Ktm 690 smc-r

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Är det stor skillnad mellan LeoVince och akrapovic på en KTM 690 smc-r? Har länge letat efter en 2012:a smc-r, och nu när det finns en på blocket så är det med leovince, då blir jag lite hmmm :/ dumt bara?

Mvh

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Är det stor skillnad mellan LeoVince och akrapovic på en KTM 690 smc-r? Har länge letat efter en 2012:a smc-r, och nu när det finns en på blocket så är det med leovince, då blir jag lite hmmm :/ dumt bara?

Mvh

Hade LeoVince på min 990 & har inget negativt att säga om dem. Lät som ett världskrig gjorde de utan DB-killern i.

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple

Mvh

LeoVince låter goare enligt mig, mer knalligt ljud. Sen tror jag inte att effektskillnaden ska vara nämndvärd i jämförelse med Akrapovic. Köp!:fyllisar

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013

Mvh
Leo Vince är bättre för det är öppnare,kortare och väsnas väsentligt mera:rock plus att varenda kotte kör ju med Akra. Lite kul att ha något annat. Effektskillnad tror jag att Leo vinner på det med i och med ljudet men det är nog mest placeboeffekt :p

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Men hur mycket skulle ni värdera den till? Gått cirka 680 mil och är utlagt för 64 000 kr.
Kanske dyker upp bättre längre fram?

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Men hur mycket skulle ni värdera den till? Gått cirka 680 mil och är utlagt för 64 000 kr.

Bara att köpa. Tror inte du kommer hitta så mycket lägre priser..... Skönt med en hoj som är inkörd. Har kört in min och det va inte roligt. Speciellt inte när man gick ifrån en zx10r med 200hk på 208kg..... Haha

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple

Jag har själv sett den hojen på nätet. Tänk på att den kostade ca 90 000 kr ny. Det är rejäl prissänkning för en lågmilad MC. Jag hade sagt. '60 000 kr, jag hämtar direkt, precis som alla andra blocketidioter', men det funkar... ibland.

Men ja, den är värd pengarna.

korassel

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2012
Hoj
husa 570 sm
Hämtade en 690 smcr -13 med 9mil på mätaren i går , man är lite nöjd ! :D

Tycker dock att den är för lugn i gången blir det bättre med annat luftfilter plus ljuddämpare och mappning? Eller ska man satsa på evo 2 kittet?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Leo Vince är bättre för det är öppnare,kortare och väsnas väsentligt mera:rock plus att varenda kotte kör ju med Akra. Lite kul att ha något annat. Effektskillnad tror jag att Leo vinner på det med i och med ljudet men det är nog mest placeboeffekt :p

Ett öppnare system ger inte alltid mer effekt...
Vill man kunna köra bana med dagens ljudkrav så går leovince bort direkt.
Satsa på wings eller akra isåfall.

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Har en kompis som också har en SMC-R och han kör med Leo Vince själv kör jag med Wings och i min mening så både ser Wings bättre ut och låter bättre.
Leon ger ett mer vasst ljud (sporthojs likt) medan du får ett mycket djupare bröl från Wings pipan.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är de inte dags att byta ut den orangea framlampan med ;) :tuttar (exc style :tummenupp)

http://www.youtube.com/watch?v=ygdCxpDUeLE

Najs hoj. :tummenupp :)

En seriös fråga.

Backspegeln. Ser du något bakåt? Eller är det till för att blidka statsmakten?
Om du nu ser något bakåt... :hihi
Vad är det för grejer, och var har du köpt dem. Skulle kunna tänka mig ha liknande på min XR, om det funkar, för vill ha lite koll bakåt då jag pendlar en del till jobb på hojen, och då är det bekvämare om sakerna funkar som de ska.

:hej

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Najs hoj. :tummenupp :)

En seriös fråga.

Backspegeln. Ser du något bakåt? Eller är det till för att blidka statsmakten?
Om du nu ser något bakåt... :hihi
Vad är det för grejer, och var har du köpt dem. Skulle kunna tänka mig ha liknande på min XR, om det funkar, för vill ha lite koll bakåt då jag pendlar en del till jobb på hojen, och då är det bekvämare om sakerna funkar som de ska.

:hej

Har liknande backspegel på min fast min hänger neråt. Finns att köpa billigt på biltema. Fungerar utmärkt:) slipper man dessa orginal som ser ut som skalbagsantenner.....

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Har en kompis som också har en SMC-R och han kör med Leo Vince själv kör jag med Wings och i min mening så både ser Wings bättre ut och låter bättre.
Leon ger ett mer vasst ljud (sporthojs likt) medan du får ett mycket djupare bröl från Wings pipan.

Kör du med evo 1 mappen?

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Kör du med evo 1 mappen?

Nix original mapp. Stod på wings hemsida att man inte behövde mappa om man hade någon av de två dB inläggen i röret. Har det stora som låter lite mera, men testade utan när jag satte dit den och då blev man ju nästan döv.:tungan

Taget från deras hemsida: "Wings silencers are designed to ensure that your bike will run properly without the need for EFI remapping when either of the two dB killers is fitted."

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Nix original mapp. Stod på wings hemsida att man inte behövde mappa om man hade någon av de två dB inläggen i röret. Har det stora som låter lite mera, men testade utan när jag satte dit den och då blev man ju nästan döv.:tungan

Taget från deras hemsida: "Wings silencers are designed to ensure that your bike will run properly without the need for EFI remapping when either of the two dB killers is fitted."

Ah ok. Kör utan db killer och evo 2 mapp. Då Karlströms motor rekommenderade det men ska mappa om till evo 1 då den är fetare. Har ju inte kammen så ska mappa om så det blir rätt. :) den lilla db killern sköt jag ur på första repan då jag inte lyckades få i låsskruven...:p

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Just nu kör jag faktiskt Orginalsystem på min och öppen luftburk samt modifierad evo 1 mapp , ärligt jag tror aldrig min hoj gått så bra som den gör nu.
Jag måste ha tappat effekt med mitt Wings , vilket är riktigt märkligt!
Ska in på Dyno snart för att kolla att blandningen stämmer samt finjustera lite till.
Jag måste klara ljudkraven på bana och det gör jag tyvärr inte med eftermarknadssystem därav har de blivit så att orginalblåset åkt på.

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Jag fick evo 1 mappen till mitt LV av jonte då Akramappen ( tydligen inte alls samma som EVO1 )inte är fet nog menar Jonte, evo mappen slänger Jonte in även om man kör FMF då båda är så pass öppna även med db killer. Tyvärr får man nog labba lite och bygga egen moheffa Killer för å köra på bana om man vill dra på fullt förbi bullemätningen.
På Knix på Rörken i uppsala verkar det gå bra men det är så liten bana att man inte behöver dra på något nämvärt.

Men om man som jag, sitter på originalsystemet och luftboxen kvar och snabbt kan byta för besiktning/ bankörning och klara buller, finns det då något system likt Tändningsswitchen där man kan ändra mappen med sådär på ett tu tre eller måste man ha kabel dator och programvara var gång?

Vore ju sjukt nimt om man själv bara kunde switcha mellan mapparna med ett knapptryck efter man monterat fram och tillbaka systemen likt gas7tändningsresponstjofrejsan under sadeln?

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Ang gaständningsresponstjofrejsan under sadeln, ni kör också på 3an? Tycker 2an va jävligt känslig och ryckig....

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Just nu kör jag faktiskt Orginalsystem på min och öppen luftburk samt modifierad evo 1 mapp , ärligt jag tror aldrig min hoj gått så bra som den gör nu.
Jag måste ha tappat effekt med mitt Wings , vilket är riktigt märkligt!
Ska in på Dyno snart för att kolla att blandningen stämmer samt finjustera lite till.
Jag måste klara ljudkraven på bana och det gör jag tyvärr inte med eftermarknadssystem därav har de blivit så att orginalblåset åkt på.

Klarar man sig inte på ljudkravet med mellan db killern till wingsdämparn? :/ om inte så kanske någon vänlig själ vill sälja sin lilla db killer till mig?:) då den ligger på E4an någonstans mot Stockholm City:))

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati