Ktm 690 smc-r

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Kör idag med 15/42 men sugen på att testa 15/44. Vad toppar din nu? Ungefär? Det är så sällan jag kör över 120-140km/h så skulle föredra mer wheelievänlig. Iof får jag upp den på 4an med ryck och gas iaf. Men är långt ifrån proffs på bakhjul.

Kedjan borde väl räck för 2kugg till?

Kedjan räcker, och toppfarten ligger väll runt 130-140 å du kan nog pressa ut ca 10km/h till om du ligger nära varvstoppet.
Jag tyckte det räckte med 44 kugg då jag också är nybörjare å framhjulet lyfter sig snällt i både 2an och 3an utan att skrämmas allt för mycket.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag kör 16-44 och har inga problem med att dra den upp på 4an. Du dra upp den på 4an med orginaldrevningen också , det handlar ju mest om teknik.

johanl84

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Hoj
KTM 690 SMCR EVO 2014, KTM 450 EXC 2013
Hämtade nya hojen idag. Prio är att byta drev och lite annat småpill. Har även en Akra som ligger och väntar. Annars är den nya insprutningen helt kanon :)

Bifogat

• uploadfromtaptalk1394650510314.jpg
    uploadfromtaptalk1394650510314.jpg
    89 KB · Visningar: 226
  • uploadfromtaptalk1394650540311.jpg
    uploadfromtaptalk1394650540311.jpg
    66.9 KB · Visningar: 251

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
[video]http://tinypic.com/player.php?v=2nvry3p%3E&s=8#.UyC_3RbJ4p0[/video]
Tjena
Dum fråga kanske, men ska hojen bete sig så?
Ibland startar den direkt och ibland så "hackar" den lite innan den startar och det tar 1-2 sec innan varvmätaren går igång. Jag misstänkte batteriet först, men den går ju igång direkt ibland?
Kan tilläga att jag har startat hojen 5-7 gg sen förra året, har knappt kört med den.
Ny på smc.

Tack

Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja ungefär, tror man brukar räkna -1kugg fram motsvarar + 3 bak.
15/42 bör ge lite bättre acceleration isåfall

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Kör 15/48 med endurohjul och 15/46 med motardsulor.
kedjestoppet vänder man så kan man gå upp eller ner 2 kugg bak utan att ställa om kedjan.

Migesson

Guest
Hämtade nya hojen idag. Prio är att byta drev och lite annat småpill. Har även en Akra som ligger och väntar. Annars är den nya insprutningen helt kanon :)

Riktigt fin :tummenupp gillar skarp instrumentet med de andra siffrorna. :kär när mitt krångla fråga om de kunde stoppa i detta som är från duken men det funka ej :gråta lycka till med hojen.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Riktigt fin :tummenupp gillar skarp instrumentet med de andra siffrorna. :kär när mitt krångla fråga om de kunde stoppa i detta som är från duken men det funka ej :gråta lycka till med hojen.

Köpte en sån instrumering till min när min la av efter crashen och då visa den hastigheten fel men den går att programmera om, om du klipper en kabel bak i kontakstycket.
Nu flytta jag över lcd displayen på min för att behålla rätt körsträcka på hojen så jag behövde aldrig programera om min.

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple

Livet är orättvist, jag vill också ha min hoj! Satan va läcker! :Bugar

Hur är det att skjutsa på KTM SMC-R? Min tjej har helt plötsligt blivit intresserad av att åka med, vilket är lite typsikt eftersom jag frågade henne just detta precis innan jag bokade hojen, men då var hon minsann inte så noga med det. :huvet

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Skjutasar du på en 690 ser det ut som ni åker moppe.... Tog bort mina pinnar och sa till sambon att det inte finns några:))

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Livet är orättvist, jag vill också ha min hoj! Satan va läcker! :Bugar

Hur är det att skjutsa på KTM SMC-R? Min tjej har helt plötsligt blivit intresserad av att åka med, vilket är lite typsikt eftersom jag frågade henne just detta precis innan jag bokade hojen, men då var hon minsann inte så noga med det. :huvet
Japp det ser lite fånigt ut att skjutsa på den mennde 3 brudar jag haft nöjet att tuffa omkring med med :tuttar har varit väldigt nöjda. De säger att de sitter bekvämt och bättre än på sporthoj.
Ge fan i å montera passagerarhandtagen bara :krama jag skulle ställa in fjädring på de hårdaste bak och eventuellt förspänna fjädern med för den blir rätt lätt i fronten så man tappar en del känsla i fronten tycker jag :/

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Våren har anlänt i småländska skogarna.
Min första tur avklarad.
Wheeliepic.jpg

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Precis drevat om:) 15/46 blev det. Jäklar sug i maskinen:)) åker med ett leende.:) dock gör den bara 130km/h men vad gör det när man kan åka bakhjul :)

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Precis drevat om:) 15/46 blev det. Jäklar sug i maskinen:)) åker med ett leende.:) dock gör den bara 130km/h men vad gör det när man kan åka bakhjul :)

Grymt!
Då kanske 15/44 ger ca 150 i toppfart. Utgår och chansar från min drevning i dagsläget som då är 15/42 och toppar 170.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon som kan tipsa om kortare broms och kopplingsgrepp? Kopplingsgrepp fanns här någon sida tidigare, men finns det kortare även för bromsgreppet?

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Grymt!
Då kanske 15/44 ger ca 150 i toppfart. Utgår och chansar från min drevning i dagsläget som då är 15/42 och toppar 170.

Har ännu inte hunnit dra upp den på bakhjulet då det va svinkallt o mörkt när jag va klar. Men hur ofta åker man snabbare än 130?;) ska det drevas så ska man slå på stort:))

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati