Ktm 690 smc-r

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Nej den andra kurvan kan du ignorera det var en annan körning där hojen gick lite för fett .
Jo lite toppeffekt tappar man med originalsystemet där är korrekt men vridet du kan få ut med original väger upp tycker jag.

Besiktningen är inget problem för mig med wings men bana är. På knutstorp till exempel mäts det på rakan och där får du inte låta mer än 95 db förbipasserande vilket wings gör.
Akra klarar sig bättre eftersom dämparen är längre , nya modellen av wings är betydligt kortare än akra vilket gör att den låter mer..
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Nej den andra kurvan kan du ignorera det var en annan körning där hojen gick lite för fett .
Jo lite toppeffekt tappar man med originalsystemet där är korrekt men vridet du kan få ut med original väger upp tycker jag.

Besiktningen är inget problem för mig med wings men bana är. På knutstorp till exempel mäts det på rakan och där får du inte låta mer än 95 db förbipasserande vilket wings gör.
Akra klarar sig bättre eftersom dämparen är längre , nya modellen av wings är betydligt kortare än akra vilket gör att den låter mer..


ok, bankörning :tummenupp ... Men du får mycket mer vrid med Wings än med orginaldämparen och inte tvärt om, det gör mer på vridet än toppeffekten
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
ok, bankörning :tummenupp ... Men du får mycket mer vrid med Wings än med orginaldämparen och inte tvärt om, det gör mer på vridet än toppeffekten

Nej det stämmer inte i mitt fall , jag fick ut mer vrid med originaldämparen än med wings faktiskt.
Ja jag blev också förvånad...
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon här som kopplat ur de där två kablarna på vänster sida motorn som ska ge mera kraft och kan säga om det är värt det?
http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-690/2nd-and-3rd-gear-restriction

Tänkte också dreva om för lite mer bakhjulsbus, blev rekommenderad 1 ner fram å 2 upp bak hur låter det? 15/44 blir det väll då.

Har du testat eller fått veta av någon som ryckt sladdarna? Om det blev någon skillnad? Sitter också och funderar över drevningen. Har du kommit till verk där?
 

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg FS570, 10
Har du testat eller fått veta av någon som ryckt sladdarna? Om det blev någon skillnad? Sitter också och funderar över drevningen. Har du kommit till verk där?

Drog faktiskt sladdarna och effektmässigt kände jag inget större, men motorbromsen blev lugnare och det blev bättre respons på gasen.
Drevade om den har för två dagar sen och det blev bushoj till max :D Wheelar hur lätt som helst men det drog ner topphastigheten med ca 30 km/h och man får jobba lite mer med växlarna när man kör vanligt.
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Drog faktiskt sladdarna och effektmässigt kände jag inget större, men motorbromsen blev lugnare och det blev bättre respons på gasen.
Drevade om den har för två dagar sen och det blev bushoj till max :D Wheelar hur lätt som helst men det drog ner topphastigheten med ca 30 km/h och man får jobba lite mer med växlarna när man kör vanligt.

Det är väl den strypningen som sitter i original men tas bort automatiskt/manuellt när du slänger i akra/evo1/evo2 mappen. Så känner du skillnad så är det pga drevningen. Eller kör du mer originalblås och mappning?
 

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Någon som vill göra de lätt för sig och köpa en färdig hållare för uppflyttade blinkers samt reg skylt. Tror de är R&G som gjort den.
Bara att skruva dit =)
Skylthållare.jpg

Pris: Bud!
 
Last edited:

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Kör på 15/44 och det funkar bra för mig (nybörjare på ett hjul:D) jag behöver inte mer kraft uppåt och behåller det mesta av farten också.

Kör idag med 15/42 men sugen på att testa 15/44. Vad toppar din nu? Ungefär? Det är så sällan jag kör över 120-140km/h så skulle föredra mer wheelievänlig. Iof får jag upp den på 4an med ryck och gas iaf. Men är långt ifrån proffs på bakhjul.

Kedjan borde väl räck för 2kugg till?
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Kör idag med 15/42 men sugen på att testa 15/44. Vad toppar din nu? Ungefär? Det är så sällan jag kör över 120-140km/h så skulle föredra mer wheelievänlig. Iof får jag upp den på 4an med ryck och gas iaf. Men är långt ifrån proffs på bakhjul.

Kedjan borde väl räck för 2kugg till?

Det sas tidigare att kedjan räckte nätt och jämt till 15/46. Jag drevar om till det på lördag så kan ge ett svar;)
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top