha jag vet.
Sen ta bort lamdan med plugg och eletriskt. Om den har svårt att hålla sig på tomgång.
Inga mer planer än akra hel med EVO2 ?
Ser bra ut :D
Älskar blåfärgat titanium :smasha
Vill ut med lite motard förare nu och temp i asfalten så man kan köra som man vill :glömdet
Mjölka min på gas igår ville resa sig hela tiden trodde jag var i 3:an men var i 4:an sjukt ;) :kär

Låter gött! Jorå de finns planer! Lite ny plast, dekaler, kolfiber,drev och annat lull lull är på g. Duktigt sugen på en Vortex ECU med, får se vad man kan få till med TuneECU vad det gäller mappning först. Ska väl köra in den med kanske... :rolleyes:

Migesson

Guest
Låter så jävla gott :smasha Har 15T cross drev fram det utan gummidämpning, kostar 170kr typ det med gummi 370kr ca :död

Sen org drev bak, jag är hel nöjd med det, blir ettrig och go :D
Var bänkar du ?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept